אל שורת הבכירים שנדבקו בימים האחרונים בקורונה מצטרף גם שמו של ראש קבינט המומחים של משרד הבריאות, פרופ' רן בליצר, שגילה הערב (מוצ"ש) בחשבון הטוויטר שלו כי גם הוא נדבק במחלה.
כתבות נוספות:
"כמו רבים וטובים", כתב בליצר בחשבון הטוויטר שלו והוסיף כי הוא "לא מכיר בין מגעי השבוע מאומת, אך הנחת העבודה בימים אלה שכל אדם סביבנו בחזקת מדבק. אני בסיכון נמוך ומחוסן בשלישית ולכן ההדבקה תעבור כנראה ללא סיבוכים אבל למבוגרים וחולים כרוניים - פשוט הימנעו השבוע ממפגשים בחלל סגור. פחות סיכון מדלתא ועדיין מסוכן".
1 צפייה בגלריה
"כמו רבים וטובים". פרופ' רן בליצר
"כמו רבים וטובים". פרופ' רן בליצר
"כמו רבים וטובים". פרופ' רן בליצר
(צילום: אוראל כהן)
בליצר הוסיף ואמר ל-ynet כי הוא "מודה לכל הדורשים בשלומי - מרגיש טוב ומחר כבר אעבוד כרגיל, בזום, מהבידוד".
פרופ' בליצר הצטרף לשורת שרים וחברי כנסת שהודיעו בימים האחרונים כי נדבקו בנגיף ובהם שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן שעדכן היום שגם הוא נדבק בנגיף.
בשבוע שעבר התארח פרופ' בליצר באולפן ynet, התריע על חמקמקותו של הזן החדש והזהיר את הציבור, בעיקר המבוגר, מהדבקה: "ההדבקה אינה גזירת גורל, צריך להגיד את זה גם לגבי המבוגרים. אפשר לשמור האוכלוסייה הפגיעה והמבוגרת. כל אחד מהם צריך להתנהל עכשיו בזהירות, להימנע מללכת לאתרים של התקהלויות, לרבות בתו ירוק, כי המקומות האלה מסוכנים בעת הזאת. אתרים בתו ירוק היום אינם מוגנים מהדבקה באומיקרון, צריך להגיד את זה ביושר וצריך להכיר בזה".
בתוך כך, יותר מ-50 אלף אובחנו עם קורונה בסוף השבוע, מספר שהוא ככל הנראה גבוה פי כמה בשל מתווה הבדיקות החדש שמגביל את בדיקות ה-PCR לאוכלוסייה הכללית. אתמול (ו') נוספו 93 חולים במצב קשה, והיום אושפזו עוד 99. בסך הכל עומד מספר החולים הקשים על 387, המספר הגבוה ביותר מאמצע אוקטובר. בסך הכול מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 1,169 חולי קורונה, רובם במצב קל. שיעור הבדיקות החיוביות אתמול עמד על 14.02%.