סוגרים מעגל אחרי שנתיים: אבישי ותורם הכליה שלו בריאיון
(צילום: נויל האריס)
"חיים שינה לי את החיים מקצה לקצה. מאדם חולה כליות שמגיע לדיאליזה שלוש פעמים בשבוע, אני בן אדם חופשי, בריא ומרגיש מעולה. מדהים", כך הכריז השבוע אבישי קליימן בראיון משותף מרגש לאולפן ynet עם תורם הכליה ששינה את חייו לפני שנתיים, חיים דיל.
קליימן, בן 35, תושב פתח תקווה, חי היום עם ארבע כליות בגופו אחת פעילה, אותה תרם לו חיים דיל, ו"שלוש שלא עובדות - השתיים המקוריות שלא עובדות מגיל צעיר מאוד ונשארו לי בגוף, ובגיל 12 עברתי השתלה שהחזיקה 20 שנה, וגם הכליה הזו נשארה לי בגוף".
קראו עוד:
1 צפייה בגלריה
חולה כליות מגיל צעיר. אבישי קליימן מחובר לדיאליזה לפני ניתוח ההשתלה
חולה כליות מגיל צעיר. אבישי קליימן מחובר לדיאליזה לפני ניתוח ההשתלה
חולה כליות מגיל צעיר. אבישי קליימן מחובר לדיאליזה לפני ניתוח ההשתלה
בריאיון ל-ynet לפני כשנתיים וחצי קליימן שיתף בחיפושיו אחרי כליה שתאפשר לו סיכוי לחיים בריאים: "אני חולה כליות מגיל צעיר, עברתי השתלה בהצלחה, אבל לפני כשלוש שנים הודיעו לי שיש הידרדרות במצב של הכליה. אחרי 20 שנה שהיא החזיקה מעמד", סיפר אז קליימן וציין כי הוא מחזיק בכרטיס אדי ורשום בתור להמתנה לכליה, אבל "התור הוא ארוך מאוד". "גם כילד חיכיתי תשע שנים כדי לקבל כליה. אני מקווה שאנשים יראו את הסיפור שלי וירצו לתרום – בשבילי זו הצלת חיים".
מי שראה את הסיפור שלו ואת הריאיון ב-ynet היה חיים דיל: "קראתי על זה לפני זה קצת, התייעצתי עם אשתי והיא נתנה לי את ברכת הדרך. בשוטטות בסיסית מאוד, נתקלתי בסרטון ב-ynet. בסוף היה כתוב: 'אבישי בן 33, פתח תקווה, סוג דם B מינוס'. ואני חיים, בן 33, במקור מפתח תקווה, וסוג דם B מינוס. אמרתי לאשתי שזה נראה לי אות משמיים".
מתי נערך המפגש הראשון ביניכם? אבישי: "הגעתי לישיבת ועדת האישורים לפני ההשתלה וחדר ההמתנה פתאום ניגש אלי בחור שאומר לי אבישי, מה שלומך?'. אני לא מזהה אותו, והוא אומר: 'ראיתי אותך בשידור, אני חיים. רק אז נפגשנו לראשונה ומאוד התרגשתי".
"יש חששות וצריך לשקול טוב טוב לפני שעושים את זה", משחזר דיל את ההחלטה על תרומת הכליה, "אבל כשמתברר שזה לא דורש המון, לא סבל ולא התאוששות גדולה מדי, ואתה זוכה להציל חיים, זה בעיקר משמח ונותן כוחות. צריך מעטפת, כוחות ומשפחה, להתמודד עם הדבר הזה. ברגע שזה נעשה ועובר בשלום, זו באמת מתנה גדולה, גם לתורם וגם לנתרם. ואתם, ynet, זכיתם להיות השדכנים".