סיפורו של באנלוט צ'איסונגקראם, פועל תאילנדי מעוטף עזה, שנפגע מעקיצה של קרצייה וגפיו נקטעו, ומאושפז בבית החולים סורוקה כבר כמעט כשנה, כשהביטוח הלאומי מסרב להכירו כנפגע עבודה, שפורסם כאן, נגע בלבבות רבים והפניות לסייע לא מפסיקות להגיע. היום (ה') זינקו התרומות מ-50 אלף שקל ליותר מ-150 אלף. לתרומות לבאנלוט באמצעות "הברית הישראלית" - לחצו כאן.
1 צפייה בגלריה
באנלוט צ'איסונגקראם פועל תאילנדי שגפיו נקטעו בגלל קרצייה
באנלוט צ'איסונגקראם פועל תאילנדי שגפיו נקטעו בגלל קרצייה
באנלוט צ'איסונגקראם. "לא שיערתי את המספר הגדול של האנשים הטובים שנחלצו לעזור לי"
(צילום: רן עזר)
רבים ביקשו לתרום כסף על מנת לסייע לו, אחרים התקוממו על עוגמת הנפש וחוסר הצדק שאופף את סיפורו. "קראנו את הכתבה ופשוט לא יכולנו להשאר אדישים", אמר שי כהן, מנכ"ל הברית הישראלית. "מיד חיפשתי איפה אפשר לתרום באופן אישי - ופשוט ראיתי שעוד אין מסגרת לזה, לכן תוך פחות משעה הצבנו על גבי התשתיות של ארגון הברית הישראלית קמפיין מימון המונים לסיוע לבאנלוט, שאליו הצטרפו כבר מאות תורמים שאספו עשרות אלפי שקלים תרומות. הכסף יוקדש למימון הוצאות השיקום של באנלוט ומימון הוצאות משפטיות למיצוי זכויותיו".
שי כהן, מנכ"ל הברית הישראלית: "אני מזמין כל מי שיכול, להצטרף אלינו ולעזור - דווקא במקום הזה בו עובד שהגיע לכאן לעבוד בחקלאות הישראלית וניצב מול אסון כזה וממסד אטום, צריך הלב הישראלי הרחב לעמוד לצידו"
"עדיין אפשר להצטרף ולתרום", הוא מוסיף. "אני מזמין כל מי שיכול להצטרף אלינו ולעזור - דווקא במקום הזה בו עובד שהגיע לכאן לעבוד בחקלאות הישראלית וניצב מול אסון כזה וממסד אטום, צריך הלב הישראלי הרחב לעמוד לצידו".
בנוסף, קבוצה של ישראלים המתגוררים בצ'יאנג מאי, פנו לשירית שי עובדת משרד העבודה התאילנדי, המסייעת לבאנלוט בהתנדבות, וביקשו לתרום ולסייע לבאנלוט מהישראלים בתאילנד.
משרד הפנים בישראל נענה לבקשה להנפיק לבאנלוט אשרת שהייה בתוקף בדרכונו. האשרה נחוצה לפעולות בסיסיות כמו פתיחת חשבון בבנק הדואר וכדומה. בנוסף, עוה"ד גיל קריספין מטפל בניסיון להעביר את באנלוט למוסד שיקומי.
באנלוט הודה על התמיכה בהתרגשות: "סוואט-די קאפ-פום (שלום). תודה רבה לכל האחים והאחיות הגדולים שקראו את הכתבה עלי, והיה בהם 'נאם דז'אי' (מים מן הלב) - חמלה, הבנה, חום, נדיבות, ואכפתיות, והתגייסו לעזור לי במצב שאליו נקלעתי. תודה גדולה גם לעיתונאים. אני לא אדם שמומחה במילים, וקשה לי לבטא את התחושה. הלב שלי רוטט מהתרגשות. לא שיערתי את המספר הגדול של האנשים הטובים שנחלצו לעזור לי. תודה רבה ועמוקה מהלב שלי לכולם". אמר באנלוט בתאילנדית, והצמיד את הגדמים של שתי ידיו בקידת "וואי" מסורתית לתודה.