מאמן כושר בן 81
שלמה שלם בטוח שהגיל הוא רק מספר. בגיל 81, שלם, תושב ראשון לציון, נשוי, אב ל-4 ילדים וסב לתשעה נכדים, הוא מאמן כושר בשיא כוחו, ולא מתכונן להפסיק. הוא החליט לעשות את השינוי בחייו לפני כשלושים שנה, כשמחלה שלקה בה איימה על חייו. הוא החלים, ומאז החליט לשנות את חייו לאורח חיים בריא.
"הרבה גבות הורמו שם. סביבי היו בני 23, 24, 25, אחרי צבא, אחרי טיול לדרום אמריקה או למזרח, ולא האמינו בהתחלה שאני הולך להיות אחד מהם בקורס"
"התחלתי להתאמן, גם לבד וגם בחדרי כושר", הוא מספר, "הצבתי לעצמי מטרות, רציתי שתהיה לי איכות חיים טובה, שאוכל להשתתף בטיולים, לשחק עם הנכדים. תמיד אמרו לי שאני נראה צעיר מגילי, ורציתי להוכיח לעצמי ולאחרים שאני לא רק נראה צעיר, ומרגיש צעיר, אלא גם צעיר יותר מהגיל הכרונולוגי שלי מהבחינה הרפואית".
שלם המשיך להתאמן באינטנסיביות, ובגיל 78 החליט שאת הניסיון שצבר בתחום הכושר, הוא רוצה לחלוק עם אחרים. הוא נרשם לקורס מאמני כושר של הולמס פלייס ומשחזר: "הרבה גבות הורמו שם", הוא מספר, "סביבי היו בני 23, 24, 25, אחרי צבא, אחרי טיול לדרום אמריקה או למזרח, ולא האמינו בהתחלה שאני הולך להיות אחד מהם בקורס".
במשך חמישה חודשי הקורס האינטנסיבי, שלם לא ויתר לעצמו. למעט כמה התאמות שקיבל באימוני הספורט המעשיים, "כי בכל זאת אני אמנם בכושר טוב, אבל לא בן 20", הוא נדרש לעמוד בכל המטלות.
1 צפייה בגלריה
מאמן כושר בן 81
מאמן כושר בן 81
מאמן כושר בן 81
"אני מודה שלא פשוט לעבור קורס כל-כך עמוס בגיל 78", הוא מספר, "היה המון חומר לשנן, המון עמודי אנטומיה ופיזיולוגיה לבלוע, לזכור, לדקלם ולענות נכון בבחינות. אבל עבדתי קשה מאוד יום ולילה. קראתי שוב ושוב ושוב את החומר, ועשיתי את זה".
איך הגיבה המשפחה? "כמו כולם, בהתחלה גם הם היו בהלם. אבל הם ידעו שאני לא מוותר על החלומות שלי, שאני אדם אופטימי שמסתכל קדימה, ותמכו בי באהבה. אני מקפיד על אורח חיים מאוד בריא, שחלק בלתי נפרד ממנו הוא הספורט, זה נותן לי טעם נוסף לחיים, מעבר לעובדה שאני אדם אופטימי מטבעי ומשתדל להסתכל תמיד קדימה".
איך נראה יום האימונים שלך? "אני מגיע לחדר הכושר גו אקטיב בראשון לציון כשרוב השבוע הפעילות שלי היא לסיבולת לב ריאה, פעילות אינטנסיבית שמעלה דופק ונשימה. אני קופץ, רץ, עושה תרגילים נמרצים, ומרגיש נפלא. אחת לשבוע אני עובד על משקולות".
זה לא מחזה רגיל לראות מאמן כושר בן 81. "נכון, אבל אף פעם לא הייתי טיפוס שגרתי. ומעבר לכך רציתי לעזור לאנשים בגילי או אפילו צעירים ממני, להוות להם דוגמה. שיראו שאם אני בגילי מסוגל לעשות את מה שאני עושה, וודאי שגם הם יכולים. ועובדה שהמתאמנים שלי ממשיכים לפקוד את האימונים איתי".