במלאת 30 שנה ליחסים עם הודו, העניקה לה ישראל שתי מתנות: מכשיר חדשני המקפיא תאים סרטניים בשלב המוקדם, ומיועד לטיפול בסרטן השד ומספר נוסף של גידולים, ואוטובוס מיוחד שישמש כיתת לימוד ניידת ללימודי מחשב לילדים ונוער בשכונות מצוקה בדלהי, שאין להם גישה למחשבים.
קראו עוד:
המכשיר להקפאת התאים הסרטניים, פועל בטכנולוגיה שפותחה בחברת IceCure המאפשרת הזרקת חנקן במינוס 140 מעלות ויוצרת הילה סביב הגידול, מקפיאה אותו ומעלימה אותו ללא צורך בניתוח או כריתה וללא ימי אשפוז. הוא הוענק בטקס חגיגי על ידי שגריר ישראל בהודו, רונן גילאון והקונסול הכללי של ישראל במומבאי, קובי שושני.
2 צפייה בגלריה
מתנה להודו
מתנה להודו
טקס הענקת המכשיר להודו. שני בתי חולים התחרו עליו
(צילום: שגרירות ישראל בהודו)
כבר לפני חצי שנה, נציגי החברה, ביוזמת הקונסוליה הישראלית, הציגו את הטכנולוגיה לשר הבריאות המקומי. בעקבות זאת בכירה בממשלת מהרשטרה, פנתה לשושני וביקשה שיעשה כל מאמץ להביא להודו את המכשיר. "זה היה שילוב של פעילות הסברה, קידום ייצוא וחיזוק הקשר בין המדינות", אמר שושני. "העובדה ששני מנהלי בתי חולים גדולים במומבאי 'התחרו' באופן אגרסיבי מי יקבל את המכשיר, יצרה 'באז' אמיתי בקרב אנשי המקצוע בתחום לגבי הטכנולוגיה החדשה.
"את ההכרעה לאיזה מוסד רפואי יוענק המכשיר השארנו לשר. בסופו של דבר, הוחלט שהמכשיר יינתן לבית החולים TATA שמתמחה בטיפול בסרטן. שר הבריאות ההודי קבע באותה פגישה, כי צריך לרכוש לפחות עוד חמישה מכשירים כאלה שעלותם כ-100 אלף דולר ועלות כל מזרק 1,000 דולר, זאת לאחר שצוות בית החולים הציג בפניו את תוצאות 38 הזרקות הניסוי שנעשו במכשיר. באותה פגישה הבטיח השר כי חמישה אחוזים מהטיפולים יהיו ללא עלות לתושבי הודו שידם אינה משגת", אמר שושני.
שושני הוסיף ואמר: "אנשי אונקולגיה בכירים כבר פונים אליי בשאלה איך משיגים את המכשיר ואני מפנה אותם לשר הבריאות. לצורך קבלת אישור FDA נדרשים ניסויים של חמש שנים, ולחברה יש כבר ניסיון של מספר שנים. האישור הרפואי שקיבלנו להציבו בהודו, יסייע בקידום הטכנולוגיה וקבלת אישור FDA".
2 צפייה בגלריה
הודים לומדים
הודים לומדים
כיתת לימוד ניידת ללימודי מחשב לילדים ונוער בשכונות מצוקה בדלהי
(צילום: שגרירות ישראל בהודו)