(צילום: אלי סגל)

בגיל 27 ובמהלך לימודיה האקדמיים, אנג'ליקה ריבן, הפכה להיות מקור ההכנסה היחיד שלה ושל אחותה בת ה-13, ומקור התמיכה היחיד לאמה חולת הסרטן. בפוסט שפרסמה בפייסבוק, חשפה ריבן את ההתמודדות הבלתי אפשרית עם מחלתה של אמה, וכי היא צריכה לממן בעצמה את הטיפול בה שמסתכם בעשרות אלפי שקלים בחודש.
"אני עומדת מול מערכת מאוד אדישה ואטומה", היא מספרת בריאיון באולפן ynet. "החיים שלי עצרו כי אני במלחמה גם מול הסרטן של אמא שלי וגם במלחמת הישרדות יומיומית שכוללת מזון, שכירות ותמיכה באחותי בת ה-13".
כימותרפיה לא עזרה לאמה של ריבן. התרופה שכן עשויה לעזור נמצאת אמנם בסל, אולם בהתוויה אחרת. ריבן פנתה לוועדת החריגים של כללית - אולם קיבלה תשובה שהקופה לא תממן את התרופה שעשויה להציל את חיי אמה. "אנחנו במצב חריג כי הכימותרפיה הסטנדרטית כן אמורה לעזור ברוב המקרים, ועל אמא שלי היא לא עובדת. יצא שאני צריכה לממן תרופה בסך 25 אלף שקלים כל שלושה שבועות. מדובר בסכומים בלתי אפשריים לאדם ממוצע כמוני שעובד למחייתו עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים.
"הקרקע נשמטה מתחת לרגליים שלי. הפצצה הזו נפלה עלינו ופשוט חילקה את החיים שלי ללפני ואחרי. אני במלחמה לנסות להשיג את התרופה הזו לאמא שלי ומטפלת בהמון בירוקרטיה לבד, כי פשוט אין לנו משפחה בארץ. אני לא יודעת כמה זמן אצליח לשרוד ככה, אבל אני לא מתכוונת לוותר".
1 צפייה בגלריה
אמה של אנג'ליקה
אמה של אנג'ליקה
"אני לא יודעת כמה זמן אצליח לשרוד ככה, אבל אני לא מתכוונת לוותר"
(צילום פרטי)
משלא הצליחה לעמוד בסכום כדי לממן את התרופה, רבין פתחה מימון המונים שמצליח להחזיק אותה עם הראש מעל המים. "אני מנסה להציל את אמא שלי ולנסות לגייס את הכספים מאנשים מדהימים שעזרו לי המון, בגיוס המונים. הטיפול הבא הוא עוד שבוע וחצי. אני מנסה לעלות את השאלה הזו לאנשים שלא מוכנים לממן לי את התרופה - איך אני אמורה להמציא סכומים כאלה כל פעם מחדש?".
לתרומה למימון התרופה של אמה של אנג'ליקה לחצו כאן