14 תלמידי תיכון מטוקיו הובהלו לבית חולים לאחר שאכלו חטיף צ'יפס "סופר-חריף". כך הודיעה אתמול (יום ג') המשטרה המקומית. הם התלוננו על בחילות ועל כאבים חריפים סביב הפה והטלפונים למשטרה ולשירותי ההצלה לא איחרו.
כ-30 תלמידים אכלו מהחטיף שהביא לבית הספר אחד התלמידים. מהם נלקחו לבית חולים 13 תלמידות ותלמיד. הם סבלו מתסמינים קלים והיו בהכרה.
1 צפייה בגלריה
חטיף סופר חריף הוביל לאשפוז יפן
חטיף סופר חריף הוביל לאשפוז יפן
אריזת החטיף הסופר חריף שהוביל לאשפוז ביפן
(צילום: יצרן החטיף, ISOYAMA CORP)
יצרנית החטיף Isoyama Corp אמרה בתגובה כי היא מתנצלת בפני הצרכנים על כל "אי-נוחות" ואיחלה לתלמידים החלמה מהירה. באזהרות באתר החברה, נאסר על ילדים ובני נוער מתחת לגיל 18 לאכול את המוצר. גם מי שחובב מזון חריף, מוזהר "לאכול בזהירות". עד כמה זה חריף? צפו בסרטון הבא מרשת X:
באתר BBC מציינים כי בחברה אומרים כי הצ'יפס "כה חריף, שהוא עלול לגרום לכאב או לשלשולים" אם אוכלים הרבה ממנו. עוד מוזהרים הצרכנים "לא לאכול את המוצר לבדם". לחולים הסובלים מלחץ דם גבוה או מבעיות בקיבה אסור לאכול את המוצר. גם מי שסובל מחתכים בידיו מוזהר מפתיחת השקית.
הצ'יפס מיוצר בתוספת בוט ג'ולוקיה הידוע כ"פלפל הרפאים" ההודי - בין החריפים ביותר בעולם, אם לא החריף שבהם.
בתגובה לאשפוז התלמידים, פורסם ברשת X "מד חריפות" שמדגים עד כמה חריף החטיף. משתמש אחר תיאר את החוויה הכואבת באכילת המוצר, ואמר שזה הזכיר לו את הכאב כשסבל מאבנים בדרכי השתן.
אפילו הבעלים של X אילון מאסק הגיב לדיווח: "לעזאזל, הם בטח חריפים ברמה אחרת!", צייץ.