בשיתוף אסטרהזניקה
"סבלתי תקופה ארוכה מאוד מכאבים בצד ימין. כאב שקשה לתאר במילים. המליצו לי לגשת לרופא כי אולי מדובר בשריר תפוס או דלקת בגיד כתוצאה מעבודה מאומצת. לא העליתי בכלל על דעתי שיאבחנו אותי עם סרטן ריאות בשלב מתקדם", כך מספר וויליאם אנסנט (46) מיפו.
לפני כשנתיים בעת ששב וויליאם לביתו מיום עבודה אינטנסיבי הוא חש בכאב חד בצד ימין של הגב, כאב שהתפשט גם לכתף ולשכמות. "אני עובד כשיפוצניק וכאבים כתוצאה מהעבודה לא היו זרים לי", מודה ווילאם, "ובכל זאת, מדובר בכאב יוצא דופן שמעולם לא הכרתי". הכאב לא חלף מעצמו ונמשך חודשים ארוכים ובכל אותה התקופה וויליאם המשיך בשגרת חייו והלך יום-יום לעבודה. "חברים שראו את הסבל שלי, הפצירו בי לגשת לרופא. כולם – הם ואני – היינו בטוחים שמדובר בשריר מתוח או מכווץ כתוצאה מתנועה לא נכונה במהלך העבודה", הוא נזכר, "אחד החברים אפילו המליץ לי ללכת ולעשות מסג'".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לאחר חודשים ארוכים של סבל, החליט וויליאם לפנות לחדר מיון בבית החולים. "הגעתי למצב שמרוב כאבים לא הצלחתי לישון בלילה. הייתי קם בבוקר לעבודה אחרי שישנתי מעט מאוד, וזה ממש השפיע עלי", מספר וויליאם. בחדר מיון הוחלט לתת לו משככי כאבים מאחר והתלונן על כאבי שרירים, ולאחר מכן שוחרר לביתו. "לא עשיתי בדיקות הדמיה והכדורים לא ממש עזרו", נזכר וויליאם.
לאחר שהשתחרר מבית החולים החליט וויליאם לנסות ולבדוק בעצמו מה הגורם לכאבים שלו. "הקלדתי בגוגל את התסמינים שהופיעו אצלי בחודשים האחרונים, וזה הוביל אותי לתוצאות הקשורות לסרטן ריאה", הוא נזכר, "אשתי שהייתה ליידי ניסתה להרגיע אותי ולשכנע אותי שאי אפשר לעשות אבחנה רק על סמך חיפוש באינטרנט. אבל כדי לנקוט במשנה זהירות, החלטנו שלמחרת אלך לעשות צילום חזה רק כדי להרגיש בטוח".
2 צפייה בגלריה
וויליאם אנוסטס
וויליאם אנוסטס
וויליאם אנוסטס. הגיע בדקה ה-90
לאחר שביצע וויליאם את הצילום, הרופא זימן אותו על מנת לקבל את התוצאות. "הרופא היה ישיר וביקש ממני לגשת לאונקולוג בהקדם האפשרי מאחר ומהממצאים עולה חשד לגידולים בריאות", מספר וויליאם. "הייתי בהלם וחששתי מאוד. יש לי משפחה אוהבת ושני ילדיי הם כל עולמי. השתדלתי לזכור שיש לי אנשים יקרים שחשוב לי לחיות למענם".
מיד לאחר השיחה עם הרופא, פנה וויליאם לאונקולוג ד''ר פיראס עליאן מבית החולים הדסה. "ד"ר עליאן טיפל בי מההתחלה ועד היום", הוא מספר. וויליאם נשלח לבדיקות שנועדו לאפיין את הגידול ולאמוד עד כמה המחלה מפושטת. "יש לבדיקות האלו חשיבות גדולה על מנת להעריך את סיכויי ההחלמה ובחירת הפרוטוקול הטיפולי", מספר וויליאם, "הייתי מתוח מאוד והמתנתי בצפייה רבה לממצאים".
"וויליאם הגיע אליי בראשית שנת 2019 עם תלונות על כאבים עזים בגב שמקרינים לכתף. מאחר והוא מעשן, על אף גילו הצעיר, 44 בלבד, תלונותיו העלו חשש שמדובר בתסמינים המעידים על סרטן ריאה", נזכר ד"ר פיראס עליאן אונקולוג מבית החולים הדסה. "בבדיקות ההדמיה היה ניתן לראות בבירור גוש גדול בריאה הימנית שלא השאיר מקום לספק לכך שהמחלה בשלב מתקדם".
כשהגיעו תוצאות של הביופסיה, התברר שהמחלה מתקדמת והגידול הסרטני נמצא במיקום שאינו מאפשר ניתוח. "למרבה המזל, המחלה של וויליאם אובחנה בשלב 3 – שלב מתקדם אך כזה שניתן לטיפול ולריפוי בזכות הטיפולים הקיימים היום. "בבדיקת הביופסיה שביצענו, ראינו שהגידול הוא מסוג אדנוקרצינומה, הסוג השכיח ביותר של סרטן הריאה המהווה כ-50% מכלל מקרי סרטן הריאה", מסביר ד"ר עליאן. וויליאם מוסיף: "הרופא הסביר לי שאני אומנם בשלב מתקדם של המחלה, אולם מדובר בשלב 3 – שלב שעדין ניתן לריפוי", הוא מוסיף. "פשוט היה לי הרבה מאוד מזל".
וויליאם החל לקבל טיפול כימותרפי המותאם למאפייני מחלתו בשילוב עם הקרנות שנועדו לצמצם את הגידול וטיפול תרופתי שמפעיל את מערכת החיסון להילחם במחלה. "הרגשתי חלש, הייתי כמו סמרטוט אבל החזקתי את עצמי כדי לא להתפרק. אני אדם חזק. לא ריחמתי על עצמי ולא נתתי לאף אחד לרחם עליי", מספר וויליאם, "אשתי והילדים היו לי לעזרה אך לא נתתי להם להסתכל עליי כמו חולה אפילו בתקופות הקשות ביותר – כשהשיער נשר והפנים שלי הפכו לצהובות".
לאחר מספר שבועות של טיפולים נשלח וויליאם לבדיקות הדמיה על מנת להעריך את יעילות הטיפול. "למרבה השמחה, על בסיס הממצאים של הצילום שעשיתי – אין עדות למחלה", הוא מספר, "הטיפול פשוט גרם למחלה לסגת. לשני ההורים שלי זיכרונם לברכה לא היה מזל כמוני והם נפטרו מסרטן. להם לא היו אפשרויות טיפוליות כפי שקיימות כיום. חשוב לי להודות לכל הרופאים והצוות הרפואי שעשו הכול כדי לטפל בי ולאפשר לי להישאר בחיים ולספר את הסיפור שלי".
"לשמחתנו, בבדיקות האחרונות לא מצאנו עדות להימצאות מחלה, מה שמעיד על נסיגה של הסרטן. לוויליאם יש מזל גדול שהוא הגיע בדקה ה-90. על אף שמחלתו הייתה בשלב מתקדם, הוא עדין היה מצוי בשלב שניתן לריפוי", מסכם ד"ר עליאן.
בשיתוף אסטרהזניקה