ישראל הודיעה לאוקראינה שהיא מוכנה לקלוט ילדים אוקראינים חולי סרטן שנזרקו לרחוב לאחר שבית החולים אוחמטדיט שבו אושפזו בקייב הופצץ על-ידי רוסיה. בישראל ממתינים לתשובה האוקראינית. אם יגיעו לארץ הם ייקלטו בבית החולים שיבא בתל השומר.
טרם נקבע מספר הילדים שיועברו לישראל. הדבר תלוי במצבם ובאבחנה הרפואית. את ההצעה לאוקראינים העביר שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי. השגריר ברודסקי אמר היום: "לשגרירות היסטוריה ארוכה של שת"פ עם בית החולים שנפגע. בתחילת המלחמה פונו כמה ילדים עם מחלות אונקולוגיות ששהו בבית החולים לטיפול בישראל. אני מודה לבית החולים שיבא על הנכונות לעזור. לישראל יש מוניטין של מדינה עם לב רחב, ואנו עושים הכל כדי לשמור על המוניטין הזה".
אזעקות בקייב, תושבים מסתתרים ברכבת התחתית
(צילום: רויטרס)

העולם הגיב בזעזוע למראות הילדים החולים הרבים שנפגעו אתמול בפגיעת הטיל הרוסי בבית החולים הגדול ביותר בקייב לילדים. במתקפה נרחבת של הרוסים על ערים שונות באוקראינה נהרגו יותר מ-40 בני אדם, מהם לפחות 20 בקייב. רבים מהם נספו מפגיעת הטיל בבית החולים.
2 צפייה בגלריה
אוקראינה קייב איש ו ילד ב מקלט בית חולים אוחמטדיט בזמן מתקפת טילים של רוסיה
אוקראינה קייב איש ו ילד ב מקלט בית חולים אוחמטדיט בזמן מתקפת טילים של רוסיה
במקלט בבית החולים אוחמטדיט בזמן מתקפת הטילים של רוסיה
(צילום: Roman PILIPEY / AFP)
במערב גינו בחריפות גדולה את רוסיה על התקיפה. לפי דיווחים שונים, לפחות ארבעה ילדים שהיו מאושפזים בבית החולים נהרגו בקריסת חלק מהמבנה. החשש הוא מלכודים נוספים מתחת להריסות. ילדים נפצעו ועשרות מהם נאלצו להתפנות מהמתחם, כשאין כרגע פתרון וציוד כדי לסייע להם. לא ברור עדיין לגמרי כמה ילדים שהיו מאושפזים נפגעו במתקפה, שכן לפי חלק מהדיווחים רוב המאושפזים הצליחו להימלט מהבניין עקב האזעקות וניצלו. לפי דיווחים אחרים, רבים מהמטופלים שהו במבנה שהופצץ. חלק מהילדים שמאושפזים קיבלו במקום טיפולי דיאליזה.
הרוסים הכחישו כי טיל שלהם פגע בבית החולים וטענו שבית החולים נפגעו מטיל אוקראיני. אלא שהמודיעין באוקראינה כמו גם בכירים באו"ם הבהירו שכל הממצאים מראים שבית החולים נפגע ישירות מטיל רוסי.
2 צפייה בגלריה
אוקראינה קייב הריסות ב אזור בית החולים אוחמטדיט מתקפת טילים של רוסיה עובדים אנשי צוות רפואי
אוקראינה קייב הריסות ב אזור בית החולים אוחמטדיט מתקפת טילים של רוסיה עובדים אנשי צוות רפואי
הרוסים הכחישו, בעולם מאשימים. בהריסות ליד בית החולים
(צילום: AP Photo/Anton Shtuka)
שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, אמר ל-ynet כי "לשגרירות ישראל קשרים ישנים עם בית החולים אוחמטדיט. בתחילת המלחמה השגרירות מסרה לבית החולים ציוד רפואי, הרופאים שלהם ביקרו בישראל, הרופאים שלנו הגיעו ויעצו אונליין. השגרירות בודקת אפשרות לסייע בשיקום בית החולים שנפגע קשה. כמו כן דיברתי עם בית החולים שיבא בתל השומר".