פרופ' גליה רהב: העלייה במקרים מדאיגה
(צילום: סטס קופולו)
"אין לנו עדיין תוצאות סופיות אבל נראה שהזן החדש בהחלט מתפשט. העלייה המדהימה במקרים מדאיגה", אומרת היום (ה') לאולפן ynet פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "זה נכון שהמקרים שדווחו הם באמת מקרים קלים, אבל אסור לשכוח שכולם כמעט אנשים צעירים שממילא בדרך כלל מתאפיינים במחלה קלה".
קראו עוד:
הנתונים עד כה על זן אומיקרון מעידים על שינוי משמעותי בנגיף, מציינת פרופ' רהב. "מבחינת החיסונים, אני עדיין לא יכולה להגיד כלום, האם האנשים חולים קלים בגלל שחלקם חוסנו? יכול להיות, אבל עדיין אין לנו מידע. הדבר היחיד שאנחנו יודעים הוא שהבורסה ירדה. מה שכן, התפשטות האומיקרון זו באמת עוד סיבה להתחסן".
עד כמה רחוק צריך ללכת עם אמצעי הזהירות? "אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר, אומר שהחיסון טוב ויעיל, ומנכ"ל מודרנה אומר שיש ירידה אדירה בפעילות של החיסון, אז זה באמת מראה לנו שאנחנו לא יודעים איפה אנחנו נמצאים ואני חושבת שאנחנו צריכים עוד קצת זמן, עוד איזה שבוע לאסוף מידע. כמו שאני אומרת כל הזמן, בפנדמיה צריך לקבל החלטות שהן לפעמים קשות, אבל הן עשויות להציל. אני לא חושבת שהפגיעה הזאת של שבועיים בתיירות היא כל כך נוראה, בסך הכול החיים בארץ ממשיכים כרגיל".

"הבושה כבר מתה מזמן, עכשיו אנחנו בהלוויה שלה"

פרופ' להב, מה דעתך על הנסיעה של משפחת בנט לחו"ל? "אני לא מקנאה בו אבל כן, אתה צריך להיות דוגמה, אין מה לעשות. זה לא המקום לנסוע, בטח לא לחופש, אבל יש לו משפחה והוא כנראה לא דיקטטור עליה, אז מה לעשות".
פרופ' יהודה אדלר: האומיקרון פוגע יותר בצעירים
(צילום: סטס קופולו)
גם פרופ' יהודה אדלר, קרדיולוג ויועץ לרשויות המקומיות בענייני קורונה, סבור שזה לא הזמן לטוס. "עדיין אין לנו נתונים סופיים על האומיקרון, זה הזמן להיזהר, ודוגמה אישית בוודאי שאין כאן. הבושה כבר מתה מזמן, עכשיו אנחנו בהלוויה שלה. חבל מאוד. למה שאתה ואני נקשיב לבנט אם אשתו לא מקשיבה לו?".