סרטון הטיקטוק שהשתבש: עמרי כהן, בן 14.5 מכפר מרדכי, ניסה ביום שישי האחרון לעשות סרטון טיק טוק עם אחותו, אבל לא תיאר לעצמו שהריקוד הפשוט ייגמר במיון הילדים במרכז הרפואי קפלן.
כך זה קרה:
בזמן שאחותו מצלמת אותו מבצע את תנועות הריקוד, הוא פרק את הפיקה בברך ונפל לרצפה. "בדרך כלל אני לא עושה סרטוני טיק טוק", הוא מספר, "אבל אחותי הציעה שנרקוד יחד. עשיתי תנועה ופתאום הרגשתי את הכאבים ונפלתי אחורה. התחלתי לצעוק כי רציתי שמישהו יבוא לעזור לי".
אימו, אושרית, מתארת: "שמענו את הצעקות של עמרי מהחדר השני, וישר רצנו אליו. ראיתי את הרגל והבנתי שמשהו קרה. הזמנו את איחוד הצלה, שהזמינו אמבולנס, כי אנחנו רואים שכל תנועה מכאיבה לעמרי כאבי תופת. תמכנו בו והכנסנו מתחתיו סדין, כדי שנוכל להעביר אותו לאמבולנס ומשם לבית החולים".
1 צפייה בגלריה
שבר את הברך בגלל סרטון בטיק טוק
שבר את הברך בגלל סרטון בטיק טוק
בדרך לבית החולים
האמבולנס פינה את עמרי למחלקה לרפואה דחופה לילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית ברחובות. ד"ר מורן שפלר גל, סגנית המרכז לרפואה דחופה (מלר"ד) ילדים במרכז הרפואי קפלן ומי שטיפלה בעמרי עם הגעתו לבית החולים הסבירה: "עמרי הגיע למחלקה לרפואה דחופה בקפלן לאחר טראומה מינורית במהלך ריקוד שביצע בעת צילומי סרטון טיק טוק וסבל מכאב עז וחרדה, בשל פריקת הפיקה בברך.
"פריקת הפיקה מלווה בכאבים רבים ובנפיחויות בשל רגישות המקום. בהגעתו למלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן טופל עמרי מידית עם שיכוך כאבים, ותוך דקות ספורות מהגעתו עבר טשטוש והחזרה של הפיקה למקומה".
היא מוסיפה כי "פריקת פיקה בנערים פעמים רבות מתפספסת ואינה מאובחנת. הפיקה פורקת וברוב המקרים חוזרת למקומה באופן עצמאי, הנער או הנערה נבדקים ולמעט נפיחות ורגישות אין ממצאים בולטים. לצערנו, כחצי מהנערים שחוו פריקת פיקה ימשיכו ויפרקו את הפיקה בעתיד".
כדי שהחוויה של עמרי מאותו היום תהיה קצת יותר טובה, החליטה ד"ר שפלר גל לסגור מעגל ולצלם איתו סרטון טיקטוק: "מה שהתחיל כתאונה ביתית תמימה במהלך צילום סרטון טיק טוק הסתיים בחוויה חיובית ובסרטון טיק טוק כייפי במהלך הטיפול בו".
צפו בסרטון עם הרופאה: