פעוט נזקק לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע בעקבות חשש להרעלת ניקוטין לאחר שנחשף בגן משחקים לסיגריה אלקטרונית בצורת צעצוע. כך הודיע הערב (יום ג') משרד הבריאות. הילד קיבל טיפול במיון בבית החולים ושוחרר במצב טוב.
משרד הבריאות הדגיש כי סיגריות אלקטרוניות מסוכנות לבריאות הציבור ועל כן יש להימנע מהשימוש בהם ולהרחיק אותם מהישג ידם של פעוטות ותינוקות.
1 צפייה בגלריה
סיגריה אלקטרונית שנמצאה בגן ילדים
סיגריה אלקטרונית שנמצאה בגן ילדים
סיגריה אלקטרונית בצורת צעצוע שבה השתמש הילד בגן ילדים
(צילום: משרד הבריאות)
עוד אמרו כי "ללא קשר לצורתו התמימה של מוצר זה או אחר, סיגריות אלקטרוניות מכילות ניקוטין שהוא חומר ממכר ומסוכן, ולעיתים גם עירוב של חומרים נוספים, לרבות סמים פסיכואקטיביים. על כן, יש להימנע מהשימוש בהם ולהרחיק אותם מהישג ידם של פעוטות ותינוקות".
ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה כי "השוק של סיגריות אלקטרוניות הולך ונהיה מתוחכם עם יותר ויותר מוצרים שלא נראים אפילו כמו סיגריה אבל הם מסוכנים ויכולים להרוג".
באתר משרד הבריאות מציינים כי קשה למעשנים לדעת אילו חומרים נמצאים בסיגריות האלקטרוניות ומהם ריכוזי החומרים שבהם. היו מקרים בהם היה כתוב על האריזה כי המוצר אינו מכיל ניקוטין ובפועל כן היה ניקוטין בנוזל. עוד אומרים כי סיגריות אלקטרוניות משווקת במגוון רחב מאוד של טעמים מושכים שמטרתם למשוך בעיקר צעירים.
יש טעמים שנחקרו ונמצאו רעילים במיוחד בשימוש בסיגריה אלקטרונית חלקם פופולאריים מאוד כמו קינמון וקרם ברולה. יש מגוון רחב מאוד של חומרי טעם וריח שמוסיפים לסיגריות האלקטרוניות. נמצאו יותר מ- 15 אלף חומרי ריח וטעם וריח שהוספו לסיגריות אלקטרוניות שונות ועדיין לא ידועה ההשפעה שלהם. ייתכן שחלקם מסוכנים לבריאות המשתמש.
אילו חומרים נמצאים ברסס של סיגריות אלקטרוניות?
  • ניקוטין
  • חומרים אורגניים
  • חומרי טעם
  • חומרים קרצינוגניים (עלולים לגרום לסרטן)
  • מתכות כבדות כמו ניקל, עופרת, בדיל
  • יש המוסיפים חומרים פסיכואקטיביים המשפיעים על המוח כמו THC