מומחה באולפן פרופ' יהודה אדלר
(צילום: משי בן עמי)
"הממשלה מדברת בכמה שפות, ולכן רוב הציבור לא עם ראש הממשלה", אומר הבוקר (ב') לאולפן ynet, פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, פנימית ויועץ קורונה לרשויות מקומיות. "זה מצב של אי משילות. כל אחד בממשלה חושב משהו אחר".
"מי נותן מסרים חד משמעיים? מתנגדי החיסונים", הוא אומר, "הם לא משנים את דעתם, הם הולכים באותו קו לעומת הממשלה ולכן הם מנצחים. לכן את לא רואה מתחסנים. מאותו משפט של נפתלי בנט ש"הגל מאחורינו", שהרגיע את כולם, אנשים לא מתחסנים, רק 12% מהילדים התחסנו. אנחנו ממזמן כבר לא מובילים בעולם בנושא. אותם מיליון אנשים שלא קיבלו את הבוסטר ממשיכים לא לקבל את הבוסטר. האומיקרון הוא מאוד מאוד מידבק, פי כמה מהדלתא, והדלתא מידבק פי כמה מהאלפא, שהוא מידבק פי כמה מווריאנט המקורי מווהאן, מי שזוכר, מלפני שנתיים".
קראו עוד:
פרופ' אדלר אומר עוד כי באירופה, למשל, בבריטניה, אין עלייה מטאורית בחולים קשים אבל יש עלייה מתונה בחולים קשים. "מצד אחד עם הדבקה כל כך גבוהה, בבריטניה מ-50 נדבקים ל-50 אלף תוך כמה ימים, אז צריך מאוד להיזהר, יש כמות קטנה של חולים קשים, הם יגדלו כי ההדבקה היא אדירה. מצד שני, וזה הפן האופטימי, יכול להיות שבגלל ההדבקה הגבוהה הזו, זה יוביל לסוף המגפה".
פרופ' יגאל פינטו מהולנד מתאר את מה שנעשה שם, מאז החל הסגר אתמול:
הולנד תחת סגר הדוק: ריאיון עם פרופ' יגאל פינטו תושב אמסטרדם
(צילום: משי בן עמי)
אז האם בכל זאת ניתן להישאב לאופטימיות? "עכשיו שלא יודעים צריך להיזהר, ולכן אני מברך את הממשלה בצעדים שהיא נקטה מהר לעומת הפעם הקודמת. אבל עכשיו לא צריך להיות בפאניקה, אלא להתנהג בצורה מושכלת. אנחנו לפני חגיגות הסילבסטר, יהיו כאן חגיגות המוניות, אז אם אנחנו כל כך נזהרים וסוגרים את כל העולם, מה עם חגיגות הסילבסטר? לא מבין למה לא להגביל את ההתקהלויות כבר מעכשיו".
ובתוך כך, לראשונה מאז 20 באוקטובר – 1,004 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה, ביום שאחרי אזהרת ראש הממשלה נפתלי בנט כי "הגל החמישי מגיע" ועל רקע העלייה במספר מאומתי האומיקרון.
מנתוני משרד הבריאות עולה גם כי בסך הכול פוענחו כ-94 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 1.09%. זה היום השני שבו שיעור החיוביים הוא מעל 1%, לאחר כמה שבועות של שיעור מאומתים נמוך בהרבה. בשל העלייה בתחלואה, מקדם ההדבקה זינק שוב והוא עומד על 1.22 - עלייה משמעותית ביחס לאתמול.