האומיקרו בניו יורק ד"ר בארי שטיין
(צילום: משי בן עמי)
זן האומיקרוןן פוגע בילדים: ד"ר בארי שטיין, רופא ילדים מניו יורק, אומר כי בשבוע האחרון ניתן לראות פי ארבעה אשפוזים של ילדים מתחת לגיל חמש. "אנחנו רואים עלייה מסיבית בשבוע האחרון בעיקר בניו יורק סיטי ובאזור המטרופולין של ניו יורק. לרוב, הילדים המאושפזים הם ילדים מתחת לגיל חמש, אף אחד מהם לא מחוסן. גם ילדים בגילים 5-11 שמגיעים אלינו, למרות שהחיסון נגיש להם, לא מחוסנים, ואילו בקרב ילדים בגילי 12-17 שאושפזו, רק שבעה מתוך 30 המאושפזים מחוסנים באופן מלא".
קראו עוד:
איך אתה מסביר את העלייה הזו? "נראה שזן האומיקרון מידבק הרבה יותר. ואנחנו רואים שלאנשים נמאס לנהוג בזהירות. להרבה מהם יש מסיבות משרד, מסיבות חג מולד. בנוסף לזה מזג האוויר הקר, אנשים נפגשים במקומות סגורים כי אי אפשר להיפגש בחוץ, והזיהומיות של האומיקרון הזה באמת יוצרת סערה מושלמת".
מה אנחנו יכולים ללמוד בישראל מהניסיון שלך בניו יורק? "אתם בישראל תמיד הובלתם במגפה ובניהולה בקהילה. ואנחנו רואים שלא ניתן באמת לשלוט על זה לגמרי כי אנשים הם אנשים, והם לא בהכרח יעשו או שהם לא יוכלו לעשות את כל מה שצריך לעשות כדי למנוע כל מיני סוגים של התפשטויות. אבל אני חושב שזה מאוד ברור שברגע שחיסונים יהיו זמינים יותר ואנשים יוכלו להגן על עצמם ולהתמודד עם המחלה בצורה טובה יותר, הם יעשו זאת".
בישראל רק אחד מתוך שישה ילדים קיבל את החיסון. האם זו טעות? "כן, אני חושב שאותה הבעיה, שהורים לילדים צעירים בגילי 5-11 חוששים לחסן, היא בגלל שאין מספיק נתונים. אבל הניסיון שלנו מאוד מעודד את ההורים לעשות זאת. אנחנו רואים את התוצאות עם הילדים שמגיעים לאשפוז".
גם רופאת הילדים ד"ר נוסיסה סיפאמבו מדרום אפריקה, מסכימה עם דבריו של ד"ר שטיין ואומרת כי רוב הילדים המאושפזים הם לא מחוסנים. עם זאת, היא אומרת שהמחלה היא פחות קשה. "אנחנו בודקים את כל הילדים המגיעים לבתי חולים לקורונה, גם אם הם לא מציגים סימפטומים". צפו בדבריה:
תחלואת ילדים בקורונה בדרום אפריקה, ריאיון עם רופאה
(צילום: משי בן עמי)