מוגש מטעם כללית רפואה משלימה
פודקאסט הדרך לרפואה משלימה כללית כירופרקטיקה
(צילום: אסף חן)
בפרק זה של פודקאסט הבריאות של כללית רפואה משלימה, חושף ד"ר סירוה את עקרונות הכירופרקטיקה, שיטת טיפול בת למעלה ממאה שנה.

עקרונות הכירופרקטיקה

הכירופרקטיקה מתמקדת בקשר שבין עמוד השדרה למערכת העצבים ולתפקוד הגוף כולו. ד"ר סילורה מסביר: "יש לנו חוליות בעמוד השדרה. 7 בצוואר, 12 בגב האמצעי, 5 חוליות בגב תחתון. בין החוליות, נמצאים הסחוסים, הדיסקים שעשויים מחומר יותר רך, בולמי זעזועים. דרך פתחים שהחוליות יוצרות, יוצאים ומסתעפים העצבים של עמוד השדרה".

הטיפול הכירופרקטי

תהליך הטיפול מתחיל בבדיקה מקיפה. "קודם כול, אני מסתכל על ההדמיה, כמובן, לראות אם יש בלט דיסק או פריצת דיסק שכבר אובחנו", מתאר ד"ר סילורה. "לאחר מכן, המטופל שוכב על הבטן, ואני ממשש את חוליות עמוד השדרה שלו".
לב הטיפול הוא ה"אדג'סטמנט" או המניפולציה. "אני מבקש מהמטופל לשכב על הגב, אני שם אותו בזווית מסוימת, לוקח לו את הרגל, נועל אותו בכתף, ואני מבצע מה שנקרא אדג'סטמנט באנגלית", מסביר ד"ר סילורה. "זאת אומרת, אני מפעיל כוח מבוקר להזזת החוליות, ואז המטופל שומע קנק".

למי מתאים הטיפול?

הכירופרקטיקה מתאימה למגוון רחב של מטופלים. ד"ר סילורה מטפל במבוגרים, כולל קשישים, ומתאים את הטיפול לגילם. הטיפול מתאים גם לנשים בהריון ולילדים ובני נוער.

חשיבות הטיפול המניעתי

ד"ר סילורה מדגיש את חשיבות הטיפול המניעתי, גם כשלא כואב. "יש טיפול שהוא תחזוקה, מיינטננס, טיפול משמר, כמו שאני הולך לשיננית פעמיים-שלוש בשנה, למנוע בעיות עתידיות", הוא מסביר.

השפעת אורח החיים המודרני

ד"ר סילורה מתייחס להשפעת אורח החיים המודרני על בריאות הגב. "הרבה דברים נגרמים בגלל השימוש בטלפון הלא נכון גם לאורך זמן. אותו דבר לשבת מול מחשב", הוא מסביר.
הוא מדגיש את החשיבות של תנועה ופעילות גופנית לשמירה על בריאות הגב. "לא סתם אנשים עושים פילאטיס לחזק את קור-מסלס ויוגה, ומתמתחים ושוחים, כי חשוב להניע את הגוף, להכניס תנועה, במיוחד כשאתה שמונה עשרה שעות יושב לך בהייטק", הוא אומר.

חשיבות הטיפול אצל מומחה מוסמך

ד"ר סילורה מדגיש את החשיבות של פנייה לכירופרקטור מוסמך. "אני שייך לאגודה הישראלית לכירופרקטיקה, אנחנו כל שבוע תובעים מספר אנשים שמתיימרים או מתחזים להיות דוקטורים של כירופרקטיקה", הוא מזהיר.
הבדל בין כירופרקטיקה לרפואה קונבנציונלית
ד"ר סילורה מסביר את ההבדל בין הגישה הכירופרקטית לגישה הרפואית הקונבנציונלית: "זה ההבדל בין הרפואה המשלימה האלטרנטיבית לרפואה הקונבנציונלית. אנחנו מסתכלים על כל הגוף כמכלול. הרפואה הקונבנציונלית עובדת על סימפטום".

תדירות הטיפולים

ד"ר סילורה מסביר כי תדירות הטיפולים משתנה בהתאם לחומרת המצב: "אותו מטופל צריך להגיע אליי באותו שבוע, עוד פעם. לפעמים גם שלוש פעמים". הוא מדגיש את חשיבות הרצף בטיפול.

יתרונות נוספים של הכירופרקטיקה

ד"ר סילורה מציין כי הכירופרקטיקה יכולה לסייע גם בבעיות נוספות מלבד כאבי גב: "כך אותו דבר לגבי כאבי ראש, מיגרנות, צפצופים באוזניים, סחרחורות, אותן תלונות מגיעות מחוליות הצוואר".
לסיכום, הכירופרקטיקה מציעה גישה הוליסטית לטיפול בכאבי גב ובעיות נלוות, המתמקדת בשורש הבעיה ולא רק בסימפטומים. עם זאת, חשוב לפנות לכירופרקטור מוסמך ולשלב את הטיפול עם אורח חיים בריא הכולל תנועה ופעילות גופנית.
מוגש מטעם כללית רפואה משלימה