זו הייתה מלחמה לחיים, המדינה התרגשה והתגייסה להצלת חייו של שיר הקטן, אך בלילה שבין יום ראשון לשני השבוע, תם הקרב. שיר עצם את עיניו לעולמים.
4 צפייה בגלריה
שיר דאדו-בראליה
שיר דאדו-בראליה
שיר דדו בראליה. הפסיד בקרב למחלה
"שיר היה זה שהחזיק אותנו באופטימיות שלו, בשמחה שלו", סיפרה בכאב האם עינת, "על הכתפיים הקטנות שלו הוא הצליח להחזיק את כל המשפחה שמחה, מאוחדות ושפויה עד כמה שאפשר. שאבנו את הכוחות שלנו בפועל ממנו. עד השבוע האחרון של החיים שלו הוא היה שמח פעיל ומלא חיים".
סיפורו של שיר דדו בראליה, אז בן שנה ושמונה חודשים, זכה לפרסום רב בכלי התקשורת וברשתות החברתיות לפני 7 חודשים. בחודש אפריל, סיפרו ההורים עינת ואסף כי דבר מחלתו התגלה להם לאחר ששיר החל לסבול משלשולים. סדרת בדיקות שעבר קבעה: שיר סובל מסרטן אלים.
ההורים פתחו במרוץ להצלת חייו ונזקקו לתרומות לטובת טיפול מיוחד בארה"ב. "בגיל שנה הוא התחיל לשלשל ולא הפסיק", תיארו ההורים, "עברנו במשך ארבעה חודשים אינספור בדיקות עד שבסיומה של אחת מהן שמענו את הרופא אומר – 'גוש בבטן. סרטן מסוג נוירובלסטומה'. השמיים נפלו עלינו. לפני רגע היינו עם תינוק שסובל משלשולים, פתאום אנחנו עם תינוק שחולה בסרטן".
4 צפייה בגלריה
שיר עיתון חדש
שיר עיתון חדש
הכתבה ב"ידיעות אחרונות" שפורסמה על הקמפיין למען שיר
עלות ההטסה והטיפולים הייתה 2 מיליון שקלים, סכום שלא היה בכיסם של בני המשפחה. הם פנו לציבור בבקשה לתרום להצלתו של שיר.
ההורים שזכו לסיוע מבני משפחה וחברים, פתחו בקמפיין להצלת שיר, תחת הסלוגן "בשביל החיוך". בתוך זמן קצר, זכה סיפורו של הפעוט המקסים לפרסומים בכלי התקשורת ולאלפי שיתופים, גם של ידוענים ובהם נינט, יהודה לוי, רותם סלע, אסי עזר, מה קשור, ישראל קטורזה, אביב אלוש, עידו מוסרי ואחרים. סכום הכסף גויס בתוך מספר שעות, מה שאפשר את הטסתו של שיר לבית החולים בארה"ב בתוך ימים ספורים, עם הוריו, אחותו בת 8 וחצי ואחיו בן 7.
לפני הנסיעה הביעה האם עינת אופטימיות. "אנחנו יוצאים למסע הזה ונחזור ממנו עם שיר ניצחון. מבחינתנו אין אפשרות אחרת. כל כך הרבה אנשים טובים ואוהבים נתנו לשיר את הסיכוי לנצח", כך אמרה אז.
4 צפייה בגלריה
שיר דאדו-בראליה
שיר דאדו-בראליה
בני המשפחה בתקופה אופטימית

"הרופאים כבר לא יכלו יותר לעזור לשיר"

בבית החולים בניו יורק עבר שיר 6 סבבים של טיפולים כימותרפיים שבמהלכם חל שיפור. ואולם לאחר הטיפול השישי, הייתה התפרצות של המחלה ובמצבו חלה הידרדרות. "בסוף חודש אוקטובר הרופא אמר לנו לחזור לישראל, כי הוא לא חושב ששיר ניתן לריפוי", שיחזרה בכאב רב האם עינת, "הרופא טען שהוא לא חושב שיש משהו שיכול לעזור לשיר.
"הבשורה הזאת שברה אותנו. אמרנו לו שאין שום סיכוי שאנחנו חוזרים לארץ, בחיבור של מנהלת המחלקה האונקולוגית ברמב"ם, חברנו לרופאה בעלת שם עולמי בפילדלפיה. הרופאה המדהימה הזאת נתנה לנו תקווה והציעה טיפול רדיואקטיבי. זה היה טיפול שונה ממה ששיר קיבל עד אותו המועד, טיפול קשה".
לדברי ההורים, בעקבות אותו הטיפול חל שיפור במצב, אבל בסוף חודש נובמבר, התברר כי גם הטיפול הזה הפסיק לעבוד וחלה שוב החמרה במצב. "במהלך התקופה הזאת שלושת הרופאים הכי טובים בעולם בניו יורק, פילדלפיה וישראל, שיתפו פעולה ביניהם כדי להציל את שיר. הם אמרו שהם יעשו הכול בשבילו".
בעקבות כישלון הטיפול הרדיואקטיבי, נאמר להורים שוב בבית החולים בניו יורק לחזור הביתה לישראל. "כמוצא אחרון, הרופאה מפילדלפיה הציעה טיפול אימונותראפי מחקרי", מספרת עינת, "הסכמנו. למחרת בבוקר נסענו לפילדלפיה ועשינו את הטיפול, אבל לאחר שבוע הבנו שהטיפול לא עובד. זה היה הרגע שבו טסנו לארץ בליווי רופא ופרמדיק כדי להספיק להגיע עם שיר בחיים".
4 צפייה בגלריה
שיר דאדו-בראליה
שיר דאדו-בראליה
שיר דדו-בראליה ואחיו. "חייך עד הרגע האחרון
בני המשפחה נחתו בארץ ביום חמישי שעבר. ביום ראשון, הגיעו כל בני המשפחה כדי להיפרד משיר. בשעה 23:00, כשהוא שוכב במיטת הוריו בבית בעתלית, נדם ליבו.
בפוסט מרגש, כתבה האם עינת: "בצער רב ובכאב אינסופי אנחנו רוצים לעדכן כי שיר שלנו, אהוב ליבנו, הילד הגיבור והמדהים שלנו, הלך הלילה לעולמו. הוא נפטר בביתנו בעתלית כשהוא שליו, שקט ומוקף במשפחה.
"בזכות הקסם שהיה בו והחיוך שובה הלב, שיר הצליח לחבר גם בין רופאים בעלי שם עולמי. הם שיתפו פעולה בלי שום אגו ומניירות. נטו כדי לעזור לו. בדרך הארוכה וגם הכואבת שעברנו, אנחנו רוצים להודות לכל האנשים הנפלאים שעטפו אותנו באהבה, שתרמו מכספם והתחברו כל כך למקרה שלנו".
ביום שני בצהריים, נטמן שיר הקטן בבית העלמין בעתלית. סבתו איריס סיפרה בדמעות, "הוא היה כל כך מקסים. עמד בכל הטיפולים בגבורה. תמיד חייך לכולם. גם יום לפני פטירתו, הוא עוד חייך אלינו בסלון. הלב של כולנו בוכה".