נמרוד ריידר | אלוף עולם בג'יו ג'יטסו בוגרים

"לדעתי לרדת במשקל זה דבר פשוט, אבל לא קל, זאת אומרת צריך לשרוף יותר קלוריות מאשר להכניס.
"בשביל לרדת במשקל אני עושה הרבה אימונים ותזונה נכונה. אני מקפיד על פעילות אירובית לפחות ארבע פעמים בשבוע: אם אתם קצרים בזמן תעשו ריצה, או אם יש קצת יותר זמן ‑ עשו הליכה ממושכת בקצב גבוה. בנוסף לכך, בנוגע לתזונה, אני לא דוגל בכל השיטות והדיאטות. בשביל להגיע למשקל הרצוי, אני משתדל לאכול אוכל עם הרבה סיבים תזונתיים ולשתות הרבה מים. שני הדברים יחד עוזרים לי מאוד לשמור על שובע במהלך היום".
10 צפייה בגלריה
נמרוד ריידר
נמרוד ריידר
נמרוד ריידר
(יח"צ)

משי רוזנפלד | אלופת אירופה בג'יו ג'יטסו

"כשאני ניצבת לפני תחרות ורוצה לרדת במשקל, אני מפחיתה במזונות עתירי שומן ומלח. בנוסף אני ממעיטה בשימוש בתבלינים ומנסה ליהנות מהטעם הטבעי של האוכל ‑ זה טיפ שמאוד מומלץ גם לימים הרגילים ולא רק כשמנסים לרדת במשקל. והדבר החשוב ביותר הוא שאני אוכלת הרבה ירקות ושותה הרבה מים".
10 צפייה בגלריה
משי רוזנפלד
משי רוזנפלד
משי רוזנפלד
(יח"צ)

אלון לוייב | אלוף עולם בג'יו ג'יטסו עד גיל 18

"אני עובד עם דיאטן, אבל מה שאני חושב שעוזר לי הכי הרבה זה לאכול הרבה ירקות במהלך היום.
1. בדרך כלל, אני מנסה לסיים את הארוחות כמה שיותר מוקדם וככה זה בעצם מייצר מצב של צום ארוך יותר בלילה.
2. אני מקפיד על שילוב של פחמימות, חלבונים ושומנים.
3. בגדול התפריט שלי מכיל כמות מצומצמת של פחמימות, אולי כמה פרוסות לחם קל אם אני במצב טוב, עד ארבע ביום.
4. הייתי ממליץ לא להסתנוור מכל מה שאומרים לכם שהוא "בריא", כי לא כל דבר בריא גם לא משמין. יש כאלה שעושים סלט עם שמן זית וטחינה, אז בסופו של דבר גם סלט יכול להיות משמין".
10 צפייה בגלריה
אלון לוייב
אלון לוייב
אלון לוייב
(יח"צ)

אלכס חזנוב | כוכב נינג'ה ישראל ואלוף טיפוס

"הטיפים שלי למי שרוצה לרדת במשקל:
1. אני מנסה לחלק את הארוחות שלי כמה שיותר קבוע וכמה שיותר ברור. אני מנסה לאכול ארוחות קבועות באותן שעות ובהן אותה כמות אוכל.
2. אם אני רעב אני מוסיף קצת יותר על הצלחת, אבל חשוב מאוד בשבילי לא למלא אותה מחדש. כמה ששמתי בפעם הראשונה, זה מה שאני הולך לאכול.
3. לאכול שומנים בריאים. התזונה שלי מבוססת על הצומח, לכן הרבה מהחלבון שאני צורך מגיע ממצרכים שמנים (חמאת בוטנים, אגוזים, קטניות), אבל גם מי שאוכל מן החי צריך לזכור לשלב חומצות שומן בתזונה. מנה ביום של אבוקדו או כפית או שתיים של חמאת אגוזים, ישאירו אותנו שבעים ומלאי אנרגיה.
5. מטרה - הצבת יעדים ומטרות היא הדרך הטובה ביותר להצלחה בתזונה ואימונים. תציבו יעדים קטנים בדרך וכמו במשחק מחשב תתקדמו שלב אחר שלב".
10 צפייה בגלריה
אלכס חזנוב
אלכס חזנוב
אלכס חזנוב
(יח"צ)

אביב אטיב | מקום שלישי באליפות אירופה בסקי מים

"אין יותר מדי קסמים, אבל כדי לשמור על תזונה מאוזנת ובכלל להרגיש טוב וקליל עם כל ענייני העיכול, אני מקפידה על כמה דברים:
1. לפחות שתי כוסות מים על הבוקר, לא חייבים לשתות אותן בבת אחת, אבל כן בחצי השעה הראשונה אחרי שקמים. זה עוזר להזיז את מערכת העיכול לאחר שנחנו כמה שעות וגם מנקה אותה.
2. לאכול את הארוחות העיקריות מוקדם ככל האפשר ובכלל לסיים עם עניין האוכל כבר בשעות הערב המוקדמות. בבוקר אנחנו מעכלים טוב יותר, אנחנו יותר פעילים, עוזרים לתנועת המעיים וגם שורפים אנרגיה. אנרגיה זמינה עוזרת לשמור על מחשבה צלולה ותפקוד טוב. במקום לרוץ ולאכול מה שיש כי אתה רעב ‑ מתרגלים לאכול טוב בזמן וככה מתפתים הרבה פחות.
3. לחלק את הארוחות ליותר משלוש ביום: קשה לקבוע כמה בדיוק, זה משתנה לפי סדר היום, אבל ודאי שארוחות קטנות עם מרווחים קצרים יחסית ביניהן עוזרות לשמור על רמת סוכר מאוזנת בדם, בלי פיקים, ועל הריכוז, וגם מחלישה את הדחף "לחטוף משהו".
4. עלים ירוקים, אוכל טרי, לא מעובד מדי, כמה שיותר טבעי, וכזה שאפשר גם ליהנות ממנו.
5. ולא פחות חשוב: לזכור שתזונה היא עניין מורכב מאוד ואינדיבידואלי ‑ דברים שממש יעבדו עבור האחד, כלל לא יורגשו אצל האחר. חשוב לחקור את הנושא ולהבין את עצמכם, ולא להתייאש".
10 צפייה בגלריה
אביב אטיב
אביב אטיב
אביב אטיב
(יח"צ)

גיא פירר | אלוף אירופה בסקי מים

"הדבר הכי חשוב אם רוצים להוריד במשקל הוא לעשות ספורט ולחשב בערך כמה קלוריות אנחנו שורפים באימון. בעצם, צריך להכניס לגוף 15 אחוז פחות קלוריות ממה ששרפנו באימון. האוכל שאנחנו מכניסים לגוף, חשוב שיהיה בריא ושנאכל מסודר. שילוב של אוכל בריא ומחושב עם ספורט יעזור לרדת במשקל, או במושגים אחרים ‑ לשרוף שומן ולבנות שריר"
10 צפייה בגלריה
גיא פירר
גיא פירר
גיא פירר
(יח"צ)

נילי בלאק | אלופת עולם ארבע פעמים ברציפות באגרוף תאילנדי

"בנוגע לירידה במשקל, אצלי זה מאוד תלוי במשקל שאליו אני צריכה להגיע, לכן אין לי המלצה שנכונה תמיד, אבל הטיפ הכי חשוב שאוכל לתת הוא להפוך את תוכנית התזונה שבחרת או ניתנה לך מתזונאי להרגל. ברגע שהתזונה הופכת להרגל, קל לדבוק בה, בעיקר כשהתוכנית בלי סוכרים ועם מינון נכון של כל יתר המזונות. התייעצו עם התזונאי, תראו מה הולך לכם יותר בקלות ומה קשה, ונסו להתאים אותה כך שתצליחו לדבוק בה לאורך זמן ולהפוך אותה לאורח חיים. בנוסף אני ממליצה לאכול ארבע ארוחות ביום ובהן לשלב ביצים, טונה, עוף, דג סלמון, שיבולת שועל, כוסמת, קינואה, לחם מחמצת ביתית, טחינה, אבוקדו, אגוזים, מיץ סלק, תרד, פלפלים, טופו, מלפפון וברוקולי".
10 צפייה בגלריה
נילי בלאק
נילי בלאק
נילי בלאק
(יח"צ )

ניקול בגלאי | שחקנית נבחרת ישראל בלקרוס, סגנית אלופת אירופה

"הנה כמה טיפים שעוזרים לי לרדת במשקל:
1. לשתות המון מים לאורך כל היום, תמיד להסתובב עם בקבוק מים קרים, כך אני שותה יותר בלי להתאמץ.
2. לשלב בכל ארוחה המון ירקות (מומלץ ירוקים) ובין הארוחות לאכול פירות.
3. להקפיד על פעילות אירובית בנוסף לאימונים - טיול ארוך יותר עם הכלב, ללכת ברגל, לרכוב על אופניים לסידורים בעיר במקום לנסוע ברכב.
4. לכתוב מה אני אוכלת לאורך היום וכמה מים אני שותה, כדי שיהיה לי מעקב לשיפור או לשימור".
10 צפייה בגלריה
ניקול בגלאי
ניקול בגלאי
ניקול בגלאי
(יח"צ)

סטפני צוקרמן | מקום שלישי באליפות העולם בריקוד (בסגנון לטיני)

"בשגרה ובמיוחד בתקופות שאני רוצה לרדת במשקל לפני תחרויות ריקוד, אני מקפידה על הכללים הבאים:
1. שתייה ‑ אני שותה המון מים קרירים שעוזרים בשריפת קלוריות, שכן אז הגוף משקיע יותר מאמץ, וגם עוזרים לי להרגיש רעננה וממוקדת יותר. בממוצע יוצא לי לשתות יותר משני ליטרים מים ביום.
2. ירקות ‑ אני אוכלת המון ירקות, לא מגבילה את עצמי כלל. כל הירקות טובים, ובעיקר הירוקים.
3. פחמימות ‑ בתקופות של ירידה במשקל אני מפחיתה משמעותית בכמות הפחמימות שאני צורכת.
4. חלבונים - משתדלת לאכול מזונות עשירים בחלבונים (דגים למיניהם, עוף, הודו וטונה).
5. סוכר - אולי הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת: אם אני רוצה לרדת במשקל, אני לא צורכת מזונות עתירים בסוכרים. כולנו מכירים היטב את מגירת הפיתויים שעמוסה בסוכרים למיניהם ‑ אני ממליצה בחום לרוקן אותה ולהיפטר מתכולתה".
10 צפייה בגלריה
סטפני צוקרמן
סטפני צוקרמן
סטפני צוקרמן
(יח"צ )

יוליה סצ'קוב | אלופת עולם בקיקבוקס

"נושא התזונה חשוב ביותר, אך לא פחות מתזונה חשוב למי שרוצה לרדת במשקל להקפיד על פעילות גופנית. לדוגמה, אני באופן אישי מקפידה בכל מצב, בכל יום, אפילו חמש-עשר דקות, לעשות התעמלות ‑ כמובן שכמה שיותר הרי זה מבורך".
10 צפייה בגלריה
יוליה סצ'קוב
יוליה סצ'קוב
יוליה סצ'קוב
(יח"צ)
הספורטאים המצטיינים ששיתפו אותנו בנדיבות בטיפים המעולים שלהם, שייכים כולם להתאחדות "אילת", הבית של ענפי הספורט הלא אולימפיים בישראל.