יולדת התגלתה כחולת קורונה בזמן שאושפזה במחלקת היולדות - בית החולים הסתיר זאת מיתר המאושפזות: ל-ynet נודע כי במחלקת היולדות אושפזה אישה הרה לקראת לידה. הבוקר התגלה היא היא חולת קורונה. היולדת הושארה במחלקת יולדות בריאות, כשבית החולים הסתיר את דבר הדבקתה משאר היולדות.

האירוע התרחש אתמול (יום א'). האישה בשבוע ה-29 להריונה, עברה סקירת קורונה עם קבלתה לבית החולים, ואושפזה במחלקה רגילה. הבוקר (א') התקבלה התשובה כי היא חיובית לקורונה. בית החולים השאיר אותה במחלקת היולדות, כשהוא מסתיר את דבר הדבקתה משאר היולדות במחלקה. הערב היא הועברה לחדר לידה יעודי לחולות קורונה. מומחי האפידמיולוגיה של בית החולים החליטו כי אין חשש להדבקה של הצוות והיולדות, ועל כן לא הוחלט על בידוד לצוות או למאושפזות.
2 צפייה בגלריה
יולדות קורונה איכילוב
יולדות קורונה איכילוב
אחרי שעות ארוכות במחלקה: היולדת שנמצאה חיובית לקורונה הועברה לחדר לידה ייעודי
(צילום פרטי)
במהלך היום, הופרדה היולדת באמצעות פרגוד משאר המחלקה. לדברי בית החולים, הצוות הרפואי היה ממוגן, ועל כן לא היה חשש מהדבקה שלהם מהיולדת חולת הקורונה. כעת נמצאת היולדת בחדר הלידה.
2 צפייה בגלריה
יולדות קורונה איכילוב
יולדות קורונה איכילוב
חדר הלידה הייעודי של היולדת שאובחנה חיובית לקורונה
(צילום פרטי)
"מה שקורה כאן הזוי", מספרת אחת היולדות המאושפזות. "הפרגוד שמאחוריו הסתירו את החולה עדיין ניצב במחלקה, שלא עברה חיטוי. אנחנו משקשקות מפחד, וזועמות על כך שהסתירו מאיתנו דבר כל כך אלמנטרי, שיכול לסכן את חיינו".
מבית החולים נמסר בתגובה: "מבית החולים נמסר בתגובה: "היולדת הגיעה אתמול לחדר לידה כשלא ידעה שהיא חולת קורונה. בוצעה בדיקת קורונה כמקובל אצל כל היולדות. היא שהתה בחדר נפרד במחלקה כשהיא מופרדת בפרגוד. הבוקר הגיעה תשובה חיובית לקורונה. היולדת הועברה הערב לחדר הלידה. קיים חשש לחשיפה של אישה אחת ליולדת. בייעוץ האפידמיולוגים של בית החולים, הוחלט כי אין סכנת חשיפה לשאר המחלקה והצוות".