(צילום: שחר גולדשטיין)

החלום ושברו: שגב הראל בן ה-26 קיווה שהוא הנסיין הישראלי הראשון בחיסון לקורונה, אבל עכשיו גילה כי הוא קיבל את מנת הפלצבו. "לפני שבועיים-שלושה יצרתי קשר עם שיבא, כדי לבדוק מתי אני יכול להתחסן. הם פתחו את התיק שלי וגילו שקיבלתי את הפלצבו ולא את החיסון האמיתי. וזה עוד אחרי כל ההמולה וההתרגשות שהיו שם", הוא מספר הבוקר (ד') לאולפן ynet.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
הוא אפילו זכה לביקור תמיכה של נתניהו וגנץ. שגב הראל מתחסן בפלצבו
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון )
התאכזבת מזה? "האמת שכבר חודש וחצי אחרי הניסוי עשיתי בדיקת נוגדנים פרטית, כי לא חיבקתי את סבא שלי מתחילת המגפה ורציתי לחבק אותו. היה דיבור גם על אולי לטוס לדובאי, ואז לא מצאו נוגדנים אצלי. היו שתי אפשרויות או שזה פלצבו או שהחיסון לא עובד. באיזשהו מקום קצת התאכזבתי, כי רציתי להיות חלק מהניסוי, אבל זה בדיוק זה. חלק מהנסיינים מקבלים את החיסון האמיתי וחלק מקבלים את הפלצבו".
הוא מוסיף ומספר כי ביום החיסון הייתה התרגשות גדולה והוא זכה לביקור ממלכתי של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ. "מסתבר שגם ביבי נתניהו לא יכול להשפיע על ניסויים וניסוי כשמו כן הוא".
2 צפייה בגלריה
שגב הראל
שגב הראל
שגב הראל. קיבל מנת פלצבו
אבל עכשיו התחסנת? "מאז התחסנתי בחיסון של פייזר, גם בעצת סבתא שלי, פרופ' אלה מנדלסון שמנהלת את המעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר. היא המליצה לכל המשפחה להתחסן".
אתה חושב שעדיין יש זכות קיום לחיסון הישראלי אחרי פייזר? "אני לא פרופ' ולא ד"ר, אבל אני חושב שהקורונה תישאר איתנו כנראה, וחשוב שיהיה לנו חיסון ישראלי לשנים שיבואו. אני קורא מפה לכל החבר'ה הצעירים בגיל שלי, כשיפתחו את זה בצורה נרחבת לכולם, ללכת ולהתחסן. רק ככה נוכל לחזור לחיים".