הדיון בחיסוני התינוקות של פייזר נדחה: מינהל המזון והתרופות האמריקני מעכב את הדיון בחיסוני הילדים מתחת לגיל 5 של פייזר, כיוון ששתי המנות פעלו היטב נגד זן הדלתא, אך לא נגד אומיקרון, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל בסוף השבוע.
1 צפייה בגלריה
חיסון נגד קורונה לילדים
חיסון נגד קורונה לילדים
חיסון נגד קורונה לילדים מתחת לגיל 5. יעיל נגד הדלתא ופחות נגד האומיקרון
(צילום: AFP)
עוד על חיסוני הילדים והפעוטות:
פייזר וביונטק הגישו בתחילת החודש נתונים על שתי המנות הראשונות של החיסון, לבקשת ה-FDA. אולם פייזר לא חשפה לציבור את נתוני היעילות. הגשת סיכום המחקר הייתה מפתיעה, כיוון שבדצמבר אמרו החברות שתוצאות הניסוי המוקדמות של שתי המנות בפעוטות, לא עמדו בציפיות והניסוי הקליני תוקן וכלל מנת חיסון נוספת, כלומר סך של שלוש מנות חיסון לתינוקות ופעוטות.
לאחר שהמסמכים כבר הוגשו ל-FDA, בשבוע שעבר הודיעה רשות התרופות כי היא זקוקה למידע נוסף על החיסון, ודחתה את החלטתה להשתמש בחיסון בילדים מגיל 6 חודשים עד 5 שנים למשך חודשיים לפחות.
אינפו תרופה קורונה חדש
בדיקה מוקדמת של הנתונים הראתה שהחיסון יעיל נגד וריאנט הדלתא במהלך הבדיקה, בזמן שזה היה הזן הדומיננטי, אבל כמה ילדים מחוסנים חלו בקורונה לאחר הופעת זן האומיקרון, כך על פי גורמים המקורבים ל-FDA שציטטו את הדו"ח. עם זאת, מכיוון שמקרי ה-COVID-19 הכוללים היו נמוכים, ובתוכם המספר הקטן של מקרי אומיקרון, החיסון נראה לכאורה יעיל פחות בניתוח סטטיסטי מוקדם.
כאמור, נכון לעכשיו יידחה הדיון בחיסוני התינוקות והפעוטות מגיל חצי שנה ואילך לעוד חודשיים לפחות, עד שבפייזר ירחיבו את כמות הנבדקים. במקביל, חברת מודרנה אמרה כי החיסון המעודכן שלה נגד אומיקרון מתעכב אף הוא, וצפוי להיות מוכן רק לקראת הקיץ.