גבר תושב רצועת עזה שנותח בימים האחרונים במרכז הרפואי ברזילי באשקלון חשוד שהטריד הערב (יום ב') סטז'רית בבית החולים. הוא ליטף אותה, ואחר כך נחקר וגורש חזרה לרצועה.
מהמרכז הרפואי ברזילי נמסר כי האיש פונה לפני כמה ימים לבית החולים ונותח שם. "במהלך טיפול בו על-ידי סטז'רית תורנית, הוא ליטף את שיערה ופניה. הסטז'רית הנסערת ברחה מהחדר וסיפרה לצוות. מיד עירבנו את האחראית על תלונות מגדריות, את האחות הכללית ואת צוות הביטחון, תוך טיפול והרגעת הרופאה. כוחות הביטחון בודדו אותו ומשטרה הוזעקה למקום ועצרה את החולה והוא הובא למעצר. הפעילות נעשתה במעורבות מנהל המרכז הרפואי ואנו ממשיכים בסיוע הנדרש לסטז'רית המעורבת".
1 צפייה בגלריה
ברזילי אשקלון
ברזילי אשקלון
המרכז הרפואי ברזילי באשקלון. ארכיון
(צילום: ירון שרון)
המטופל אינו מחבל או אדם שחשוד בפעילות עוינת, והוא לא הגיע לבית החולים מבסיס צה"ל בשדה תימן שממנו כבר נשלחו בעבר מחבלים לטיפולים רפואיים בבתי חולים שונים בישראל. מהלך זה גרר לא אחת עימותים פומביים בין בתי החולים שהתנגדו להעברת המחבלים לטיפול לבין משרד הבריאות שהפציר לטפל בהם. בין היתר הסביר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב כי הטיפול בהם "מאפשר את מרחב הלגיטימיות של ישראל ומציל חיי ישראלים רבים".
לפני כחודשיים כינס לשיחת זום את מנהלי בתי החולים, וביקש מהמנהלים לרתום כמה שיותר צוותים לטיפול בשדה תימן בין היתר כדי להימנע מהעברת העצירים הביטחוניים לבתי החולים.
בבית החולים ברזילי לא מאושפזים נכון לעכשיו תושבי עזה. לפני כחודשיים וחצי חשפנו ב-ynet את מאבקם של רופאים נגד סילוק עזתים מבית החולים ספרא לילדים בתל השומר. המדינה התכוונה לגרש בין היתר ילדה שעברה ניתוח בעינה בעקבות סרטן, של אב לילדה גוססת ושל ילדה שתרמה מח עצם לאחיה, ושל סבתה. בעקבות בג"ץ שהגיש ארגון "רופאים לזכויות אדם", הסכימה המדינה להימנע מהגירוש של הילדים, של קרוביהם ושל תושבי עזה נוספים שמאושפזים בבתי חולים במזרח ירושלים.