"במשך כל שנת הסיוט שעברתי, חלמתי רק לחזור לחדרי החקירות. לראות את תיקי החקירות בעיניים, לגעת בראיות ובמוצגים ולייצר כיווני חקירה יצירתיים בפענוח פשעים. ותודה לאל, חזרתי למקצוע הכי מרתק בעולם, ובירכתי שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה", כך, בהתרגשות, מספרת השבוע רנ"ג ענת ויסמן, 52, רכזת חקירות במשטרת עפולה, החוקרת הוותיקה ביותר במחוז הצפוני.
קראו עוד:
ויסמן, תושבת עפולה, נשואה לרס"ב אבי ויסמן, שמשרת במחוז הצפון של משטרת התנועה. השניים הורים לשלושה בנים ובת, בגילים 25 עד 16. היא התגייסה למשטרה בשנת 1995, שירתה תקופה קצרה כסיירת ואחרי שיצאה לקורס חוקרים היא חזרה למשטרת עפולה כחוקרת נוער, עבירות מין וחסרי ישע.
3 צפייה בגלריה
רנ"ג ענת ויסמן
רנ"ג ענת ויסמן
חזרה לעבודה. רנ"ג ענת ויסמן: "חיכיתי לרגע המאושר הזה"
(צילום: דוברות המשטרה, מחוז צפון)
"התחנה הייתה קטנה מאוד, היינו כמו משפחה קטנה, במשך חמש שנים הייתי חוקרת לבד במחלק, גם העיר הייתה אז קטנה והכרתי את כל הבלגניסטים ואת המשפחות שלהם. כשחקרתי את הנערים, המטרה הראשונה הייתה לעזור להם ולחלץ אותם ממעגל הפשע, הייתי פחות שוטרת ויותר עובדת סוציאלית, הרגשתי כאילו שהם הילדים שלי. כששלחתי נער או נערה לכלא כאב לי הלב, היה לי עצוב עבור כל אחד מהם. היו לי המון מקרים שבהם נערים עבריינים השתחררו מהכלא או ממוסדות סגורים, השתקמו והגיעו אליי כבר כחיילים להודות לי. אלו הרגעים הכי מרגשים בעבודה הזו".
במהלך שנות פעילותה כחוקרת נוער, עבירות מין וחסרי ישע, חקרה ויסמן אלפי אנשים, קטינים ובגירים, ונחשפה לתיקים הקשים והאכזריים ביותר. לפני כ-12 שנים קודמה לרכזת חקירות במשטרת עפולה, עם 18 חוקרים וחוקרות במחלקה בפיקודה.
3 צפייה בגלריה
רנ"ג ענת ויסמן
רנ"ג ענת ויסמן
רכזת חקירות במשטרת עפולה, החוקרת הוותיקה ביותר במחוז הצפוני
(צילום: דוברות המשטרה, מחוז צפון)

"נבדקתי רק כשהכאבים כבר היו בלתי נסבלים"

"בחודש מרץ לפני כשנתיים חוויתי ירידה דרסטית במשקל, חוסר תיאבון, כאבים בקיבה ותופעות נוספות. לצערי, הזנחתי את הבדיקות שהייתי צריכה לעשות בגלל עומס בעבודה, ורק אחרי שהכאבים כבר היו בלתי נסבלים, באוקטובר 2021, הלכתי להיבדק. בבדיקת הקולונוסקופיה נמצא גידול".
אחרי המתנה מתוחה בת שבועיים ("לא הצלחתי לעצום עין מרוב מתח וחרדות") הגיעו תוצאות הביופסיה שבישרו כי הגידול ממאיר - סרטן המעי הגס. "כל המשפחה הגיעה אליי באותו הערב, הרבה בכי, פחד, הליכה אל הלא נודע. בהתחלה חשבתי - גידול במעי, ניתוח ואני מיד חוזרת לעבודה. ואז הגיעה המכה הקשה השנייה: כבר יש גרורות בכבד".
"כשקיבלתי את הבשורה שזה הגיע לכבד נפלתי לייאוש, לא חשבתי שאני אצא מזה. קיבלתי כמות תמיכה מטורפת, תפילות והמון עידוד. אני מרגישה שהתמיכה הזו נתנה לי כוח לנצח"
בהתאם לפרוטוקול הטיפול שנקבע לה במחלקה האונקולוגית בתל השומר, ויסמן החלה בטיפולי כימו, שלאחריהם עברה ניתוח בכבד וחמישה שבועות נוספים של כימותרפיה והקרנות, "ואז עוד חמישה סדרות של כימו. עברתי לגור בתל השומר, רק בשישי-שבת חזרתי הביתה. ובדיוק כמו שאמרה האונקולוגית - זה עניין של שנה, הניתוח האחרון היה בנובמבר 2022.
"כשקיבלתי את הבשורה שזה הגיע לכבד נפלתי לייאוש, לא חשבתי שאני אצא מזה, כי יודעים שסרטן בכבד זה הכי קשה, לפני תחילת הכימו העליתי פוסט, חשפתי את דבר המחלה, את המסע שאני עומדת להתחיל לצד המשפחה והחברים, קיבלתי כמות תמיכה מטורפת, תפילות והמון עידוד. אני מרגישה שהתמיכה הזו נתנה לי כוח לנצח, לפני זה חששתי שאני לא מספיק חזקה להתמודד עם זה, גיליתי שאני חזקה ומצאתי חוסן נפשי שלא הכרתי".
3 צפייה בגלריה
רנ"ג ענת ויסמן
רנ"ג ענת ויסמן
מהטיפולים ליום השחרור. רנ"ג ויסמן התייחסה לפרוטוקול הטיפולים של האונקולוגית כאל פקודת מבצע משטרתית
ויסמן מספרת שהיא התייחסה לפרוטוקול הטיפולים של האונקולוגית כאל פקודת מבצע משטרתית. "התייחסתי לכל משימה בדרך הכי רצינית, לא חיפפתי ודאגתי להשלים את כל ההנחיות הרפואיות, אחרי כל ניתוח סימנתי וי ותיעדתי הכול בפוסטים. וחיכיתי לרגע המאושר הזה, שאני חוזרת למשטרת עפולה, לחדרי החקירות, לתיקי החקירות ולעבודה שאני עושה. למרות שיכולתי לצאת לפנסיה, זה בכלל לא עומד על הפרק. אני מאושרת שניצחתי את המחלה הארורה הזו ומבקשת מכל אחד להקפיד על בדיקות תקופתיות, לא להזניח ולא להגיד 'לי זה לא יקרה'".