לנוכח גל מקרים של התנהגות כוחנית של שוטרים נגד רופאות ורופאים בהפגנות, שבתו היום (א') רופאות ורופאים בבתי חולים ובמרפאות בקהילה למשך שעה והשתתפו בעצרות מחאה. בכנס בבית החולים איכילוב, התריע ד"ר אור גורן, מנהל חדרי ניתוח, כי הרופאים עלולים לכפות שביתה על ההסתדרות הרפואית.
פרופ' מיגל גלטשטיין, רופא ילדים בכיר במיון באיכילוב, תקף במילים קשות: "יש לנו שר טיקטוק שתלה את התמונה של ברוך גולדשטיין בסלון ביתו. אם אנחנו לא נילחם ונמשיך להציג פה מצגות פאוור פוינט לא יקרה פה כלום. אנחנו צריכים להילחם ולשבות". צפו בכנס המחאה:
מחאה באיכילוב על אלימות המשטרה כלפי רופאים בהפגנות
(צילום: עוז מועלם )

מנהל איכילוב פרופ' רוני גמזו אמר בכנס שבו נכחו כ-150 רופאות ורופאים: "העמדה שלנו היא ברורה ולא מגמגמת. הייתי רוצה שכל ההנהלות יעקבו אחרינו כי יש לנו דאגה אמיתית ממה שקורה".
4 צפייה בגלריה
מנהל איכילוב פרופ' רוני גמזו כנס מחאה של רופאים נגד אלימות המשטרה
מנהל איכילוב פרופ' רוני גמזו כנס מחאה של רופאים נגד אלימות המשטרה
מנהל איכילוב פרופ' רוני גמזו הכנס המחאה של רופאים נגד אלימות המשטרה
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
ד"ר אור גורן בכנס הרופאים באיכילוב
ד"ר אור גורן בכנס הרופאים באיכילוב
ד"ר אור גורן. "לכפות שביתה על ההסתדרות הרפואית"
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
פרופ' מיגל גלטשטיין, רופא ילדים בכיר במיון באיכילוב
פרופ' מיגל גלטשטיין, רופא ילדים בכיר במיון באיכילוב
פרופ' מיגל גלטשטיין."אנחנו צריכים להילחם ולשבות"
(צילום: יאיר שגיא)
אנשי הרפואה מחו על אלימות המשטרה ימים ספורים לאחר שד"ר טל וייסבאך, רופאה משיבא, נפגעה בעינה ממכת"זית במהלך עימותים ליד בית ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים ושבועיים לאחר שד"ר אודי בהרב נעצר בהפגנה בקפלן בתל אביב. נדגיש כי שני הרופאים נשאו וסטים אדומים והיו בהפגנה כדי לטפל בפצועים בעת הצורך. ד"ר בהרב הגיע להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים על מעצרו שזכה לגינויים מפוליטיקאים ואף מהנשיא יצחק הרצוג. הנה מה שאמר ד"ר בהרב בעת הגשת התלונה:
ד"ר אודי בהרב התייצב להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים

פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי בבית החולים איכילוב, סיפר בכנס: "אני מקבל את הסרטון של אודי בהרב, רופא בן 74 שרכן על המדרכה שטיפל בפצועה. שום לפיד לא היה לו ביד ופתאום רואים עשרה שוטרים מרביצים לו. שר הבריאות היה בקשר, מנכ"ל משרד הבריאות היה בקשר איתנו. מי לא היה איתנו בקשר? נציג ההסתדרות הרפואית".
פרופ' וולף הוסיף: "הארגון שלי לא הרגשתי שהוא תומך בי. בדמוקרטיה אמורים לאפשר לאנשים להפגין וזו לא התחושה שקיבלנו. אתמול בערב הגענו למצודת זאב והודלקה מדורה שלא מסכנת אף אחד".
4 צפייה בגלריה
פרופ' עידו וולף בכנס המחאה באיכילוב רופאים איכילוב
פרופ' עידו וולף בכנס המחאה באיכילוב רופאים איכילוב
פרופ' עידו וולף בכנס המחאה באיכילוב
(צילום: יאיר שגיא)
הוא הוסיף כי, "לגבי ההסתדרות הרפואית, אני מצפה שנציגי הר"י יהיו הראשונים בבית המעצר וכשטל נפצעת אני מצפה שנציג הר"י יהיה הראשון שיחכה לה. כאשר רופא נפצע בצורה כזו אני מצפה שנציגי הר"י יהיו שם".
עצרות מחאה התקיימו בעוד בתי חולים. בעצרת שנערכה במרכז הרפואי שיבא, אמר מנהל בית החולים פרופ' יצחק קרייס: "היום אנחנו משמיעים את הקול שלנו, כמוסד שחרת על דגלו ערכים של דו-קיום, שוויון חברה חופשית וערכית, זה גם הקול שלנו כישראלים וישראליות. והקול הזה אומר היום: די לאלימות משטרתית. לא יכולה להתקיים חברה דמוקרטית, ערכית וחופשית אם לאדם אין את הזכות להביע את דעתו ועמדותיו בצורה בטוחה שבסופה הוא יכול לחזור הביתה בשלום ולא להיות קורבן לאלימות".
עצרת המחאה התקיימה בלובי בניין ההנהלה של שיבא. אחת הרופאות שהייתה כאמור קורבן לאלימות היא ד"ר טל וייסבאך שעובדת בשיבא.