מבצע "מגן וחץ" מלווה במטחים כבדים של רקטות מהדרום ועד לגוש דן. לצד היערכות בתי החולים לקליטת נפגעים, פתחו קופות החולים קווי סיוע לטיפול בחרדות.
קופת החולים כללית פתחה את מוקד תמיכה והסיוע הראשוני להתמודדות עם לחץ וחרדה בטלפון שמספרו 03-7472010. המענה ניתן על-ידי עובדים סוציאליים ופסיכולוגים של כללית ולדבריה של נורית איתן גוטמן, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית הארצית בקופה, "בתום יומיים מתוחים שבהם התמודדו אזרחי ישראל עם מתח כתוצאה מחוסר ודאות, היום העימות מסלים ותיתכן החרפה בתחושות הדחק. הצוותים שלנו במוקד עומדים לשירותכם כדי להקל ולסייע". חלק ממרפאות הקופה ממוגנות וממשיכות לעבוד בהתאם לשעות הפעילות. מטופלים ממרפאות שאינן ממוגנות יופנו למרפאות ממוגנות.
2 צפייה בגלריה
אנשים רצים לתפוס מחסה בזמן אזעקות בשדרות
אנשים רצים לתפוס מחסה בזמן אזעקות בשדרות
בזמן אזעקות בשדרות
(צילום: שאול גולן)
מכבי שירותי בריאות הודיעה כי על רקע המצב הביטחוני היא מפעילה קו סיוע מיוחד לתמיכה נפשית המאויש על-ידי עובדות ועובדים סוציאליים למען חברות וחברי הקופה. המוקד זמין במספר הטלפון הייעודי 076-8173631 או דרך מוקד מכבי ללא הפסקה 3555*. באפשרות חברי מכבי לקבל גם טיפול ממוקד לסיוע בהתמודדות נפשית עם המשבר באמצעות שלוש שיחות עם פסיכותרפיסטים תוך 24 שעות בטלפון 3028*. כמו כן, חברי מכבי ביישובים בטווח 40-0 ק"מ מרצועת עזה זכאים למשלוח תרופות עד הבית ללא עלות, בהזמנת תרופות עם מרשם דיגיטלי באתר מכבי פארם אונליין ובאפליקציה.
גם קופת החולים מאוחדת פתחה את קו הסיוע הנפשי שמאויש על ידי עובדים סוציאליים ופסיכולוגים, ופעיל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע בטלפון *3833. מהקופה נמסר כי בנוסף, בהתאם להנחיית פיקוד העורף ובהתאם למצב הבטחוני, מרפאות הנמצאות בטווח של עד 40 ק"מ מגבול עזה, ואין בהן מרחב מוגן תקני, לא פעילות היום והשירותים הרפואיים ניתנים במרפאות סמוכות ממוגנות. לקוחות הקופה קיבלו הודעה מסודרת על שינויים במיקום השירות הרפואי, וניתן גם להתעדכן באתר, באפליקציה או במוקד הקופה.
לאומית שירותי בריאות: מודיעה כי ניתן לקבל סיוע, ייעוץ והכוונה ריגשיים על ידי פנייה למוקד השירות 507* בנוסף, באפשרותכם לקבל טיפול לסיוע בהתמודדות נפשית עם פסיכותרפיסטים תוך 24 שעות בטלפון 0722000272.

קראו עוד:
אתמול הודיע משרד הבריאות כי בשיתוף עמותת ער"ן תגבר את מתן המענה הנפשי והתמיכה הרגשית בטלפון שמספרו 1201 ובצ'אט שבאתר העמותה.
עמותת נט"ל תגברה אף היא היא את קו הסיוע שמספרו 1-800-363-363, או באתר העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות המצב. בעמותה דיווחו על זינוק חד בפניות מאז תחילת המבצע.
עמותת עלם המסייעת לבני נוער ולצעירים פתחה קו לייעוץ, תמיכה וסיוע. ניתן לפנות לצ'אט האנונימי של עמותת עלם באתר הבא או בווטסאפ 054-9424062.

בקפלן דחו ניתוחים, באסותא ממשיכים כרגיל

גם בבתי החולים נערכו אתמול להסלמה. משרד הבריאות וידא את זמינות מנות הדם בבתי החולים. בסורוקה בבאר שבע ובברזילי באשקלון פינו את הפגייה לאזורים ממוגנים ואת יתר המטופלים שמאושפזים במחלקות שאינן ממוגנות לחללים ממוגנים. בית החולים הציבורי אסותא באשדוד ממוגן לחלוטין. בקפלן הודיעו כי החלו בהליך שחרור מוקדם של מאושפזים לצורך פינוי מיטות לצורך אירוע ביטחוני רחב היקף. בקפלן דחו פעילות אלקטיבית, כולל ניתוחים. בוטלה פעילות המרפאות והמערך האמבולטורי וכן בוטלו תורים במערך הדימות וה-MRI למטופלים אמבולטורים.
פרופ' טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן ובית החולים הרצפלד: "מתוך דאגה לביטחון מטופלינו וביטחון הצוות, החלטנו לפי שעה, על שורת צעדים לצמצום הפעילות בבית החולים. נדגיש כי בית החולים אינו ממוגן ברובו ואנו פועלים על פי מדיניות 'הכי מוגן שיש' של פיקוד העורף. נמשיך לתת מענה רפואי איכותי ומקצועי למטופלים המאושפזים בבית החולים".
2 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי העוטף
יירוטים בשמי העוטף
יירוטים בשמי העוטף
(צילום: שאול גולן)
מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, ד"ר ארז ברנבוים, סיפר: "הבוקר קיימנו הערכת מצב נוספת שבה הוחלט על המשך פעילות רציפה תחת מיגון. בית החולים ערוך ומוכן לכל תרחיש לרבות צוותים מתוגברים ומתורגלים, מלאי מוגבר של מנות דם ועוד. אנו נמצאים בקשר ישיר עם פיקוד העורף וערוכים לקלוט פצועים ככל שיהיו. בנוסף, הבוקר פתחנו מעונות לילדים העובדים על מנת לאפשר לעובדי בית החולים להגיע ולהמשיך בעבודתם החיונית. העובדה שבית החולים אסותא אשדוד נבנה ממוגן, מאפשרת לנו לקיים כמעט את כל הפעילות הרפואית הסדירה לרבות חדרי ניתוח, חדרי לידה, מכוני רנטגן ועוד".
להרגיע לאחר האזעקה


פרטי מרכזי החוסן בדרום

לטובת תושבי עוטף עזה ואשקלון - אלו פרטי ההתקשרות של מרכזי החוסן ביישובים ובמועצות:
  • אשקלון
רחוב הפרדס 18
*2452
  • חוף אשקלון
בת הדר, מועצה אזורית חוף אשקלון
08-6775598
  • שדרות
רחוב הרצל 68
08-6611150/40
  • נתיבות
רחוב יוסף סמלו 10
055-3063863
  • אמ"ן – מערב הנגב
רחוב יוסף סמלו 10, נתיבות
055-3063863
  • שדות נגב
מועצה אזורית שדות נגב
0765322041
  • שער הנגב
מכללת ספיר, מרכז חוסן
0512266275
  • אשכול
מועצה אזורית אשכול
08-9965264
  • מרכז חוסן בחברה הבדואית
בית נעם, שז"ר 35, באר שבע
0722212788