בשיתוף סימילאק
חשבו על כל המראות, הקולות והריחות שתינוקות רכים זוכים לחוות בפעם הראשונה, בשנה הראשונה לחייהם. כהורים, לראות את הילד שלכם חוקר את העולם זה מרתק, אבל אולי גם קצת מדאיג. בפרק הזמן הקצר הזה, תינוקכם גדל ומפתח את ההגנה החיסונית שלו. כל מה שהתינוק נחשף אליו בתחילת החיים, החל מהרחם, דרך הינקות, בתקופת הפעוטות והלאה, חיוני לעיצוב התגובה החיסונית של תינוקכם, הממלאת תפקיד מרכזי בהגנה החיסונית שלו.
תינוקות הניזונים מחלב אם נוטים להיות עם הגנה חיסונית חזקה, בין היתר בזכות הסיבים הפרה-ביוטיים הייחודיים הקיימים בחלב אם, הנקראים אוליגוסכרידים של חלב אם (HMOs – Human Milk Oligosaccharides).
מה הם HMOs?
"HMOs הם סיבים פרה-ביוטים מיוחדים, שנמצאים באופן טבעי בחלב האם, והם מהווים בו את הרכיב המוצק הנפוץ ביותר אחרי לקטוז ושומן", אומרת רונית דוייב, מנהלת רפואית תחום תזונה באבוט ישראל "מדובר בסיבים תזונתיים ייחודים, שמזינים באופן סלקטיבי את החיידקים הידידותיים הנמצאים במעיים של תינוקות, ובכך תורמים לעיכול קל ולהגנה החיסונית. לא הרבה יודעים זאת, אך 70% ממערכת החיסון נמצאת בעצם לאורך מערכת העיכול. לכן כל מה שנכנס אליה מאוד חשוב".
איך עובדים ה- HMOs?
רכיבי ה-HMO בחלב האם נחקרו באופן נרחב ונמצאו תומכים במגוון מטרות שונות*:
- HMOs מהווים מזון ספציפי לשגשוג חיידקים ידידותיים במעי. הם תומכים בהתפתחות מערכת העיכול והופכים את מערכת העיכול לפחות ידידותית לחיידקים מזיקים.
- HMOs הם סיבים פרה-ביוטיים המזינים את מערכת החיסון ותומכים בהתפתחות ההגנה החיסונית במעי. מכיוון שלפחות 70% ממערכת החיסון קיימת במעי, בריאות מערכת העיכול והחיסוניות קשורות בקשר הדוק1.
- HMOs עשויים לתמוך בהתפתחות מוטורית וקוגניטיבית של תינוקות. באופן ספציפי, מחקר מצא כי HMOs מסוג 2’FL
ו- 6’SL ביחד עשויים לתמוך בהתפתחות המוח.

1 צפייה בגלריה
תינוק שותה מבקבוק
תינוק שותה מבקבוק
תינוק שותה מבקבוק
(צילום: shutterstock)
האם תמ"ל וחלב אם מכילים את אותם רכיבים?
חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק. להנקה יש המון יתרונות, ולא סתם חלב אם נקרא גם 'נוזל הזהב'. ישנם 5 סוגי HMOs הנפוצים ביותר בחלב אם של רוב האמהות, שהיו זמינים בעבר רק לתינוקות שינקו. זה השתנה הודות לפריצת הדרך המדעית של אבוט. סימילאק גולד פלוס, הפורמולה הראשונה בישראל, עם הרכב של 5 סוגי HMO שונים – הקיימים בחלב אם ואינם מופקים ממנו- אבני הבניין התומכים בגדילה והתפתחות תינוקות".
במה סימילאק גולד פלוס שונה מפורמולות סימילאק אחרות?
"באבוט, אנחנו כל הזמן מתקדמים. כמובילים בתחום התזונה, המחקר והפיתוח, המטרה העיקרית שלנו היא לספק מוצרי תזונה – המבוססים על המדע העדכני ביותר - כדי לענות על הצרכים המשתנים של אנשים ברחבי העולם", מוסיפה דוייב. "סימילאק גולד פלוס עם חמישה סוגי HMO היא פורמולת התינוקות המתקדמת ביותר של אבוט ומבוססת על מדע פורץ דרך, יחד עם זאת אנו מציעים מגוון מוצרי סימילאק כדי לענות על הצרכים והרצונות השונים של הצרכנים".
*לתשומת לב, חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק. ** סימילאק גולד פלוס מכיל 5 סוגי HMO, תערובת של סיבים פרה-ביוטיים שאינם מופקים מחלב אם.

*Wiertsema SP, et al. Nutrients. 2021 Mar 9;13(3):886. doi: 10.3390/nu13030886.
* Oliveros E, et al., J Nutr Food Sci 4: 024.

בשיתוף סימילאק





פורסם לראשונה: 15:04, 30.06.24