ההסתדרות הרפואית החליטה לקיים היום (א') עצרת מחאה בת שעה לנוכח מה שהגדירה "האלימות של כוחות האכיפה נגד רופאות ורופאים". ההחלטה התקבלה ימים ספורים לאחר שד"ר טל וייסבאך, רופאה משיבא נפגעה בעינה ממכת"זית במהלך העימותים בין המשטרה למפגינים ליד בית ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים.
ד"ר וייסבאך שיחזרה בריאיון ל-ynet את רגע הפגיעה: "כשראינו את המכת"זית, הסתובבנו והלכנו הפוך בכיוון הנגדי מהמכת"זית. על הגב שלי כתוב בצורה בוהקת 'רופא', ובאופן מאוד מפתיע פתאום הרגשתי את הזרם החזק לגב. עפתי באוויר, נחתתי על הגב, יש איזשהו צילום של הנפילה עצמה, וככה הפנים שלי היו מול המכת"זית, בעקבות הנפילה. חטפתי זרם ישירות לעין וזו התוצאה". צפו בריאיון עם הרופאה:
הרופאה שנפגעה בעינה ממכת"זית מספרת על נסיבות האירוע
(צילום: אסף חן)

לפני שבועיים נעצר ד"ר אודי בהרב בהפגנה בקפלן בתל אביב, אף שבזמן מעצרו לבש אפוד אדום וטיפל במפגינה פצועה. מח"ש פתחה בבדיקה לאחר מעצרו שזכה לגינויים של אישים פוליטיים ושל הנשיא יצחק הרצוג. "כל אחייי ואחיותיי מכירים את זה, מה התרחיש כשהפצוע מונח לפניו. באופן דמיוני, אנו נעטפים בקפסולה. כל יתר הדברים מושתקים. כמו טייס שסוגרים עליו את החופה. כך הייתי באותו יום כשראיתי אישה שוכבת על הרצפה. הייתה מהלומה עליי בכתפיים והדבר הבא שאני רואה זה נחיל ענק בצבע ירוק כהה ושוטרת מג"ב מניפה עליי אגרוף. מי שראה חלק מהסרטונים יכול לראות את התדהמה על פניי", סיפר ד"ר בהרב.
1 צפייה בגלריה
ד"ר טל וייסבאך נפגעה מכת"זית ליד בית ראש הממשלה רחוב עזה ירושלים
ד"ר טל וייסבאך נפגעה מכת"זית ליד בית ראש הממשלה רחוב עזה ירושלים
ד"ר טל וייסבאך נפגעה מכת"זית ליד בית ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים
(צילום: לירן תמרי)
יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, גינה את התנהלות השוטרים: "אנו עדים בתקופה האחרונה לאלימות משטרתית נגד רופאות ורופאים בתפקיד, המושיטים עזרה רפואית לפצועים. לאחרונה נתקלנו לצערי בשני מקרים, בהם פעלה המשטרה בניגוד גמור לנהלים, שכן שני הרופאים שנפגעו מאלימות משטרתית היו לבושים בווסט אדום המזהה אותם כרופאים בתפקיד".
"לפני כשבועיים, לאחר המקרה הראשון של אלימות כלפי רופא שהעניק טיפול לפצועים במהלך הפגנה, התכנסה הנהגת ההסתדרות הרפואית בישראל ושקלה אם לנקוט בצעדים ארגוניים אך החליטה לאחר בחינה בכובד ראש, כי לאור עמדת משטרת ישראל כי מח"ש פועל לחקירת האירוע ונוכח הצהרתם של שר הבריאות ונשיא המדינה, שגינו כל אירוע אלימות כלפי רופאים המעניקים טיפול רפואי, להמתין לתוצאות החקירה, תוך תקווה שמקרה כגון זה לא יחזור על עצמו, ומתוך הבנה כי כוחות המשטרה הם למעשה בני ברית של הרופאות והרופאים, עם מטרה עליונה ומשותפת - לשמור על חיי אדם.
"אני רק רופא בישראל". ד"ר אודי בהרב שנעצר בקפלן
(צילום: עידו ארז)

"לצערנו, לא חלף שבוע ואנחנו עדים לפגיעה חמורה ברופאה שהיוותה חלק מקבוצת הסיוע הרפואי בהפגנות ועל כן הנהגת ההסתדרות הרפואית בישראל התכנסה לבחון את צעדיה הארגוניים והחליטה: ביום ראשון תתקיימנה עצרות מחאה של הוועדים המקומיים בכל בתי החולים והמרפאות בקהילה למשך שעה אחת במהלך יום העבודה, כאשר כל יו"ר ועד יקבע את שעת קיום העצרת, וזאת במטרה לצמצם למינימום את הפגיעה במטופלים".
ההסתדרות הרפואית בישראל קראה לממשלת ישראל, למשרד הבריאות ולמשטרת ישראל "להטות אוזן לקריאתנו הדחופה ולשפר לאלתר את ההגנה על הרופאות והרופאים".
פורסם לראשונה: 16:42, 20.06.24