עשרות אלפי מתאמנים מחכים בציפייה ליום חמישי, כשחדרי הכושר ברחבי הארץ יפתחו שוב את שעריהם. משרד הבריאות דרש אמצעי מיגון קפדניים, וחדרי הכושר נענו - עם הוצאת מכשירים כדי להגיע לריחוק הדרוש, ורכישת אמצעי המיגון והחיטוי הנדרשים כדי להפחית את סיכון ההדבקה. לפני כשעה הסתיימה ישיבת הנהלה ברשת "הולמס פלייס", זהו המתווה שנקבע בפרסום ראשון.
חוזרים למסלול: חדרי הכושר נפתחים
(צילום: עמית הובר, משי בן עמי)

1. רישום דיגיטלי

מעתה הכניסה למועדוני הכושר תותר אך ורק ברישום באפליקציה. יש להירשם בנפרד למתחם הכוח ולחוגים. כל אזור תוכנת באפליקציה כך שיאפשר הגבלת מספר המתאמנים בכל רגע נתון. כך למשל, בסטודיו בגודל 100 מטרים רבועים, יורשו להתאמן עד 10 מתאמנים. ניתן להירשם לאימוני הכושר לשבוע מראש, והרישום הוא תמיד על בסיס פנוי.
לכל מתאמן מוקצים 90 דקות. בתום 90 הדקות, יתבקש המנוי לעזוב את חדר הכושר. במהלך היום כולו תזכיר מערכת הכריזה למתאמנים לסיים את האימון. בהרשמה לכל אימון, יתבקש המתאמן למלא הצהרת בריאות.

2. הכניסה לחדר הכושר

המתאמנים יידרשו לשאת איתם מסכה כל העת. בכניסה יידרש המנוי להכניס את ראשו, כשהוא עוטה מסכה, למתקן המודד חום. המתקן יאפשר את המדידה אך ורק בעטיית מסכה. אם החום אינו תקין, כלומר 37.5 מעלות ומעלה, המכשיר יצפצף, ומוקד השירות לא יאפשר את כניסת המנוי. לאחר שלב מדידת החום, תתאפשר הכניסה למועדון לאחר העברת צ'יפ. בין המנויים לדלפק הקבלה הוצבו מחסומים שקופים.
3 צפייה בגלריה
חדרי כושר קורונה
חדרי כושר קורונה
חיטוי ומדידת חום בכניסה לחדרי הכושר
(דרור אורפז)

3. מיגון הצוות והמתאמנים

כל צוות המועדון יעטה מסכת פנים ואף ועליה מגן שקוף. המתאמנים יידרשו לעטות מסכה אם אינם באזור האימון, למשל בהליכה לשירותים.

4. מרווחים בין המכשירים

מועדוני הכושר שופצו כך שחלק מהמתקנים הוצאו מהמועדונים, כדי לאפשר את המרווח אותו דורש משרד הבריאות. בחלק ממתקני הכוח שהיו צמודים, הוצבו מחסומי קרטון שמפרידים בין המתאמנים. מסילות הריצה, האליפטיקל והסטפרים הופרדו באמצעות מחיצות, ובנוסף בין מסילות ריצה צמודות הושבתו חלק מהמסילות כך שיישמר המרחק הדרוש.
3 צפייה בגלריה
חדרי כושר קורונה
חדרי כושר קורונה
ריווח בין מכשירים במחיצות קרטון
(דרור אורפז)

5. חיטוי

צוות מנקים יבצע חיטוי של המועדון כל העת. בנוסף, הוצבו מגבוני חיטוי במועדון, והמתאמנים יידרשו לחטא כל מכשיר לאחר כל אימון. בין אימוני הסטודיו יבוצע חיטוי. החלונות יישארו פתוחים במועדונים. בנוסף מציינים בהולמס פלייס, שמערכות האוורור בנויות כך שהן מבצעות תחלופה של האוויר במועדון. במועדונים הוצב שילוט שבו מתבקשים המתאמנים לחטא את ידיהם ככל האפשר.
3 צפייה בגלריה
חדרי כושר קורונה
חדרי כושר קורונה
חלק מהמתקנים הוצאו מהמכונים, בחלקם לא יהיה שימוש
(דרור אורפז)

6. ספינינג באוויר הפתוח

שיעורי הספינינג המיוזעים, המתבצעים בחדר קטן, משנים אף הם פאזה: במכונים בהם התאפשר הדבר, הוצאו אופני הספינינג לאוויר הפתוח, והשיעורים יתקיימו בחוץ. בשאר המקומות יתקיימו שיעורי ספינינג מצומצמים, כאשר מספר האופניים יהיה מותנה בשטח הסטודיו.

7. מים בבקבוק אישי

מתקני שתיית המים ("קולר") ישארו בחדרי הכושר, אך בשל סכנת ההדבקה מהשימוש בהם - ההנחייה היא לא לשתות מהם ישירות, אלא רק למלא מהם בקבוקים אישיים. ככלל, ההמלצה היא לא להשתמש בהם ולהסתמך על מים שהובאו מהבית.