להציל את ירדן
ירדן פנחס בת ה-5 התבשרה לפני מספר חודשים כי חלתה בפעם השנייה במחלת הסרטן, כשהפעם המחלה התפשטה בכל גופה. לאחר שגופה של ירדן הפסיק להגיב לטיפולים שקיבלה ומצבה הידרדר, התייעצו הוריה עם הרופאים שהמליצו על טיפול ניסיוני בארצות-הברית שאולי יוכל להצילה.
עלות הטיפול מוערכת בכשני מיליון שקלים והוא אינו כלול בסל התרופות. על מנת שירדן תוכל לעבור את הטיפולים בארצות-הברית, שיימשכו כשנה, הוריה מבקשים את עזרת הציבור במימון ההוצאות הגדולות שכוללות גם את העתקת מקום מגוריהם לארצות-הברית למשך זמן הטיפולים.
"הצלחת הטיפול זה הסיכוי האחרון שלה לחיות. ילדה אהובה, אהובה שלי. אני לא יכולה לאבד אותך, אני לא אעמוד בזה״, כתבה אמה אביגיל, "בבקשה, תצילו לי את הילדה, הרופאים הבטיחו לה שהיא יכולה לחיות. היא תמיד במרכז העניינים. עם חיוך כובש ענק, עיניים מאירות ולב טהור. היא רק בת 5״.
1 צפייה בגלריה
ירדן פנחסוב
ירדן פנחסוב
חולה בסרטן בפעם השנייה בגיל 5. ירדן פנחסוב
אמה מספרת: "כשירדן הייתה בת 4 היא התלוננה שיש לה כאבים ברגליים. לקחנו אותה לבדיקה, ומשם שלחו אותנו מהר לעוד סיבוב של בדיקות. באותו יום כבר הודיעו לבעלי שיש לה סרטן עם גרורות בכל הגוף. בעלי הגיע הביתה וכשראה את ירדן פשוט התפרק בבכי. ישבנו ובכינו בפחד מוות, לא מעכלים שזה המצב של הילדה. הילדה הקטנה והמתוקה שלנו, שאוהבת לרקוד ולצייר, זאת שתמיד עוזרת בגן לגננת, שמוקפת תמיד בחברים אוהבים. גם היום, אחרי שמונה סבבים אגרסיביים של טיפולים, היא שוכבת במחלקה כשסביבה חברות וחברים שהיא יצרה לעצמה בדרך".
לדברי אמה, מאז תחילת הטיפולים ירדן שרויה בדיכאון: "היא שוכבת לפעמים ימים שלמים במיטה ולא רוצה לאכול ולא לקום. הלב שלנו מתרסק מזה כל פעם מחדש. לראות את הילדה מלאת החיים שלנו שפעם הייתה קופצת, שרה ומאירה את כל הסביבה בנוכחות ובאנרגיה שלה, שוכבת ככה מפורקת, סובלת וכאובה, זה הדבר הכי קשה שהרגשנו בחיים. פשוט אי אפשר להורה להכיל שהילד שלו במצב הזה".
"אין לנו איך לשלם על הטיפול של ירדן. ואנחנו יודעים שאם לא נשלח אותה לטיפול הזה, היא לא תהיה כאן יותר. אנחנו מתחננים על החיים של הבת הקטנה שלנו. אנחנו רק מבקשים לתת לה חיים"

"הסיכוי האחרון של ירדן לחיות"

אחרי הטיפולים, הגידולים והגרורות של הסרטן הצטמצמו אצל ירדן מ-50% ל-3%, אבל צמחו חזרה ל-20% וירדן הפסיקה להגיב לטיפולים. "בהתחלה היינו בעננים. היא סבלה כל כך, והיה נראה שיש לזה לפחות תוצאה חיובית לכל הסיוט הזה. אבל אז הגידולים צמחו חזרה ל-20%, ואז הם הפסיקו להגיב לטיפולים. מאז ירדן פשוט במיטה מדוכאת. היא לא יכולה יותר לשאת את בית החולים. היא בוכה שהיא מתגעגעת הביתה. לחברים שלה. לגן הילדים שהיא עזבה פתאום באמצע השנה", אומר האם.
בעקבות מצבה כאמור, הרופאים המליצו להוריה של ירדן על טיפול בארצות-הברית. "זה הסיכוי האחרון והיחיד של ירדן שלנו. אנחנו כאן כי אנחנו שנייה מלאבד את הבת שלנו. האח התאום שלה בוכה בלילות, אומר לנו שהוא מפחד שהיא תמות. אנחנו לא יודעים מה להגיד לו. אין לנו איך לשלם על הטיפול של ירדן. ואנחנו יודעים שאם לא נשלח אותה לטיפול הזה, היא לא תהיה כאן יותר. אנחנו מתחננים על החיים של הבת הקטנה שלנו. אנחנו רק מבקשים לתת לה חיים. אנחנו מתחננים לעזרה, תצילו את ירדן האהובה שלנו. היא לא יכול לנצח את הסרטן הזה לבדה".

בואו לתרום:

  • העברה בנקאית: בנק הפועלים סניף 772 חשבון 471118 עבור הילדה ירדן להתקשר לאחר העברה לבקשת קבלה בטלפון 03-9090882.
  • למשלוח צ׳ק: עמותת להושיט יד רח׳ שמעון בן שטח ת.ד. 80 אלעד. יש לציין עבור ירדן לתרומות בטלפון מהארץ ומחו"ל: חייגו 03-9090500