נציבות שירות המדינה הורתה למרכז הרפואי שיבא בתל השומר לקיים בירור עם מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים פרופ' גילי רגב יוחאי, לאחר שלפני כחודשיים הפגינה בשטח בית החולים. ראש אגף משמעת בנציבות עו"ד גיא דוד דרש להבהיר לפרופ' רגב יוחאי - מהשותפות הבולטות במחאת "החלוקים הלבנים" נגד המהפכה המשפטית - כי "מעשיה עלולים להוות עבירת משמעת", ולהזהיר אותה שלא תפעל כך שוב.
1 צפייה בגלריה
פרופ' גילי רגב על רקע מחאת הרופאים
פרופ' גילי רגב על רקע מחאת הרופאים
פרופ' גילי רגב יוחאי על רקע מחאת הרופאים
(צילום: דנה קופל, עמית שאבי)
עוד בנושא זה:
במכתבו לשיבא, ציין הנציב כי ב-17 ביולי הופץ סרטון שבו נראית פרופ' רגב נואמת באמצעות מערכת הגברה, בשטח בית החולים נגד החקיקה המשפטית. בסרטון תועדו חולים מגיעים להתעמת איתה ואנשי צוות מקיפים אותה כדי להגן עליה. עד מהרה האירוע התהפך לצעקות הדדיות בין עובדי צוות וחולים. בהמשך, אף הוגשה תלונה בנושא אל נציב שירות המדינה מצדו של עו"ד צבי גוטוטר שדרש מנציב שירות המדינה לנקוט הליכים משמעתיים על מנת ש"תיפסק התופעה בה רופאים במערכת הבריאות מנצלים את מעמדם עשיית הון פוליטי ולמאבק ברצון הבוחר".
נציבות שירות המדינה: "לאור הוראות החוק, הנחינו את הנהלת בית החולים לקיים עם פרופ' רגב בירור בנושא, להבהיר לה שהדברים עלולים לעלות כדי עבירת משמעת ולהזהיר אותה שלא לפעול באופן דומה בעתיד"
מנציבות שירות המדינה נמסר, כי "לאור הוראות חוק הסיוג והתקשי"ר בנושא, הנחינו את הנהלת בית החולים לקיים עם פרופ' רגב בירור בנושא, להבהיר לה שהדברים עלולים לעלות כדי עבירת משמעת ולהזהיר אותה שלא לפעול באופן דומה בעתיד. בית החולים קיים שיחה עם פרופ' רגב בה הבהירו לה את נוהלי העבודה וההוראות בתחום ובכך הסתיים טיפולנו. יובהר, כי לא התקיים בענייה של פרופ' רגב כל הליך משמעתי. הנושא טופל במישור הניהולי הצופה פני עתיד בלבד". בשיחה עם ynet, אישרה פרופ' רגב את קיומו של ההליך, אך טענה כי טרם התקיימה שיחת הבירור.
הסטודנטים לרפואה ששוקלים לעזוב את ישראל
(צילום: חגי דקל)

  • לעיון במכתב התלונה נגד פרופ' גילי רגב יוחאי - לחצו כאן
  • לעיון בתשובת נציבות שירות המדינה - לחצו כאן
ממטה "החלוקים הלבנים" נמסר בתגובה למהלך של נציבות שירות המדינה: "אנו גאים בחברות ובחברי החלוקים הלבנים המשמיעים בכל מקום את קולם למען המטופלים ולמען בריאות הציבור, למען ערכים של צדק, שוויון ועזרה הדדית ולמען המקצוענות הרפואית.
"כולנו יודעים שאין בריאות בלי דמוקרטיה ולכן אנו מחזקים כל אשת ואיש בריאות שאינם מחרישים קולם נוכח הפגיעה בדמוקרטיה ובבריאות בישראל. אנחנו לא מפחדות ולא מפחדים מאיומי סרק דוגמת אלו שהופנו כלפי פרופ' גילי רגב-יוחאי. לנוכח הניסיונות לסתימת פיות, רק יתגבר קולם של הרוב המכריע של אנשי ונשות הבריאות בישראל, התומכים בבריאות ובדמוקרטיה".

תחזית קשה על עתיד הרפואה

בריאיון ל-ynet שהתקיים לאחרונה, השמיעה פרופ' רגב יוחאי תחזית אפוקליפטית על עתיד הרפואה הציבורית בישראל, אם תמומש המהפכה המשפטית: "אם למשבר ההיי-טק שקורה בימים אלה ייקח שנים לתקן נזקים, ברגע שהרפואה המפוארת שלנו תידרדר לסטנדרטים של עולם שלישי, היא תרד לטמיון וכבר לא תהיה בת-תיקון. ולצדה כל ההישגים הבינלאומיים שהשגנו והפיתוחים הרפואיים, הכול יישרף באש הקנאות וההשמדה שהממשלה הזו מבעירה".
לדבריה, "זה לא יקרה מחר או בעוד חודש אבל זה יגיע בתוך כשנה, כשאני רואה בכאב רב, איך הרפואה הישראלית המצוינת שנחשבת לכזו ברחבי העולם המדעי, תידרדר לרפואת עולם שלישי". עוד אמרה כי "הכול כמובן באחריות הממשלה המסיתה הזו ששורפת כל חלקה טובה. את הצבא, הכלכלה, הרפואה ובקרוב גם את העיתונות החופשית. קצב האש הזה שבו כל רשות עומדת להישמד, תבריח רופאים זוטרים ובכירים מהארץ ותגרום לסטודנטים מחו"ל לחשוב פעמיים אם לחזור לכאן בכלל".