ד"ר אודי בהרב, שנעצר לפני שבוע במחאה בקפלן בתל אביב, התייצב הערב (שבת) בתחנת טיפול לעזרה ראשונה רפואית ונפשית שהקימו ארגוני "החלוקים הלבנים" ו"אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה" בסמוך למוקד המחאה, ונשא דברים מהדהדים על עצמו ועל מה שעבר: "השם שלי זה אודי בהרב. אני ד"ר לרפואה בוגר אוניברסיטת תל אביב, אני מומחה לרפואה פנימית, אני בן זוג, אח וסב. אני יכול למנות עוד תכונות שלי. שווה להזכיר שהשתחררתי מצה"ל בשנת 2000. השתחררתי כסא"ל, מג"ד של גדוד רפואה". צפו בהצהרה של הרופא שנעצר:
ד"ר אודי בהרב: "אני הרופא של כולם"
(צילום: עידו ארז)

נזכיר שמח"ש פתחה בבדיקה לאחר מעצרו של ד"ר בהרב שזכה לגינויים של אישים פוליטיים ושל הנשיא יצחק הרצוג. "בכל אחד יש תכונות רבות וכל אחד מציג לעצמו את הדמות שמתאימה לאותו אירוע. מילה אחת עומדת לנגד עיניי: אני רופא בישראל. כדי שתבינו על מה אני מדבר, צריך להבין שכולנו רקמה אנושית אחת. כולנו שונים, כולנו מיוחדים ואני הרופא של כולם. מהתינוק שנולד בשנייה הזו ועד ה-8 מיליארד שחיים בעולם, אני אטפל בהם", שיתף ד"ר בהרב.
"כדי להציג את עצמי, אני אחשוף את החולצה שהותקפתי. אני נושא את החולצה של 'אחיות לנשק'. גאה להיות אחיהם, שורד של מלחמת יום הכיפורים. הארגון הזה מייצג את רוב הערכים שאני דוגל בהם. בתחילת המלחמה הם איפשרו לי להיות איתם בחמ"ל האזרחי בבית קמה. אני גאה להיות שייך בקבוצה שנקראת משיב הרוח. הקבוצה היא חלק מארגון שנועד לשקם את העוטף. אני בסך הכול רופא בישראל. יש לי כאב גדול ואני רוצה להראות לכם עוד משהו. יש לי עוד וסט, אני רופא מתנדב במד"א. התנדבתי בשבוע השני של המלחמה.
"שאלתי מה צריך ואמרו לי על התרחיש על האזרחים בישראל הוא איום ונורא. אמרתי שאת המעט שאני יודע ויכול אני מתנדב למד"א. מאז השבוע השני למלחמה עשיתי יותר מ-200 משמרות של מד"א. כמעט כל יום הייתי שם בשבילכם. אני אודי בהרב, רופא בישראל. אני חייב להגיד שבין כל מאות הפניות שפנו אליי בשבוע האחרון, אף אחד מראשי מד"א לא טרח להרים לי טלפון או לכתוב לי מילת עידוד. אני רוצה להגיד להם: אתם לא הגנתם אליי. עליכם להגן על כולם. בשבוע שעבר הייתי אני, ומחר זה אתם. אני בסך הכול אודי בהרב, רופא בישראל.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אודי בהרב בהקמת תחנת טיפול רפואי ונפשי בתל אביב
ד"ר אודי בהרב בהקמת תחנת טיפול רפואי ונפשי בתל אביב
ד"ר אודי בהרב בתחנת טיפול רפואי ונפשי ליד אתר המחאה בקפלן בתל אביב
(צילום: עידו ארז)
"כל אחייי ואחיותיי מכירים את זה, מה התרחיש כשהפצוע מונח לפניו. באופן דמיוני, אנו נעטפים בקפסולה. כל יתר הדברים מושתקים. כמו טייס שסוגרים עליו את החופה. כך הייתי באותו יום כשראיתי אישה שוכבת על הרצפה. הייתה מהלומה עליי בכתפיים והדבר הבא שאני רואה זה נחיל ענק בצבע ירוק כהה ושוטרת מג"ב מניפה עליי אגרוף. מי שראה חלק מהסרטונים יכול לראות את התדהמה על פניי.
"מה שהם נתנו לי זו המתנה הגדולה ביותר. כשאומרים 'הרופאים נלחמים על חייו'. הייתה לי הזכות להילחם על הבריאות שלה (של המפגינה). אני רק רופא בישראל. מילה על המשטרה: מהשבוע שעבר אני אומר שיש משטרה בישראל. המשטרה הזו בעלת שלושה צבעים. ירוק, כחול וכוחות העילית שבחרו בצבע השחור. אני מניח שחלק מכם יודעים מה המשמעות ההיסטורית של שוטר לבוש שחורים. אני הותקפתי על ידי שוטרי מג"ב בסדיר שקיבלו צו גיוס וההורים שלחו אותם בגאווה לשרת את המדינה. חשבתי שמשטרה תפקידה להגן על האזרחים.
ד"ר אודי בהרב: "הייתה מהלומה עליי בכתפיים והדבר הבא שאני רואה זה נחיל ענק בצבע ירוק כהה ושוטרת מג"ב מניפה עליי אגרוף. מי שראה חלק מהסרטונים יכול לראות את התדהמה על פניי"
"בכל האמנות הבינלאומית וגם במלחמה צו רפואי שמסומן הוא ניטרלי ואסור לפגוע בו. אני שואל את עצמי מה עבר על הילדים של כולנו, הלוחמים של מג"ב, שאיבדו את האנושיות והמצפון שלהם וכל מה שהייתי בשבילם הוא הפרעה בדרך. אחרי שהם שמעו את הפקודה ממפקד שהיה לידם, היינו משהו שצריך לסלק אותו. זה לא משנה אם זו אישה פצועה, מפגין או אודי בהרב, רופא בישראל.
"בטרם אגיד תודות לכולם אני רוצה לומר מילות תקווה: אני קורא לציבור - גם למורעלים וגם לשונאים. אני רוצה לומר שכולנו, שעומדים פה, שישמעו ויראו אותי שאין לנו חיים בלי חירות, בלי שווין, בלי אחווה ובלי השאיפה לשלום. אמנם את התקווה שלי הצליחו לטלטל, אבל מאז כל מה שאני מאמין בו יתחזק. אני לא מפחד מאף אחד ואשא בתוצאות.
"רוצה לומר תודה לכל אחיי ואחיותיי שהם אנשי הבריאות למיניהם. מהמנקה ועד הסניטר ועד אחרון הפרופסורים לרפואה והדיקנים. כל הפסיכולוגים, כל העובדות הסוציאליות - הם אחיותיי. אני מבקש מכל מי שיש לו תיעוד מהאירוע המביש כי לדאבוני אני נחשד בתקיפת שוטר ואני אצטרך להגן על עצמי עם כל התמיכה, ובזה אתם תסייעו לי".