הצהרתו של פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, על המהפכה המשפטית
(צילום: ההסתדרות הרפואית בישראל)
"מדינת ישראל הגיעה לקו האדום, אל לנו לדהור אל התהום": כך אמר היום (א') יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' ציון חגי, במסיבת עיתונאים שכינס, ובה קרא לראש הממשלה נתניהו לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית. פרופ' חגי גם שיבח את ארבעת אנשי הליכוד שתמכו בימים האחרונים בעצירת החקיקה.
קראו עוד:
"אני עומד כאן היום כנציגם של 30 אלף רופאים ורופאות בישראל כדי להביע את דאגתי העמוקה מהשסע ומהקרע בעם, קרע שלא ידענו כמותו מאז קום המדינה", אמר פרופ' חגי.
"ההסתדרות הרפואית בישראל היא ארגון א-פוליטי ופלורליסטי. אנו מייצגים רופאות ורופאים שמגיעים מכל קצות הארץ ומכל הקשת הפוליטית. אנו מחויבים להגן על זכויות החולים, על זכויות הרופאים, על איכות הרפואה, על האוטונומיה המקצועית של הרופאים ועל הכשרתם, כמו גם על ערכי יסוד של אתיקה רפואית - צדק, שוויון ועזרה הדדית.
"עליי להדגיש שמערכת בריאות מתפקדת וערכית חייבת להיסמך על משטר דמוקרטי, כדי לשמור על מערכת בריאות חזקה ולשמור על מערכת משפט חזקה ועצמאית שיכולה להבטיח את זכויות המטופלים. משטר דמוקרטי ומערכת משפט חזקה ועצמאית הם גם הבסיס ההכרחי לזכויות עובדים ולעבודה מאורגנת. לצערי, אנחנו שומעים קולות שקוראים לפגוע בארגוני עובדים ולהחלישם ולפגוע בזכות השביתה. לא נהסס לנקוט צעדים ארגוניים עקב פגיעה בזכויות היסוד של המטופלים ושל הרופאים.
1 צפייה בגלריה
ועידת "האנשים של המדינה"
ועידת "האנשים של המדינה"
פרופ' ציון חגי. "ההסתדרות הרפואית לא תוכל יותר לשתוק"
(צילום: עמית שאבי)
"הקיטוב בעם בעקבות שינויי החקיקה פוגע בבריאות הנפשית של תושבי המדינה. מנתוני עמותת ער"ן, כ-25% מהפניות היום קשורות למצב הפוליטי. יש יותר ויותר מקרים של דיכאון וחרדה. מעבר לכך, אני מוטרד מאוד מהעובדה שהקיטוב בעם לא פוסח על צוותי הרפואה בישראל. כן, יש תחילתו של קרע בבתי החולים ובמרפאות הקהילה. כאשר שיתופי פעולה בין צוותי רפואה עולים על שרטון, יש פגיעה ממשית באיכות הטיפול הרפואי, וזה עתיד לפגוע בכולנו. בסוף השבוע החולף הודיעו כ-250 רופאות ורופאים שיפסיקו לשרת במילואים. זו תופעה חמורה ביותר שצריכה גם היא להטריד את כולנו".
הוא הוסיף: "אני קורא מכאן לראש ממשלת נתניהו, הצהרת לפני ימים אחדים שאתה ראש ממשלה של שני חלקי העם, של שני המחנות. למען אחדות העם, למען חוסנה של מדינת ישראל, אני קורא לך - עשה מעשה! עצור את החקיקה! נהל משא ומתן ותביא להסכמה רחבה של כל חלקי העם! ההסתדרות הרפואית לא תוכל יותר לשתוק או לעמוד ולראות את הרכבת דוהרת קדימה אל התהום. מדינת ישראל ואחדות העם חשובות לכולנו.
"בשלב זה אבקש להודות למספר מנהיגים שדרשו עצירת חקיקה בימים האחרונים, ולחזק את ידיהם: השר יואב גלנט, השר אבי דיכטר וחברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן. רבותיי, כל אזרחי ישראל חייבים לחזור למסלול השפיות. אין לנו ארץ אחרת".