האם מכוני הכושר באמת בטוחים מפני קורונה? לפחות 69 אנשים נדבקו בנגיף הקורונה בעיר המילטון במחוז אונטריו במכון כושר. החקירות האפידמיולוגיות על מקרי ההדבקה גילו כי ההדבקה התרחשה בשיעור ספינינג. 100 אנשים נוספים, כך מתברר, נדבקו מאותם מתאמנים מחוץ לחדר הכושר. איש מהנדבקים לא נדרש עד כה לאשפוז.
במכון הכושר בו התבצעו שיעורי הספינינג שהדביקו עשרות, טענו כי הקפידו על פרוטוקולי בטיחות במהלך השיעורים ועל כללי ההיגיינה: המרחק בין האופניים היה מעל 2 מטרים, מספר המתאמנים בכל שיעור היה נמוך ב-50% מהקיבולת של המקום ובתום כל שיעור בוצע נקיון של המקום בתוך 30 דקות.
"אנחנו מודאגים מאוד ממספר המקרים החיוביים ומגודל ההתפרצות הזו", אמרה ראש שירותי הרפואה של העיר המילטון, ד"ר אליזבת ריצ'רדסון. "אנחנו ממשיכים לבחון מה המשמעויות של המקרה, ומה אנחנו צריכים להבין על שיעורי ספורט והדבקה בקורונה".
1 צפייה בגלריה
חדר כושר ריק
חדר כושר ריק
בישראל חדרי הכושר סגורים: במשרד הבריאות קיים חשש מהדבקות
בעולם קיימים דיווחים בודדים על התפרצויות במכוני כושר שונים, חלקם פעלו ללא הגבלת השלטונות, וחלקם פעלו ללא רישיון. עם זאת, סיכון ההדבקה לא נמדד באופן מדעי, כך שההערכות על סכנת ההדבקה בקורונה הן עדיין תאורטיות.
בישראל מכוני הכושר עדיין סגורים, וממילא שיעורי ספינינג לא התבצעו מאז פתיחתם המחודשת, אולם מתבצעים שיעורי סטודיו ללא הגבלה וללא חובת עטיית מסכות. על פי טענות רשתות חדרי הכושר בישראל, כמעט ולא נמצאו הדבקות בקרב המתאמנים.
עם זאת, משרד הבריאות העלה חשש מפני הדבקות אפשריות במכוני הכושר, בעיקר משום שהמתאמנים אינם עוטים מסכה על פניהם, ומבצעים פעילויות תוך פליטת אוויר ורסיסי רוק. מכוני הכושר הם אולם סגור, מה שמגביר את החשש של משרד הבריאות מאישור פתיחתם מחדש.