(צילום: חגי דקל)
ישראל על סף סגר שני: מדינת ישראל הפכה לשיאנית העולמית במספר הנשאים של נגיף הקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה. פרופ' ליאוניד אידלמן, נשיא ההסתדרות הרפואית העולמית היוצא, ופרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן מנהל מערכות בריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, התראיינו באולפן ynet הבוקר (א') על המצב הקשה בו נתונה מדינת ישראל.
"מדובר במצב הכי גרוע שהיה מתחילת המגפה, בעיקר בגלל שאנשים כבר הרימו ידיים", מספר פרופ' אידלמן. "אנשים מתחילים בהכחשה - מכחישים שיש מגפה, מכחישים שאלה המספרים, מכחישים שהמחלה היא קשה. מהבחינה הזאת, אם אני הייתי שר הבריאות הייתי לוקח רבנים וראשי ערים ומראה להם חולים קשים בטיפול נמרץ, איך הם נושמים. יש אנשים שאומרים שלא ראו חולה קורונה בחייהם, שלא מכירים מישהו שמת מהמחלה, זה השלב הכי מסוכן והסיבה היא חוסר הסברה. צריך להסביר לאנשים שיש חולים קשים, שלא מדובר במשחק ילדים".
לדבריו הצטרף פרופ' אדלר והסביר שמדובר באמון הציבור שאבד בהנהגה: "אם לא תהיה היענות של הציבור, שאיבד אמון בהנהגה, לא יהיה פתרון. אנשים צריכים להבין שלהיות עיר אדומה זה לא אות קלון. איך יכול להיות שראשי ערים לא מיישמים את הדברים הכי בסיסיים? יש כאן תוהו ובוהו שלטוני שאני לא זוכר שהיה פה, וחבל".
1 צפייה בגלריה
סגר בשכונות החרדיות בירושלים רוממה ובעלז
סגר בשכונות החרדיות בירושלים רוממה ובעלז
"להיות עיר אדומה זה לא אות קלון"
(צילום: AFP)
משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,482 מאומתים חדשים עם קורונה אובחנו במהלך השבת. מדובר בנתון הנמוך משמעותית מהנתונים בימים האחרונים, אך הוא נובע מירידה חדה מאוד במספר הבדיקות שפוענחו. אתמול פוענחו כ-15 אלף בדיקות קורונה וכמעט 1 מכל 10 בדיקות הייתה חיובית, כך שמדובר בנתון מדאיג מאוד. גם היום אחוז הבדיקות החיוביות עד כה עומד על 10%. מספר המאושפזים ממשיך להיות יציב.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 877 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 434 מהחולים מאושפזים במצב קשה, 120 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים לא השתנה מאז אמש והוא עומד על 1,007.