בשיתוף אברהמסון
"אחרי הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות, פתחתי את המקרר, הסתכלתי על המילקי שאני אוהבת לאכול כל יום, ולא הרגשתי צורך לאכול אותו. זה כמו שאני רואה בחור חמוד ברחוב ואין לי צורך בלתי נשלט לקפוץ עליו. פתאום הייתה לי זכות בחירה מלאה", מספרת לילך לסטר (35) מיהוד, מנהלת פיתוח עסקי, מייסדת ומנהלת ארגון "חסד" לעזרה לנזקקים.
5 צפייה בגלריה
לילך אברהמסון
לילך אברהמסון
לילך לסטר. "הבנתי שאני חייבת לנהל אורח חיים בריא יותר"
בתהליך של גמילה מסוכר וגם גמילה מפחמימה בעיקר מפחמימות ממכרות במטרה לשפר את אורח החיים שלה בחרה אחרי שנגמלה מעישון באברהמסון. "גדלתי בבית דתי. כשהתגייסתי גיליתי לתדהמתי שכל הבנות מעשנות! התנסיתי והתאהבתי מהשאיפה הראשונה. מהר מאוד הסיגריות הפכו להיות החברות הכי טובות שלי. אם נסעתי ברכבת יותר משעה, הייתי יורדת באחת התחנות כדי לעשן ומחכה לרכבת הבאה, גם אם נדרשתי להמתין שעה וחצי. סיגריות היו חשובות מאוכל".
"ב-2014 התחיל מבצע צוק איתן. אחי הקטן היה בעזה. התרמתי חברים ושלחתי ממתקים לו ולחבריו לגדוד. בתוך זמן קצר הפכתי "למעצמה" והקמתי את ארגון חסד. עבדתי בלי סוף בשתי עבודות. 15 שעות ביממה, והעליתי הילוך גם עם העישון. הסיגריות היו ההפסקה שלי. הדרך שלי להישאר ערה. אבל היה ברור לי שזה שקר. הרגשתי שהסיגריות הורגות אותי. הפכתי שבויה. עור הפנים וצבע השיניים שלי נראו רע וכל הזמן העירו לי שאני מסריחה מסיגריות".
"ניסיתי המון פעמים להפסיק ולא הצלחתי. כשבן הזוג הציע שאפסיק התייפחתי בבכי. להיגמל מסיגריות אף פעם לא מרגיש מתאים, אבל החלטתי שאני חייבת את זה לעצמי. לפני הגמילה דאגתי לספר לכולם שאני נגמלת. כדי שזה יהיה מביך אם לא אצליח".
"לאחר הטיפול באברהמסון הדחף לסיגריה ירד לי באופן מיידי. קיבלתי תמיכה מדהימה. הכינו אותי לכל תהליך הגמילה מהניקוטין וההתנקות של הגוף, ועזרו לי להתמודד עם הקושי הפיזי והמנטלי של הגמילה. בזכות אברהמסון זכיתי בחזרה בשליטה בחיים שלי. אבל אז יחד עם הסגר והקורונה עליתי בתוך פחות מ-4 חודשים 10 ק"ג".
"הייתי רזה מאוד, כך שהעלייה במשקל לא הפכה אותי לשמנה, אבל זה היה מדרון חלקלק והבנתי שאני חייבת לנהל אורח חיים בריא יותר. חזרתי לאברהמסון והפעם לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות. אחרי הגמילה מסיגריות, הגמילה מסוכר הייתה הכי קלה בעולם".
"בזכות הגמילה האנרגיה שלי גבוהה. אני במצב רוח טוב יותר ויעילה יותר בעבודה. מרגישה סופר בריאה: לא מעשנת, עושה ספורט, אוכלת בריא וחיה אורח חיים בריא ועם הרבה יותר זמן פנוי שפינו לי הסיגריות".
5 צפייה בגלריה
אשר אברהמסון
אשר אברהמסון
אשר שדמי. "לא האמנתי שאצליח"

20 קילוגרמים פחות ב-10 חודשים

"דמיינו לעצמכם שאתם אוכלים את הדברים הכי משמינים: מטוגנים, פסטות, לחמים, פיצות, בורקסים. תוסיפו לזה ליטרים של שתייה מתוקה. זה היה בדיוק מה שאכלתי עד גיל 23" מספר, אשר שדמי, 24, נשוי ואב לפעוט, מנהל חברת השכרות ציוד לאירועים מבני ברק.
"הייתי שמן. במשקל 85 ק"ג ובגובה 1.60 מטר. חשבתי לתומי שאם אעשה מספיק ספורט אצליח להפחית במשקל. ניסיתי דיאטות שונות והחזקתי מעמד 24 שעות לכל היותר. לאברהמסון הגעתי לאחר שניסיתי להיגמל באופן עצמאי מסוכר ומפחמימות ממכרות ולא הצלחתי".
"תוך כדי הטיפול לא האמנתי שהגמילה תצליח. אמרתי לעצמי שאין מצב שאני לא אוכל בורקס, או שותה מים במקום שתייה מתוקה. אבל זה קרה. אחרי הטיפול היכולת שלי לשלוט בעצמי הפכה לאפשרית".
"הפחתתי 20 ק"ג בעשרה חודשים. אנשים סביבי לא האמינו. גם לי היה קשה להאמין את שיפור הבריאות על החיים שלי. כשהצלחתי לשרוך שרוכים בקלות הבנתי שהפכתי להיות רזה. היום אני נהנה מתפריט מגוון שמספק אותי. אני שותה מים, מתאמן באופן קבוע וגאה בעצמי ובתוצאות".
5 צפייה בגלריה
צבילי אברהמסון
צבילי אברהמסון
צבילי בן משה. "עכשיו אני חי טוב יותר"

הגמילה של עוזרו של יצחק רבין

גם מי שהיה עוזרו האישי של יגאל אלון ושל יצחק רבין, מזכיר התנועה הקיבוצית המאוחדת ועוד, צבילי בן משה (75) נשוי ואב לארבעה ילדים, סב ל-10 נכדים מזכרון יעקב, נגמל פעמיים לטובת בריאות טובה יותר.
"כשהתחלתי לעשן לפני 50 שנים, זו הייתה תקופה אחרת. טרם החוקים למניעת עישון במקומות עבודה ומקומות ציבוריים. כולם עישנו! ובעבורי, העישון היה דרך לפרוק את המתח. עבדתי בעבודות נורא מלחיצות שעות ארוכות", מספר בן משה.
"לפני 7 שנים נגמלתי באברהמסון מעישון. לפני כן עישנתי לפחות שתי קופסאות ביום. סבלתי מכאבי ראש, משיעולים, מהצטננויות שלא נרפאו. כדי לשכנע את עצמי שכדאי לי לעשות גמילה באברהמסון הגדרתי לעצמי שלפחות 3-4 חודשים אני צריך להפסיק לעשן כדי להשוות את הערך הכלכלי של הטיפול לסיגריות".
"הגמילה הייתה קלה. נכנסתי לטיפול, יצאתי וזהו. אבל בעקבות הפסקת העישון, היה לי משעמם בפה ועליתי במשקל: ארוחות לא סדירות. לחם, נקניקים, שניצלים, צ'יפס. חגגתי עם פיצוחים וגלידה ובהדרגה הוספתי 20 קילוגרמים למשקלי. סבלתי מריפלוקס בקיבה. לא היה לי נוח עם עצמי: להיכנס לאוטו, לשבת במטוס, לטייל, לקנות בגדים. לפני שנה בחרתי שוב באברהמסון. היה לי ברור שאיעזר בשירותיהם כדי להיגמל מסוכר ומפחמימות ממכרות אחרי הגמילה המוצלחת מעישון.
ובאמת, הגמילה הייתה קלה מאוד בעיקר בזכות הליווי והתפריטים. הגמילה חשפה אותי לעולם הקינואה והכוסמת. אני מנביט כוסמת ומכין לחם ואפילו פיצה מכוסמת.
"תוך חצי שנה הפחתתי 15 ק"ג ממשקלי. אני אוכל מאוזן. לא מרגיש רעב או חוסר. מרגיש טוב יותר, נושם לרווחה, מטפס בקלות במדרגות. חי בעולם אחר. טוב יותר. בריא יותר".

5 צפייה בגלריה
אריק חדש
אריק חדש
אריק אלדרמן. לא אהבתי איך שנראיתי
ממידה 48 למידה 32 בשלושה חודשים
"לא אהבתי את המראה שלי", מספר אריק אלדרמן, בן 30 מרמלה, "מאז שאני זוכר את עצמי הייתי מלא. עם הזמן עליתי עוד ועוד במשקל, עד שהגעתי ל-118 ק"ג. ניסיתי המון דיאטות. כל פעם שהייתי יורד במשקל הייתי חוזר למשקל הקודם תוך זמן קצר".
"לאברהמסון הגעתי עם תחושה חזקה שאני באמת רוצה לרדת ושאני רוצה להיפרד מההשמנה. נמאס לי מתחושת הכבדות. הרגשתי לא טוב. בדיקות הדם הראו שיש לי ערכים גבוהים של כולסטרול. היה לי גם לחץ דם גבוה. ראיתי שלאברהמסון יש 36 שנות הצלחה. לא היה לי ספק שאצליח לרדת במשקל בזכותם".
"אחרי הטיפול גיליתי שאני לא נמשך יותר למאכלים שכל כך אהבתי. ריח הבורקס כבר לא גירה אותי, ולא התפתיתי לפיצה, קרואסונים ועוגות. כבר לא התחשק לי לאכול שום דבר מתוק, לא חטיפים, לא ממתקים. בתוך זמן קצר הטעם בפה שלי השתנה".
5 צפייה בגלריה
אריק אחרי
אריק אחרי
אריק אלדרמן אחרי הגמילה
"תוך 3 חודשים בלבד הפחתתי 24 ק"ג וירדתי ממידה 48 במכנסיים ל-32. זה מטורף! לא הרעבתי את עצמי. פשוט אכלתי בריא: סלטים טריים, טחינה, ירקות מבושלים, מעורב ירושלמי ובשרים אחרים, אורז מלא וסקיני פסטה. מחקתי את הלחם מהחיים ואת הסוכר. הייתי צריך לעשות את זה לפני הרבה זמן. אנשים לא מזהים אותי. אני מקבל המון מחמאות. טוב לי עם הגזרה הזו ואני מתכוון לשמור עליה".
בשיתוף אברהמסון

פורסם לראשונה: 11:23, 20.10.20