(צילום: אורי דוידוביץ)
אחרי 102 ימים של "ניצחון על נגיף הקורונה" - 4 חולי קורונה גרמו לסגר זמני על הגבלות משמעותיות בעיר הגדולה במדינה, אוקלנד. ד"ר ניר פיירמן, רופא ישראלי שמתגורר בעיר הנתונה תחת ההגבלות, התראיין באולפן ynet והסביר כי חולי הקורונה החדשים הם תוצאה של הפרת ההנחיות.
"הניצחון של הקורונה היה ניצחון מדומה, כי בעצם כל עוד שמרו על סגר, ומי שנכנס למדינה היה מחוייב בבידוד של שבועיים בבית מלון, המצב הזה נשמר", מסביר ד"ר פיירמן. "את המשפחה שנדבקה בקורונה אי אפשר לקשר לאף מקרה שהגיע מחו"ל. מניחים כרגע שמדובר במישהו שהגיע מחו"ל והתחמק מבידוד, אבל לא הצליחו להוכיח את זה באופן וודאי".
ההכרזה המיידית על סגר באוקלנד, מסביר ד"ר פיירמן, היא דוגמה להתנהלות הניו-זילנדית בכל הנוגע למגפת הקורונה. "הטילו כאן סגר לשלושה ימים בעיקר כדי לגרום לאנשים להפסיק לזוז. מחר יהיה היום השלישי של הסגר, ואז יחליטו אם מקלים את ההגבלות או ממשיכים ומחמירים. היו מקרים של חולים שהגיעו מחו"ל ונכנסו לבידוד אבל לא היו הדבקות קהילתיות פשוט בגלל שאנשים מממשים את הבידוד שלהם.
"אם מישהו יוצא מבידוד לפני הזמן ופגשו אנשים - הם הדביקו אחרים. לא מדובר בתעלומה מסתורית. הדבקה נעשית מאדם לאדם. ההבדל המשמעותי בין ניו-זילנד לישראל, מלבד המקרה היחיד שאנחנו רואים כאן, הוא שמה שההנהגה אומרת - האזרחים עושים. גם מצד ההנהגה הכל מאוד ברור וידוע. יש סדרת נהלים מאוד ברורה שכל הזמן מופיעה בתקשורת. הכל נגיש ושקוף. אתה כאזרח יודע מה מצפים ממך, וההנהגה מאוד משתפת עם זה פעולה".
1 צפייה בגלריה
ג'סינדה ארדרן ראש ממשלת ניו זילנד במסיבת עיתונאים בוולינגטון
ג'סינדה ארדרן ראש ממשלת ניו זילנד במסיבת עיתונאים בוולינגטון
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן
(צילום: gettyimages)
באולפן נכחו גם ד"ר גלית קאופמן, ראש מחוז הצפון של קופ"ח מכבי, וד"ר גיורא ורבר, מומחה לרפואת משפחה מקופ"ח כללית. "אכן מדובר בעניין של מדיניות", אמרה ד"ר קאופמן. "הם רוצים למגר את זה בצורה חד משמעית, יש להם את חוקים מאוד ברורים בנוגע לזה, בישראל פשוט צריך יותר לעשות. לקחת את התוכניות המקומית ולבצע אותה, אז בוודאי נראה ירידה בהדבקה".
"גם אוסטרליה סגרה לפני שבוע מדינה שלמה על חמישה מיליון תושביה", מוסיף ד"ר ורבר ואומר שבמקרה הישראלי יש לנקוט ב"סגרים של ערים אדומות, לא של כל המדינה. ההחלטה לעכב את הסגירה של ערים אדומות היא פוליטית".
בתוך כך, לפני נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, עלה ב-17 מספר חולי הקורונה שמצב קשה מאז אמש, וכעת הוא עומד על 386. 114 בני אדם מחוברים למכונות הנשמה היום לעומת 110 אמש. מחצות נפטרו עוד שלושה חולים, ומספרם הכולל של החולים שמתו בישראל מפרוץ המגפה עומד כעת על 643.
אתמול אובחנו עוד 1,612 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. אתמול התקבלו תוצאות של 24,115 בדיקות לאבחון מאומתים חדשים (מספר שלא כולל בדיקות לווידוא החלמה), ומתוכן 6.7% היו חיוביות. מדובר בירידה קטנה לעומת מספר הנדבקים החדשים שלשום, שעמד על 1,804. ביום שלישי בוצעו 26,473 בדיקות לאבחון נשאים חדשים ושיעור התוצאות החיוביות היה 6.8%.
היום, מחצות, אובחנו עוד 245 נשאי קורונה, ומספר החולים הפעילים בישראל - ללא אלו שנפטרו או החלימו - עומד כעת על 23,416. מפרוץ המגפה אובחנו בישראל 88,733 נשאים.