מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסלים את הטון מול ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי בקרב על זהות המנכ"ל הבא של בית החולים איכילוב. במכתב ששיגר היום (ב') לחולדאי, שהגיע לידי ynet, עולות טענות קשות בנוגע להרכב ועדת המכרזים שתתכנס בעוד ימים אחדים, שמעניק כוח משמעותי לחולדאי ולעירייה.
בר סימן טוב טוען שהתנהלות חולדאי "פוגעת בהליך המכרזי" והזהיר מפני "סיכונים משפטיים". על רקע תמיכת העירייה במועמדותו של סמנכ"ל איכילוב פרופ' אלי שפכר, על אפם ועל חמתם של משרדי הבריאות והאוצר, האשים בר סימן טוב את חולדאי כי אינו משתף פעולה "למנוע את הבחירה שעלולה לפגוע בבית החולים".
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש העיר תל אביב רון חולדאי
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש העיר תל אביב רון חולדאי
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסלים את הטון מול ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי
(צילום: אביגיל עוזי, שלומי אמסלם, לע"מ)
הוועדה צפויה להתכנס ביום חמישי הקרוב ולהכריע על מינוי אחד התפקידים היוקרתיים במערכת הבריאות, לאחר שהמנכ"ל הפורש, פרופ' רוני גמזו, הודיע על סיום תפקידו. בר סימן טוב שיגר את המכתב השני לחולדאי בניסיון אחרון למנוע את הבחירה בהרכב הנוכחי.
מהמכתב, שהגיע לידי ynet, עולות טענות כאמור באשר להרכב הוועדה, שמעניק כוח משמעותי לחולדאי ולעירייה: בוועדה שלושה חברים מטעם העירייה לעומת חבר אחד בלבד, בר סימן טוב, מטעם משרד הבריאות. חולדאי עצמו חבר בוועדה לצד מנכ"ל העירייה מנחם לייבה ופרופ' נעמי וינטראוב. החבר החמישי בוועדה הוא יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי.
3 צפייה בגלריה
דבריו של פרופ' רוני גמזו
דבריו של פרופ' רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו סימן יורש, אבל במשרדי הבריאות והאוצר לא מתיישרים
(צילום: יאיר שגיא)
מנגד, בשיחות עם ynet הבהירו כמה גורמים שמשרד הבריאות מכיר ומודע להרכב הוועדה מזה זמן רב ועוד הרבה לפני שהמכרז הנוכחי יצא לדרך. הם הביעו תמיהה נוכח הניסיון לשנותו דווקא כעת. על התפקיד מתמודדים כעת חמישה: פרופ' אלי שפרכר, סמנכ"ל מו"פ וחדשנות בבית החולים איכילוב ומנהל מערך העור שנתמך על-ידי פרופ' רוני גמזו הפורש; ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא); ד"ר אורלי ויינשטיין, ראש חטיבת בתי החולים בכללית ולשעבר ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות; פרופ' מיקי דודקביץ', מנהל בית החולים הלל יפה בחדרה ופרופ' יניב שרר, מנהל הדסה עין כרם ולשעבר סגן מנהל בית החולים ברזילי.
בעוד שבאיכילוב וככל הנראה גם בעירייה נוטים לקדם את מועמדותו של פרופ' שפרכר, במשרד הבריאות נוטים לאמץ את מועמדותם של ד"ר לבציון-קורח, ד"ר ויינשטיין ופרופ' דודקביץ'.
"הרכב ועדת המכרזים שהקמת אינו משקף את האיזון הראוי בין המומחיות וההיכרות הנדרשת עם מערכת הבריאות על מנת לבחור מנהל בית חולים וכן אינה נותנת את הביטוי המתאים לכך שמדובר בבית חולים ממשלתי החבר ברשת בתי החולים הממשלתיים", כתב בר סימן טוב. יש לציין כי על פי מבנה הבעלות של איכילוב, הוא כפוף לעיריית תל אביב-יפו ולמשרד הבריאות.
3 צפייה בגלריה
  אסנת לבציון קורח
  אסנת לבציון קורח
במשרד הבריאות מעדיפים את ד"ר אסנת לבציון-קורח
(צילום: אביגיל עוזי)
המכתב כולל גם התייחסות לכך שחלק מהתקצוב של בית החולים מגיע ממקורות ממשלתיים. בר סימן טוב רומז להתלכדות סביב מועמדותו של פרופ' שפרכר, וכותב כי "הרכב ועדת המכרזים שהקמת עלול להביא לידי כך שמי שייבחר לא יהיה המתאים ביותר לאופי הלאומי של התפקיד". הצעת הפשרה שעלתה במכתב: הרחבת הרכב הוועדה בשני חברים נוספים שייבחרו בהסכמה. ואולם, בעירייה בשלב זה נוטים שלא לקבל את הפשרה ולהמשיך עם ההרכב הנוכחי, שכאמור, מעניק להם משקל רב.
בר סימן טוב לחולדאי: "סירובך אינו משקף את הרצון הטוב ואת הנפש החפצה הנדרשים לתהליך, ואת החובה המוטלת עלינו כעומדים בראש גופי ציבוריים לשתף פעולה כדי למנוע את הבחירה שעלולה לפגוע בבית החולים"
בר סימן טוב מסיים את מכתבו באיום מרומז שעולה בקנה אחד עם טענות שנשמעו לאורך השבועות האחרונים שגם נקיטת מהלכים משפטיים לפני או אחרי כינוס הוועדה – על השולחן. "ההחלטה לסרב לפעול כמוצע, ובכלל זאת להימנע משימוש בסמכות המוקנית לך על פי דין, איננה מובנת לי ופוגעת בהליך המכרזי. סירובך אינו משקף את הרצון הטוב ואת הנפש החפצה הנדרשים לתהליך, ואת החובה המוטלת עלינו כעומדים בראש גופי ציבוריים לשתף פעולה כדי למנוע את הבחירה שעלולה לפגוע בבית החולים, זאת בזמן שיש כאמור פתרונות פשוטים אותם ניתן לבצע באופן מיידי, וכאמור אף מייצר סיכונים משפטיים המעיבים על התהליך מהם ראוי וניתן להימנע".
מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "טרם התקבל המכתב, שנשלח לתקשורת לפני שנשלח אלינו. שיתקבל המכתב נתייחס".