בשיתוף תדיראן
שלב "הקן המתרוקן", בו אחרון הילדים עוזב את בית ההורים יכול להתקבל אצל ההורים, שנשארים בביתם ברגשות מעורבים של חששות ותהיות לגבי ההמשך.
חלק רואים בו שלב עצוב של התרוקנות וחסר ואחרים רואים בו הזדמנות לפתוח בשלב חדש בחיים. אנחנו נתמקד באחרונים.
הבית התרוקן, זה נכון אבל זו יכולה וצריכה להיות הזדמנות להפוך אותו למקום שלכם; מקום שיבטא את התחביבים הישנים והחדשים שתאמצו, הזדמנות להגשים חלומות של נוחות ופינוק ואולי הזדמנות להתחיל לתכנן היכן ישנו הנכדים, שיגיעו, כשיגיעו.
1 צפייה בגלריה
קשיש קשישה מבוגרים שיפוץ צבע
קשיש קשישה מבוגרים שיפוץ צבע
הגעתם לגיל שאפשר לשפץ ולהגשים חלומות
(צילום: shutterstock)

חדר משלכם

תמיד רציתם להתחיל לצייר, לארגן לעצמכם חדר כושר עם הליכון ומשקולות מבלי להיות תלויים במזג האוויר, לסדר פינת כתיבה וקריאה, להכין מודלים, לתפור? זה הזמן. נצלו את אחד החדרים שהתפנו, חדשו אותו ומצאו מקום למאוויים שהיו ויש לכם.
חפשו השראה ברשת ועצבו אותו לפי טעמכם האישי. עכשיו הבית כולו שלכם ואתם יכולים לעצב אותו על פי טעמכם והעדפותיכם.

גינה בכל בית

הכניסו ירוק הביתה. בין אם יש לכם גינה או שאתם גרים בדירה, הרי שהמקום שהתפנה אצלכם בבית הוא הזדמנות להכין גינה שמתאימה לחלל שעומד לרשותכם, בין אם זו פינה קטנה בחלל הבית ובין אם זו מרפסת שמשית.
גם אם אתם תופסים את עצמכם כמחסלי צמחים סדרתיים, הרי שיש צמחים בעלי שרידות והתאמה. סקולנטים קטנים או קקטוסים למיניהם, מיני פיקוסים וצמחים רבים נוספים. אלה ימלאו את הבית בירוק מרחיב לב ומשמח בכל עונה.
אם אתם מתקדמים יותר בטיפול, נסו להכין אדנית או שתיים עם עשבי תיבול, נענע או בזיליקום, רוזמרין עמיד או טימין. אלה יעלו ויפרחו עם הטיפול המתאים, יפיצו ניחוח נעים ויתבלו ארוחות עם המשפחה המצומצמת או המורחבת, בעתיד שיאפשר קרבה חברתית.
אם לא מתאפשר לכם להגיע למשתלה באופן אישי, הזמינו בטלפון. תתייעצו עם אנשי המקצוע שם וכל מה שתצטרכו, כולל אדמה דשנה, יגיע אליכם הביתה וכל מה שתצטרכו לעשות זה לשתול, להעמיד במקום המתאים ולטפח. הנאה מובטחת.

כל בית צריך מרפסת

השנה האחרונה לימדה אותנו את חשיבותה של המרפסת הביתית. עבור רובנו, אלה שאין להם חצר, היוותה המרפסת הדירתית מקום מפלט ויציאה אל מחוץ לבית, מבלי לצאת מהבית.
הגיע הזמן שלכם לסדר את המרפסת הביתית כחלל נוסף בבית. מאוורר יותר, מותאם לקפה של הבוקר, לתה של אחר הצהריים.
נסו לרהט אותה בנוחות, להתייחס אליה כחלל אירוח, שיהיה נוח ונעים, שיהיה הפינה שלכם להתאווררות ומקום מנוחה כל השנה.
אחרי הכל, אנחנו מדינה שמשית והישיבה בחוץ היא מבורכת ומרחיבת לב.

הגשימו חלומות עיצוב

הסלון נראה לכם תמיד קטן מדי, חדר הרחצה צפוף מדי? התייעצו עם בעלי מקצוע אם וכיצד אפשר להוריד קירות ולאחד חללים באופן שיאפשר לכם לקבל אולי אמבטיה ומקלחון, אולי שני כיורים עבור בני הזוג, להכשיר חדר נוסף לנכדים שאולי יגיעו במועדם, אולי חיבור בין מטבח לסלון, אולי פינוי חלל לכורסת טלוויזיה מרווחת או אפילו שתיים.
בקיצור, כל מה שאולי חלמתם עליו והיה לא פרקטי עד עתה, יכול להתממש, לא תמיד בהוצאה גדולה מדי.
זכרו, שיפוצים מכל סוג הם הזדמנות להפוך את הבית לנוח ובטוח יותר. זו גם הזדמנות לדאוג לבית מאוורר ובריא.
בשנה האחרונה, בה שהינו רבות בבית, הרגשנו בטוחים מחשיפה לנגיף אבל ייתכן והיינו חשופים לאוויר פחות נקי.
הנתונים העולמיים מראים כי האוויר בבית עלול להיות מזוהם פי 5 מזה שבחוץ וחשיפה מוגברת לאוויר מזוהם עלולה להוות סיכון בריאותי ממשי. גם לכך יש פתרון. היום ניתן למצוא מזגן עם יכולות טכנולוגיות להשמדת כ-99.99% מהווירוסים והחיידקים בבית.

בשיתוף תדיראן

פורסם לראשונה: 09:46, 09.02.21