עונת האלרגיות כבר כאן ועבור אחד מחמישה אנשים, מזג האוויר המתחמם מביא איתו לא רק פריחה אביבית ושרוולים קצרים, אלא גם את הסימפטומים המעידים על קדחת השחת - התעטשות, שיעול, נזלת, אף סתום, גרון מגרד ועיניים מגורות. עבור סוכרתיים מסוג 2, אלרגיות האביב אינן משפיעות ישירות על רמת הסוכר בדם, אך יש דברים שחשוב להיזהר מהם.
קראו עוד:
כדי להקל על גירוד, התעטשות ונזלת, אתם עשויים ליטול את אחת מהתרופות ללא מרשם הקיימות בשוק, ועשויה להיות לכך השפעה בנטילה במקביל של תרופות לאיזון רמות הסוכר בדם.
איך להדוף את גורמי האלרגיה שלך? הדרך הטובה ביותר לנצח את אלרגיות האביב היא להימנע מהטריגרים הגורמים להן:
  • התקלחו לאחר בילוי בחוץ כדי להסיר אבק מהשיער ומהגוף.
  • סגרו חלונות בבית ובמכונית. השתמשו במסנן אוויר או במזגן כדי לסנן אלרגנים.
  • נעלו נעליים גבוהות ועטו מסכה כאשר אתם יוצאים לטיול או לאימון בחוץ.
2 צפייה בגלריה
נזלת אלרגית אלרגיה
נזלת אלרגית אלרגיה
מומלץ להגביל את השימוש בתרסיס נוגד גודש לעד שלושה ימים
(צילום: Shuterstock)
האם חולי סוכרת יכולים לקחת תרופה לאלרגיה? למרבה המזל, תרופות המכילות אנטי היסטמינים, כולל התרופה הפופולרית לאלרגיה קלריטין, אינם מעלים את רמת הסוכר בדם. עם זאת, מוצרים מסוימים, כגון Benadryl, עלולים לגרום לנמנום ולהפריע לפעילויות היומיומיות, כולל הטיפול בסוכרת.
על פי הקרן לאסתמה ואלרגיה של אמריקה (AAFA), אחד מכל חמישה אנשים שמשתמשים באנטי-היסטמינים הופך למנומנם. אם בעקבות נטילת התרופה אתם לוקחים תנומה ומפספסים ארוחה, אתם עלולים להתעורר עם רמת סוכר נמוכה בדם. מומלץ להעדיף אנטי-היסטמינים חדשים יותר, עם אפקט הרגעה מופחת, ותמיד כדאי לדבר עם הרוקח על תופעות הלוואי בשילוב של תרופות שונות.
האם סוכרתיים יכולים להשתמש בתרסיס לאף? נראה כי למרכיבים שבתרסיס האף אין השפעות שליליות על רמות הגלוקוז אצל אנשים עם סוכרת. יחד עם זאת, השימוש לטווח ארוך מחייב מעקב קפדני, במיוחד אצל מי שמקבל תרסיס טריאמצינולון ואצטוניד (תרופה חזקה לטיפול בנזלת אלרגית).
חלק מתרופות המדף להקלה על גודש באף מכילות סטרואידים. אלו ממריצים את הכבד לייצר יותר גלוקוז (סוכר בדם), דבר שגורם לכבד להתחיל לייצר יותר סוכר וגם להעלות את רמות הסוכר בדם. מומלץ להשתמש במד סוכר רציף וללא דקירות על מנת לשקף את רמות הסוכר בזמן אמת.
כדאי גם לשאול את רופא המשפחה או את הרוקח לגבי תרסיסים לאף ללא סטרואידים. כמו כן, מומלץ להגביל את השימוש בתרסיס נוגד גודש לעד שלושה ימים. שימוש ממושך יותר עלול להחמיר את הגודש, גם לאחר הפסקת השימוש בתרסיס.
האם סוכרת גורמת לגודש באף? רמות סוכר בלתי יציבות בדם אצל סוכרתיים יכולות להוביל לבצקת של רירית האף.
מה סוכרתיים יכולים ליטול לטיפול בשיעול או גרון יבש? כדי להקל על גרון יבש או שיעול, בדקו את התווית ובחרו מוצר שאינו מכיל סוכר.
2 צפייה בגלריה
נזלת אלרגית
נזלת אלרגית
רמות סוכר בלתי יציבות בדם אצל סוכרתיים יכולות להוביל לבצקת של רירית האף
(צילום: Shutterstock)
האם אלרגיות יכולות לגרום לעמידות לאינסולין? אלרגיות למזון גורמות גם לדלקת, מה שמוביל לעמידות לאינסולין. אלרגיות ואי סבילות למזון עלולות לגרום לתנגודת לאינסולין.
האם אנטי היסטמינים מחמירים את האלרגיות? אין מחקרים המצביעים על כך. לתרופות ללא מרשם כמו אנטי היסטמינים ותרסיסים לאף, ובוודאי לטיפות עיניים, לא אמורה להיות השפעה קלינית משמעותית על המערכת החיסונית.
פרופ' חוליו ויינשטיין מנהל את יחידת מחקרי הסוכרת בבית החולים וולפסון ורופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת