כך ניצלו חייה של הגר קיין (37) מקיבוץ נחשולים. כשהגר הייתה לבדה בבית, היא לקתה בהתקף אסתמה חריף ומסוכן. כשהרגישה כי היא מתקשה לנשום, הצליחה להזעיק את מוקד 101 של מד"א. כמעט ללא יכולת לדבר, הצליחה הגר להסביר לחובשת במוקד, רונית גלולה, על אודות התקף האסתמה החמור ונתנה את שם הקיבוץ שבו היא מתגוררת. שניות לאחר מכן, יצאו לדרכם האמבולנס וניידת טיפול נמרץ - אך הגר כבר לא הצליחה לדבר ולספק למוקד את הכתובת המדויקת של הבית.
כשצוותי ההצלה הגיעו לקיבוץ, הפרמדיקים אבי כהן ומיכל סקוירסקי והחובשת טליה שדה, חיפשו במשך דקות ארוכות את הבית - ולבסוף, בזכות ערנות התושבים, איתרו את ביתה של הגר. כשפרצו פנימה, מצאו כוחות מד"א את הגר מחוסרת הכרה, ללא דופק, שוכבת על הרצפה בחדר השינה. הצוות ביצע פעולות החייאה מאומצות בשטח ולאחר דקות ספורות הצליחו להחזיר את הדופק ולהציל את חייה של הגר.
1 צפייה בגלריה
הגר קיין וצוות מד"א
הגר קיין וצוות מד"א
מימין: מימין: פרמדיקית מד"א מיכל סקוירסקי, חובשת במוקד מד"א רונית גלולה, פרמדיק מד"א אבי כהן, הגר קיין וחובשת רפואת חירום במד"א טליה שדה
(צילום: באדיבות מד"א)
קראו עוד:
רונית גלולה, החובשת במוקד שענתה לשיחה, משחזרת: "שמעתי אישה שמדברת בקול חנוק ונמצאת במצוקה גדולה. ידעתי שאני לא מוותרת ולא מנתקת עד שאני לא שומעת בצד השני של הקו את אנשי מד"א. לקח זמן רב למצוא את הבית ולשמחתי הגדולה, הצלחנו להציל את חייה של הגר. ממש שמעתי את נשימותיה האחרונות לפני שהתמוטטה וזה היה רגע מורט עצבים ומדאיג מאוד".
לאחר שחזר הדופק שלה, הגר פונתה לבית החולים הלל יפה, כשהיא במצב קשה אך יציב, מורדמת ומונשמת. ימים ספורים לאחר מכן, הגר כבר יצרה קשר עם צוות מד"א שהציל אותה והודתה להם על הרגע שלא תשכח לעולם.
צוות הפרמדיקים אבי כהן ומיכל סקוירסקי סיפרו לאחר האירוע, כי "כשבעלה צלצל אלינו מספר ימים לאחר מכן לספר לנו שהיא יצאה מכלל סכנה - לא האמנו. כל כך שמחנו לשמוע את החדשות הטובות. זו זכות אדירה להציל חיים ולעזור למטופלים בכל יום מחדש. בשביל זה הצטרפנו למד"א, כדי לעשות את הפעולות המשמעותיות האלו".
הגר הודתה לצוות עם שחרורה הביתה: "בלעדיהם לא הייתי כאן היום. החל מרונית מהמוקד שלא הסכימה לנתק ונאבקה כדי שאשאר על הקו, דרך אבי ומיכל הפרמדיקים וטליה החובשת שהגיעו לזירה והצליח להציל אותי - בזכותם אני חיה היום".