הילד שסיפורו סייע להקמת כפר לילדים המתמודדים עם סרטן והילדה שהחלימה ומתנדבת שם
(צילום: סטס קופולו)
מחר (ו') יצוין יום המודעות הבינלאומי למחלת הסרטן, ולקראתו התראיינו באולפן ynet שניים שהחלימו מהמחלה בילדותם ונחשפו לכפר נהר הירדן שבגליל התחתון, המסייע לילדים המתמודדים עם סרטן ועם מחלות כרוניות. אחד מהם, ערן רחמני, ביקר בילדותו בכפר דומה בארצות-הברית, והחוויות שלו משם עזרו בהקמת הכפר הישראלי. השנייה, טליה סתוי, סגרה מעגל, ובבגרותה החלה להתנדב במקום שבו טופלה בילדותה.
קראו עוד:
"זה כפר שכל המטרה שלו היא לעשות כיף לילדים החולים ולבני משפחותיהם", הם אומרים.

"חוויה לכל החיים"

ערן רחמני (32), יליד חדרה וכיום עובד כמפיק ב-ynet, לקה בסרטן בלוטות הלימפה כשהיה בן ארבע. שנה לאחר מכן החלים ונסע לכפר בניו-יורק שאותו הקים כוכב הקולנוע פול ניומן למען ילדים חולים ומחלימים. "זו חוויה שאני זוכר כל החיים", הוא מספר באולפן ynet. "זה היה מעין מחנה קיץ, הכי כיף, עם בריכות ופעילויות - הכי רחוק ממה שהתמודדתי איתו. מכיוון שהייתי הישראלי הראשון שהגיע לשם, הניפו את דגל ישראל לכבודי ועשו לנו מחווה מאוד יפה.
7 צפייה בגלריה
ערן רחמני
ערן רחמני
ערן רחמני עם אביו צדוק בתקופת המחלה. "הוריי היו מעורבים בפרויקט ובגיוס תרומות"
(צילום: באדיבות המשפחה)
"כשחזרתי לארץ, סיפרו להוריי על ניסיון להקים כפר דומה בישראל, ובאו אלינו הביתה בני זוג יהודים חמודים מארצות-הברית, מרלין ומורי גרנט ז"ל, שביקשו שאספר להם חוויות מהכפר. אני זוכר ששאלו מה אהבתי בכפר בניו-יורק ואמרתי להם שמאוד אהבתי את הסוסים ואת האומגה. הזוג הזה בעצם עמד מאחורי היוזמה להקמת הכפר בארץ, ובעקבות המפגש איתו החלו הוריי להיות מעורבים בפרויקט ובגיוס תרומות. בשנת 2000 הוקם ועד מנהל בראשות השחקן חיים טופול, וב-2011 נפתח הכפר בגבעת אבני שבצפון".
7 צפייה בגלריה
ערן רחמני חדש
ערן רחמני חדש
"הניפו את דגל ישראל לכבודי". ערן רחמני בכפר הנופש לילדים חולי סרטן בניו-יורק
(צילום: מתוך האלבום המשפחתי)

17,129 ילדים בעשר שנים

כפר נהר הירדן הוא אתר נופש ייחודי ויחיד בישראל ובמזרח התיכון כולו, המעניק נופש מהנה ובטוח המותאם לילדים ולבני נוער המתמודדים עם 25 מחלות כרוניות, גנטיות ומסכנות חיים, וכן לילדים עם מוגבלויות.
7 צפייה בגלריה
כפר נהר הירדן
כפר נהר הירדן
17,129 ילדים חולים התארחו כבר בכפר
(באדיבות: כפר נהר הירדן)

7 צפייה בגלריה
כפר נהר הירדן
כפר נהר הירדן
נותן הפוגה לילדים החולים בקרב על חייהם
(באדיבות: כפר נהר הירדן)

7 צפייה בגלריה
כפר נהר הירדן
כפר נהר הירדן
245 דונמים של מעשים טובים והרבה כיף
(באדיבות: כפר נהר הירדן)

7 צפייה בגלריה
כפר נהר הירדן
כפר נהר הירדן
ליהנות גם כשמתניידים בכיסא גלגלים
(באדיבות: כפר נהר הירדן)
הכפר משתרע על פני שטח של 245 דונם וכולל דירות מגורים לנופשים ולאנשי הצוות, בריכת שחייה, מתקני ספורט, אולם תיאטרון, מרכז אמנות ויצירה, מתחם קמפינג וספורט אתגרי, מתקני משחקים פתוחים ומרכז רפואי. בעשר שנות פעילותו התארחו במקום 17,129 ילדים בני תשע עד 18 וכ-5,500 בני משפחות; כולם נעזרו בצוות מקצועי קטן ובכ-1,000 מתנדבים. האורחים לא משלמים אגורה: כל הפעילות ממומנת על ידי תרומות.

"משהו שאין במקומות אחרים"

טליה סתוי (18), ילידת כפר רופין, לקתה בסרטן כליה בגיל חמש. האונקולוג שלה היה ד"ר הרצל גבריאל, שמשמש כמנהל הרפואי של כפר נהר הירדן, ודרכו היא הגיעה למקום חמש פעמים בילדותה.
"השהות בכפר הייתה חוויה שתמיד חיכיתי לה", היא אומרת. "זה היה משהו מדהים שתרם להשלמה שלי עם המחלה. בעבר התביישתי במחלה, והיום אני מדברת על זה וגאה בזה".
7 צפייה בגלריה
טליה סתוי
טליה סתוי
טליה סתוי בילדותה. "השהייה בכפר הייתה חוויה שתמיד חיכיתי לה"
סתוי החלימה מהסרטן לאחר שעברה הסרת כליה ומאז חיה עם כליה אחת. בימים אלה היא מתנדבת בכפר במסגרת שנת שירות ומלווה ילדים חולים כפי שהיא הייתה. "החוויה שהכפר מספק היא משהו שאין במקומות אחרים", אומרת סתוי. "לראות מישהו על כיסא גלגלים עושה אומגה, זה מדהים".