אזהרה: קשה לקריאה.

27 ילדים בגילי 17-0 נורו ונשרפו לפני שנה ביום הטבח. כך עולה מנתוני משטרת ישראל. 93 ילדים ובני נוער נחטפו, נפצעו ונרצחו. על ניצב-משנה דודי קץ, מפקד יחידת סייבר בלהב 433, הוטלה משימת פירוק הראיות לגורמים בתחום הזיהוי הפלילי (פורנזיקה) הדיגיטלי. מהקלטה שהגיעה לצוות הסייבר שחקר את גזרת אחד הקיבוצים בעוטף, נשמע קולה של ילדה, בשיחה עם מוקד 100 של המשטרה כשהיא מוחזקת בידיו של מחבל וצועקת לו שיניח לה, שהיא רק ילדה ושיש לה מחר בית ספר. המוקדן התחנן על נפשה אבל המחבל ירה בה למוות. שרידי גופתה שנשרפה נמצאו אחר כך.
2 צפייה בגלריה
הנזק לבתים בקיבוץ בארי
הנזק לבתים בקיבוץ בארי
דם על הרצפה לצד עריסות ומיטות ילדים באחד מקיבוצי העוטף
(צילום: REUTERS /Ronen Zvulun)
זה רק אחד הסיפורים מני רבים שאליהם נחשפו חוקרי המשטרה. הנתונים, העדויות ומאות אלפי הסרטונים נותחו מאז ביחידת להב 433 שעליה הוטלה המשימה להיות היחידה הלאומית החוקרת את זוועות 7 באוקטובר. "מקיבוץ אחד בלבד הצטברו 11,666 סרטונים שמספקים תשתית רחבה של ראיות שנגבו מעדויות מגוונות ותאפשר להגיש את כתבי האישום מהחמורים בעולם נגד מבצעי הטרור האכזרי", אומרת רפ"ק רעות ענוים, ראש מחלק חקירות סייבר ואחראית על המתחם הפורנזי ביחידת להב 433.
ניצב משנה דודי קץניצב משנה דודי קץצילום: משטרת ישראל
הנתונים והעדויות נאספו בין היתר מאנשי זק"א שפעלו באותו קיבוץ. שישה ימים מתחילת המתקפה הרצחנית, חזרו אנשי זק"א למקום לוודא שלא נעלם מעיניהם אף ממצא, כשהאיתור מתבצע בעקבות ריחות ריקבון, זבובים וסימנים נוספים. באחד החדרים הם מצאו גופה קטנה של ילד ובחדר המדרגות הבחינו בגופה של אישה. שתי הגופות היו שרופות עד אפר וקשות לזיהוי. מה שנשאר מהאם זו חזייה. מהילד נשאר רק אפר.
רפ"ק רעות ענוים מתארת את ביצוע המשימה המאתגרת: "על כל אחת מיחידות הסייבר ומיאחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית), הוטל לרכז ולפענח ממצאים לפי גזרות. לשם כך, נתמכנו במארג עדויות שאספנו ממצלמות האבטחה של היישובים ומבתים פרטיים בעוטף, מעדויות השבויים, ממתנדבי זק"א, מצלמות גוף של מחבלי חמאס מהרשתות החברתיות ועוד". ראיה שלא אומתה, נפסלה. "כל החומרים שהשתמשנו בהם השלימו פאזל ראייתי, כשאנחנו מתאמצים להחיל את הסטנדרט הכי גבוה שניתן לבדיקה ואימות לעומת חומרי פייק שעלו ברשתות החברתיות השונות".
רפ"ק רעות ענויםרפ"ק רעות ענויםצילום: דוברות המשטרה
הקושי, מעיד ניצב-משנה דודי קץ מפקד יחידת סייבר בלהב, היה בפענוח משמעות הראיות: "כאיש חוק אני עובד רק על ראיות חלוטות. וכשאני רואה ילד ירוי עם אצבע כרותה, אני יודע לתאר ולתעד את המראה אבל לא יכול לקבוע את הסיבה. כי אולי האצבע לא נכרתה בכוונת מכוון אלא נפגעה מעוצמת רסיס שחדר לממ"ד". אבל על דבר אחד ניצב-משנה קץ חותם בעיניים עצומות: התעללות מחבלי נוחבה בילדים. "עובדה חלוטה היא שילדים נשרפו, נורו ונרצחו יחד עם ההורים. ילדים צפו ברצח ההורים, ולא פעם מצאנו זירה עם מערום גופות של בני המשפחה".
2 צפייה בגלריה
קיבוץ בארי
קיבוץ בארי
זה מה שנשאר. בית בקיבוץ בארי ימים ספורים לאחר הטבח
(צילום: גדי קבלו)
בין היתר נחשפו השוטרים לצילום גופת התינוקת שנרצחה לצד אביה שניסה להגן על משפחתו. היא הקורבן הצעיר ביותר של 7 באוקטובר. אחד המקרים שנחקקו בראשו היה סיפורה הטרגי של משפחת תעסה מנתיב העשרה. האב גיל נשכב על רימון שזרקו מחבלים לבית כדי להציל את ילדיו שנחשפו למראה הקשה. מצילום אחר, סיפר ניצב-משנה קץ, "זיהינו ילד בגיל שש או שבע שגופתו שרופה ופניו שלמים. מהמבט המזוגג שלו נראה שהוא נשרף בעודו בחיים".
באותו יום נרצחו יותר מ-90 מחברי קיבוץ בארי. מזכיר הקיבוץ גל כהן סיפר כי מספר הילדים הגבוה ביותר שנרצחו היה בקיבוצו: "מה שעברו פה ילדים קשה לעכל ואנחנו עדיין קוברים את מתינו. זה פצע פתוח ועוד לא סגרנו מעגל. נותרו צלקות, אבל אנחנו בבנייה ובניסיון שיקום. הורים וסבים שאיבדו את הילדים והנכדים אמרו שכף רגלם לא תדרוך יותר בקיבוץ כי לאן שהם לא מסתכלים, הם רואים את הקורבנות. כשאני רואה אותם בקיבוץ ושואל אותם 'מה קרה', הם עונים 'זה הבית, אין מה לעשות'".