שר הבריאות אוריאל בוסו סולק היום (ה') על ידי כמה מאנשי הצוות הרפואי בעת סיור מקצועי בבית החולים השיקומי בית לוינשטיין כשהוא מלווה בקריאות מצד חברי הצוותים הרפואיים. "חצי שנה אנחנו צועקים, 1400 הרוגים על הידיים שלך ושל ראש הממשלה שלך, לך הביתה", קרא לעברו עובד בטרם יצא השר מהמקום. "זה לא פוליטיקה, זה חיי אדם. מי שצריך להתבייש זה ממשלת ישראל. מחדל 2023, אתה חתום עליו", הוסיף.
עובדת אחרת קראה: "חברי ממשלה לא נכנסים ללוינשטיין, בגללם אנחנו במצב הזה". עובדת נוספת אמרה: "תראה לאיפה הבאת אותנו, להרס ולחורבן. אתה לא מתבייש?".
יש לציין כי מאז נכנס השר בוסו לתפקידו לפני כשבועיים הוא ביקר בכמה מוסדות רפואיים אך לא נתקל בהתנגדות משמעותית מצד הנוכחים במקום וזו הפעם הראשונה שביקור שלו הופסק. במקום פרצה מהומה ובסופה, כאמור, הסתיים הביקור. כמה משרי הממשלה סולקו כבר מבתי חולים כשהגיעו לבקר פצועים, בהם השרות מירי רגב, ניר ברקת ועידית סילמן. לעבר רגב נזרקה כוס קפה.
1 צפייה בגלריה
ועדת הבריאות
ועדת הבריאות
שר הבריאות אוריאל בוסו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לשר בוסו מתיחות מתמשכת עם ציבור הרופאים, בין היתר ברקע התבטאויות קודמות שלו כיו"ר ועדת הבריאות בעת שחבר מפלגתו משה ארבל שימש שר הבריאות. בעת המחאה נגד המהפכה המשפטית והשבתת המחאה של הרופאים בבתי החולים, הוא הודיע על שני צעדי נקם שמטרתם החלשת ההסתדרות הרפואית, בהם החלפת נציג ההסתדרות הרפואית בוועדה המייעצת לגבי תפקיד "עוזר רופא". גם הכשרת כוח האדם לתפקיד לא תתבצע כנראה במסגרת ההסתדרות הרפואית.
עוד בנושא זה:
זה קרה ימים ספורים לאחר שח"כ בוסו מתח ביקורת חריפה על ההסתדרות הרפואית ואף ציין במפורש שינקוט נגדה סנקציות בשל החלטתה להשבית אתמול לשעתיים את פעילות בתי החולים וחלק מקופות החולים.
באופן חריג הודיעה הוועדה כי "הטילה סנקציות נגד ההסתדרות הרפואית בישראל והצביעה על שינויים נגדה בוועדה". במוקד ההחלטה קידום החקיקה סביב התפקיד "עוזר רופא", מהלך שעליו עובדים מזה זמן רב גם תחת כהונתו של מנכ"ל משרד הבריאות הקודם, פרופ' נחמן אש. מטרתו להפחית את העומס מתפקיד הרופא ולהעביר לעוזר סמכויות הנוגעות, בין היתר, לביצוע בדיקות מסוימות למטופלים, כמו גם תחומי אחריות נוספים.