בשיתוף לוריאל ישראל
תעשיית היופי משנה את פניה. ב-2024 אנחנו אמנם אוהבים מאד דברים איכותיים שבאים באריזות יוקרתיות, אבל העולם כבר מתחיל להפנים שהשימוש הנרחב שעושה האנושות בחומרים שמהם עשויות האריזות הללו מוסיף לנזק הסביבתי.
בשנים האחרונות, אריזות מילוי-חוזר ("ריפיל") הפכו לחלק בלתי נפרד מסגנון חיים שמשלב נוחות ויוקרה עם מודעות סביבתית וחדשנות. עכשיו, מסתבר שגם הישראלים, במיוחד הדור הצעיר, מתחילים לאמץ את המגמה שכבר תופסת תאוצה בארה"ב ובאירופה.
אז מה בדיוק זה אריזות מילוי-חוזר? במקום לרכוש מוצר חדש בכל פעם, צרכנים יכולים לקנות רק את תוכן המוצר באריזה דקה וקלה, ולמלא מחדש את האריזה המקורית. זה לא רק חוסך כסף, אלא גם מפחית משמעותית את כמות הפסולת והשימוש במשאבי טבע.
3 צפייה בגלריה
לה ויה בל, בושם מילוי מחדש
לה ויה בל, בושם מילוי מחדש
לה ויה בל, בושם מילוי מחדש
(צילום: לוריאל)
צרכני מותגי היוקרה מובילים את השינוי
ענקית הקוסמטיקה לוריאל היא אחת החברות המובילות במהפכת המילוי-חוזר. החברה הציבה יעד שאפתני: להגיע למצב שבו 100% מאריזות הפלסטיק של מוצריה יהיו ניתנות למילוי חוזר, לשימוש חוזר, למחזור או לקומפוסט בשנים הקרובות. יתרה מזאת, עד 2030, 100% מהפלסטיק המשמש באריזות של מותגי הקבוצה יגיע ממקורות ממוחזרים.
מחקר חדש שערכה לוריאל ישראל בשיתוף מכון קאנטר, ובחן את נכונות הישראלים לעבור לאריזות מילוי-חוזר, מגלה תמונה מעניינת: מנתוני המחקר עולה כי 70% מהישראלים הצעירים, בגילאי 18-29, הראו כוונות רכישה של בושם באריזה למילוי-חוזר. אם בצד המעשה יש תמריץ כלכלי – השיעור הזה מזנק ל-84%.
צרכני מותגי היוקרה, במיוחד בבישום, הם החלוצים בתחום. הם לא רק נחשפו יותר לאפשרות של מילוי-חוזר (39% לעומת 18% בכלל האוכלוסייה), אלא גם מגלים נכונות גבוהה יותר לרכוש מוצרים כאלה בעתיד (72% לעומת 62%).
"טוב לכדור הארץ, טוב לכיס"
למה זה כל כך חשוב? אריזות מילוי-חוזר הן דקות וקלות יותר, מה שמפחית את כמות האנרגיה הדרושה לייצור ושינוע שלהן. זה מתרגם ישירות לפחות פליטות גזי חממה. בנוסף, הן צורכות פחות חומרי גלם ומייצרות פחות פסולת בסוף השימוש.
לדוגמה, מנתוני לוריאל עולה כי מילוי-חוזר של הבושם LA VIE EST BELLE מבית לנקום חוסך 50% בשימוש בזכוכית, 46% בפלסטיק ו-46% בקרטון. עבור הבושם My Way של ארמאני, החיסכון מגיע ל-45% בזכוכית, 52% בפלסטיק, ו-66% במתכת. ולא פחות חשוב - זה גם חוסך לכם כסף. מחיר אריזת המילוי-חוזר של בשמי היוקרה מבית מותגי קבוצת לוריאל נמוך בכ-15% בממוצע מהמחיר המקורי.
3 צפייה בגלריה
סרום מסדרת אבסולו של לוריאל עם אריזה למילוי חוזר
סרום מסדרת אבסולו של לוריאל עם אריזה למילוי חוזר
סרום מסדרת אבסולו של לוריאל עם אריזה למילוי חוזר
(צילום: לוריאל)
לא רק בשמים: המהפכה מתרחבת
בעוד שבשמים הם החלוצים בתחום, אנחנו צפויים לראות יותר ויותר אריזות מילוי-חוזר בקטגוריות שונות, כך שמדובר במגמה שתחל ותתרחב באופן הדרגתי כחלק האסטרטגית הקיימות של קבוצת לוריאל.
החברה כבר מציעה מוצרי טיפוח במילוי-חוזר, כמו סדרת הקרמים והסרום Absolue של לנקום, שמכירות מוצרי המילוי-חוזר שלה מהוות כבר כ-10% ממכירות הסדרה בישראל. לא רק מוצרי היוקרה ניתנים למילוי חוזר, גם קרם לעור יבש, ליפיקאר סינדט AP+ של לה רוש פוזה, נמכר בשקית מילוי וחוסך 73% מהפלסטיק של בקבוק המוצר הרגיל.
בנוסף, המותג Kerastase מבית לוריאל עתיד להשיק בזמן הקרוב שמן אליקסיר אולטים באריזה רב פעמית למילוי-חוזר. אריזת המוצר עשויה מ95% פלסטיק ו30% זכוכית הניתנים למיחזור והיא צפויה להיות זולה בכ30% ביחס לעלות המוצר הסטנדרטית.
אז האם הישראלים בדרך להיות חלק מהמגמה העולמית? בקבוצת לוריאל מביעים אופטימיות. לדברי אריאלה יערי, סמנכ"לית תקשורת וקיימות בלוריאל ישראל, "שמחנו לראות בתוצאות המחקר שישראלים רבים, במיוחד בדור הצעיר, מבינים את החשיבות שבהפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלהם על הסביבה. אנו עדים למגמה שהולכת וצוברת תאוצה, בה צרכניות וצרכנים מעדיפים לרכוש מוצרים ברי קיימא, במיוחד אם הם מגלמים גם חסכון ביחס למוצר הסטנדרטי. עם הזמן נוכל לראות על המדפים יותר ויותר מוצרי מילוי-חוזר מבית לוריאל, במגוון תחומים וקטגוריות, בדומה למגמה הבולטת שאנו רואים באירופה בשנים האחרונות".
אז מה אתם יכולים לעשות?
1. בפעם הבאה שאתם קונים מוצר יופי או טיפוח, חפשו אפשרות למילוי ולשימוש חוזר.
2. שתפו את החברים שלכם על היתרונות הסביבתיים והכלכליים.
3. זכרו: כל בחירה קטנה שלכם יכולה להשפיע על העתיד של כולנו.
3 צפייה בגלריה
חזכון הנובע משימוש בבושם הניתן למילוי חוזר
חזכון הנובע משימוש בבושם הניתן למילוי חוזר
חסכון הנובע משימוש בבושם הניתן למילוי חוזר
(לוריאל)
בשיתוף לוריאל ישראל
פורסם לראשונה: 11:02, 19.09.24