ספק אם יש הרבה אנשים ששימחו ילדים יותר מרב סרן מאור כהן (41), שמוכר כ"איש הלגו". כהן היה אחד ממדליקי המשואות ביום העצמאות ה־73, כבוד שלו זכה הודות למפעל החיים ההתנדבותי שלו – חלוקת ערכות לגו לאלפי ילדים ובני נוער חולי סרטן אשר מאושפזים במחלקות אונקולוגיות.
קראו עוד:
כהן פורש היום (ג') מצה"ל אחרי 24 שנות שירות שבהן היה ראש מדור שירות ייחודי ביחידת "מיטב" ואחראי על גיוס אוכלוסיות ייחודיות לצה"ל, ביניהן מתנדבים. רק ביום חמישי סגרה "מיטב" את שנתון הגיוס ושברה שיא עם 1,060 מתנדבים, לאחר השיא שנרשם בשנה שעברה עם 1,020 מתנדבים.
4 צפייה בגלריה
רס"ן מאור כהן, "איש הלגו"
רס"ן מאור כהן, "איש הלגו"
"כאזרח יהיה לי יותר זמן ואני אכפיל את ההתנדבות". רס"ן כהן
(צילום: דו"צ)
מזה 12 שנים כהן עובר במחלקות אונקולוגיות בכל רחבי הארץ ומחלק ערכות לגו. לפי ההערכות, הוא העניק ערכות ל־18 אלף ילדים, חלקם חולי סרטן, אחרים כאלה שאחד מהוריהם חלה. במקביל, הוא מקיים כל שבוע בהתנדבות חוג לגו לילדים ב"בית אורנית", מוסד לטיפול בילדים חולי סרטן של עמותת "עזר מציון", בפתח תקווה.
4 צפייה בגלריה
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים
רס"ן כהן בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים
(צילום: אולפני הרצליה)
ערכות הלגו יוצרות רגע גדול של אושר לא רק אצל הילד, אלא גם אצל ההורים, שנמצאים במצב קשה. "לפעמים אני מגיע לבית חולים ואומרים לי שילדה בוכה בגלל שהיא איבדה את השיער ולא רוצה לדבר אף אחד", הוא מספר, "אני מביא לה ערכה, ופתאום מקבל באמצע הלילה תמונה של הילדה כשהיא מרכיבה את הלגו. הצוות מספר שהאמא מתפרקת בבכי של אושר".
"אני רוצה להיות אח אונקולוגי או אח בטיפול נמרץ ילדים. התאהבתי בחמלה, במקצוע, באנשים שאני נמצא איתם כל הזמן"
אחרי השחרור מאור לא מתכוון להוריד הילוך במפעל ההתנדבות שלו. להיפך. "כאזרח יהיה לי יותר זמן ואני אכפיל את ההתנדבות", הוא מבטיח.
4 צפייה בגלריה
רס"ן מאור כהן, "איש הלגו"
רס"ן מאור כהן, "איש הלגו"
שימח אלפי ילדים. "איש הלגו" בדרך לחלוקת הערכות
(צילום: דו"צ)
ולא רק זה. כהן, אב לשלוש בנות, יתחיל באמצע חודש ספטמבר תוכנית הסבה למקצוע הסיעוד. "אני רוצה להיות אח אונקולוגי או אח בטיפול נמרץ ילדים", הוא מודיע, "התאהבתי בחמלה, במקצוע, באנשים שאני נמצא איתם כל הזמן. אני אמשיך כמובן במילואים ב'מיטב', בגיוס של אוכלוסיות ייחודיות".
4 צפייה בגלריה
רס"ן מאור כהן, "איש הלגו"
רס"ן מאור כהן, "איש הלגו"
השתחרר מצה"ל ומתחיל בתוכנית הסבה לסיעוד
(צילום: דו"צ)
מה הסיפור הכי מרגש שהיה לך כאיש הלגו? "שלושה ילדים בני 10־12 שהיו ביחד במחלקה אונקולוגית בשניידר, וכמה שנים אחר כך אני מגייס את שלושתם באותו יום כמתנדבים בצה"ל ונוסע לבקר אותם בטירונות. מאותה מחלקה אונקולוגית – לאותה מחלקה בטירונות. זה היה רגע שבו פרצתי בבכי של אושר".