לאחר שהביע התנגדות בעבר, ארגון הבריאות העולמי חוזר בו וממליץ על המנה השלישית של החיסון נגד הקורונה: קבוצת מומחים שמינה הארגון קבעה אתמול (ג') כי היא תומכת במתן דחוף ונרחב של מנת הדחף השלישית (הבוסטר), וזאת על רקע התפשטות האומיקרון. גישה זו מבטלת, למעשה, הצהרות של הארגון מהשנה שעברה, שקראו לא להתחסן בבוסטר בשל מחסור בחיסונים במדינות העולם השלישי.
קראו עוד:
בהצהרתו מוסר ארגון הבריאות העולמי כי קבוצת המומחים שלו הגיעה למסקנה כי חיסון הדחף נגד הקורונה מספק רמה גבוהה של הגנה מפני מחלות קשות ומוות על רקע ההתפשטות הנרחבת של וריאנט האומיקרון. המומחים הוסיפו כי הבוסטר חשוב במיוחד לאנשים עם מחלות רקע הנמצאים בסיכון גבוה למחלת קורונה קשה.
1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה
חיסון קורונה
המומחים של ארגון הבריאות קבעו כי הבוסטר חשוב במיוחד לאנשים עם מחלות רקע הנמצאים בסיכון גבוה למחלת קורונה קשה
(צילום: AP)
ההמלצות המעודכנות הגיעו מפאנל מומחים המונה 18 חברים. הדיון התמקד בהשפעתם של זני הקורונה מעוררי הדאגה כמו האומיקרון ובהערכת יעילות החיסונים נגדם. מחקרים רבים כבר הוכיחו שהבוסטר מגביר את יעילות החיסון לקורונה. ישראל הייתה אחת המדינות הראשונות שהחלו לתת אותו, ואחריה הצטרפו מדינות נוספות. ישראל הייתה חלוצה גם בהמלצה לתת מנה רביעית של החיסון לאוכלוסיות בסיכון ולמי שמבקש לקבל אותה.
בארגון הבריאות מעריכים שצפויים להתפתח וריאנטים נוספים של הקורונה, וכי יהיה צורך לעדכן את החיסונים בהתאם. בחברת פייזר ומודרנה כבר עובדים על כמה גרסאות חדשות
ארגון הבריאות העולמי אמר שהוא ממשיך לעקוב אחר ההתפשטות העולמית של אומיקרון, כולל אחר הגרסה החדשה שלו, BA2, שהתברר כי היא יכולה להדביק גם מחלימי אומיקרון. החיסונים הוכיחו יעילות הן נגד מחלה קשה שנגרמת בגלל האומיקרון והן נגד המחלה שגורם הזן החדש, אמרו בארגון.
בארגון הבריאות מעריכים שצפויים להתפתח וריאנטים נוספים של הקורונה, וכי יהיה צורך לעדכן את החיסונים בהתאם. בחברת פייזר ומודרנה כבר עובדים על כמה גרסאות חדשות של חיסונים הפועלים נגד האומיקרון, והתוצאות צפויות להגיע בחודשים הקרובים.