המרכז לבקרת מחלות בארה"ב (CDC) פירסם אתמול הודעה הקוראת לנשים בהיריון להתחסן נגד נגיף הקורונה. ההמלצה החד־משמעית הגיעה בעקבות מידע שנאסף מבתי חולים ברחבי ארה"ב, ממנו התברר כי אחוז גבוה של נשים בהיריון שמגיעות לחדרי המיון בעקבות תחלואה בנגיף – אינן מחוסנות.
1 צפייה בגלריה
חיסון
חיסון
המלצה לנשים בהריון להתחסן לקורונה
(צילום: shutterstock)
נשים בהיריון נמצאות בקבוצת סיכון ולכן יש להן סיכוי גבוה לפתח מחלות קשות שגורמות לסיבוכי היריון כתוצאה מנגיף הקורונה, כולל הפלות ולידות של עוברים מתים. למרות זאת, רק כ־23% מהנשים ההרות בארה"ב קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון.
בהצהרה שפירסמה אמש ראש ה־CDC, ד"ר רושל ולנסקי, נאמר כי "החיסונים בטוחים ויעילים, ומעולם לא היה דחוף יותר להגדיל את מספר המתחסנים מאשר עכשיו, כשאנחנו מתמודדים עם הגרסה המידבקת ביותר של הקורונה. אנחנו רואים תוצאות חמורות בקרב נשים בהיריון שאינן מחוסנות".
ההנחיה המעודכנת מגיעה לאחר שה־CDC בדק 2,500 נשים בהיריון שקיבלו לפחות מנה אחת של פייזר או מודרנה, ולא התגלו שום ממצאים לפיהם הן נמצאות ברמת סיכון גבוהה יותר. שיעור ההפלות במחקר עמד על כ־13%, שהוא טווח נורמלי.
למרות שנשים בהיריון לא נכללו במחקרים המוקדמים שהובילו לאישור החיסונים נגד הקורונה, מומחים אומרים כי נתוני בדיקה בזמן אמת של עשרות אלפי נשים מראים כי לא רק שהזריקות בטוחות עבורן, הן אפילו יכולות להציע הגנה מסוימת לתינוקות. ה־CDC עודד בעבר נשים בהיריון לשקול חיסון, אבל עד כה לא המליץ בפירוש. ההנחיה החדשה תקפה גם לאמהות מניקות ולנשים המתכננות להיכנס להיריון.