מחלימות מסרטן במרוץ ב"ש: "נדבקתי בחיידק הריצה"
(צילום: אסף חן)
במרוץ הלילה של באר שבע, LIGHT RUN IKEA שייפתח הערב (ד') תשתתף אצנית מיוחדת - ענת גרינברג (54), שלפני תשע שנים התמודדה עם סרטן שד, ובשלוש השנים האחרונות לוקחת חלק בפעילויות של קבוצת "גמאני רצה", המיועדת לנשים שמתמודדות עם סרטן או מחלימות ממנו. "הריצה טובה גם לגוף וגם לנפש", היא אומרת בריאיון לאולפן ynet.
קראו עוד:
גרינברג, נשואה ואם לשלושה, עובדת כרשמת רפואית בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "סרטן השד בא לבקר אותי לפני כתשע שנים", היא מספרת. "למזלי, הוא התגלה מוקדם, בבדיקת ממוגרפיה שגרתית שאני מבצעת מגיל צעיר, כי אמי חלתה בסרטן שד ונפטרה בגיל 45. בזכות הגילוי המוקדם נזקקתי רק לניתוח, ללא כימותרפיה והקרנות.
"לאורך השנים לא עסקתי בפעילות גופנית, מלבד שחייה. לפני כשנה וחצי ראיתי בפייסבוק שנפתחה בבאר שבע קבוצה של 'גמאני רצה', בהובלת המאמן ד"ר אמנון יוסף. הקבוצה הוקמה עבור נשים שמתמודדות עם סרטן השד, אבל השנה היא נפתחה לכל הסרטניים הנשיים, וכל אישה שמתמודדת עם סרטן נשי יכולה להצטרף. בארץ יש כ-50 קבוצות כאלה. יש גם שתי קבוצות בארה"ב.
"אני בהתחלה חששתי שלא אצליח לרוץ, אבל החלטתי לנסות והצטרפתי. בהדרגה, ותוך עידוד מתמיד של אמנון ושל נופר וגנר, העוזרת שלו, הצלחתי לרוץ. באוקטובר 2020, ארבעה חודשים לאחר הצטרפותי לקבוצה, הצלחתי לרוץ 5 ק"מ. לא האמנתי.
1 צפייה בגלריה
ענת גרינברג אמנון יוסף
ענת גרינברג אמנון יוסף
ענת גרינברג עם המאמן שלה, ד"ר אמנון יוסף. "תחושה עילאית של הצלחה"
(צילום: באדיבות גמאני רצה)
"לפני שנתיים נדבקתי בקורונה והוגדרתי במצב בינוני. לאחר ההחלמה ירד הכושר שלי לאפס. הליכה של 300 מטר בשכונה ארכה רבע שעה, ונרדמתי אחריה לשעתיים. אבל לא ויתרתי לעצמי, וחודשיים לאחר ההחלמה חזרתי לקבוצה. אט-אט, במאמצים עילאיים ובהתמדה, חזרתי לרוץ ולהשתתף במרוצים. גם נבחרתי עם חברתי ליאת אביטבול לייצג את הקבוצה באירוע בבית הנשיא ולרוץ סביבו. בנובמבר 2021, במרוץ באר שבע, כבר השלמתי ריצה מלאה של 5 ק"מ בתחושה עילאית של הצלחה.
"למה אני מתמידה? כי מחקרים מעידים שהריצה מפחיתה ב-95% את הסיכויים שסרטן השד יחזור, וזו סיבה מעולה לרוץ. ריצה גם מקלה על טיפולים כימותרפיים. חוץ מזה, בקורונה הבנתי עד כמה סיבולת לב-ריאה טובה משפיעה על הבריאות. בלעדיה, קרוב לוודאי שהייתי מונשמת. הריצה טובה גם לנפש. הראש נקי אחריה. יש התרוממות רוח של 'עשיתי זאת'. גם נוצרו חברויות רבות בקבוצה. אנחנו תומכות זו בזו ברגעי קושי ומשבר ושמחות זו בשמחותיה של זו.
"כל זה לא היה קורה בלי עמרי פדהצור, שיזם והקים את פרויקט 'גמאני רצה', ובלי המאמנים הנפלאים של הקבוצה בבאר שבע, אמנון יוסף ואייל מזור, שפועלים בהתנדבות מלאה. אני רוצה להודות גם לחברת 'כיוונים', שתומכת בנו, ולראש העירייה שלנו, רוביק דנילוביץ'".
איזה ציפיות יש לך מהמרוץ? "אני לא בתחום של ריצה מקצוענית ולא מצפה לקבל מדליה. המטרה היא לסיים 5 ק"מ בכבוד. בכל מקרה, זו חוויה מדהימה, ממש כיף".