לאחר שננזף לאחר שחשף את מחדל תרופות פגות התוקף שקיבלו חולי הסרטן ברמב"ם, צדק לעובד בית החולים: בית הדין לעבודה הכיר בו כנפגע עבודה. הפרשה המקוממת נחשפה ב”ידיעות אחרונות” ועוררה סערה ציבורית. עשרות מהנפגעים הגישו תביעות פיצויים נגד בית החולים.
עוד על הפרשה:
כדור השלג החל להתגלגל ב־2018 כאשר המחסנאי פנה למנהל בית המרקחת ברמב”ם והתריע בפניו כי חולי סרטן מקבלים זה כשנתיים תרופות שפג תוקפן. לדבריו, בעקבות כך החל המנהל להתעמר בו ובינואר 2019 קרא לו לשיחה והטיח בו בגסות כי אינו מבצע את עבודתו כראוי, וכי הוא “לא שווה כלום”.
3 צפייה בגלריה
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם
(צילום: גיל נחושתן)
סאמי אבו ורדהעו''ד סאמי אבו ורדה
המחסנאי הגיש לבית הדין לעבודה תביעה באמצעות עו”ד סאמי אבו ורדה ובה טען כי בעקבות כך הוא נתקף ברעידות ובבחילות, כמעט התעלף וחש מושפל – וכי מאז הוא נתון בחרדה ובדיכאון ומקבל טיפול. בשלב מסוים נקרא המחסנאי לשימוע לקראת פיטוריו. זמן מה לאחר מכן הגיש תלונה במשטרה ובעקבותיה נעצרו לחקירה מנהל בית המרקחת ברמב”ם וסגנו.
מחדל אספקת התרופות פגות התוקף נחשף בפברואר 2020 במוסף “7 ימים”. מהתחקיר עלה כי הן סופקו בשנים 2016־2017 וכי התאריכים ומספרי האצוות שלהן שונו כדי להסתיר את התיישנותן.
3 צפייה בגלריה
556
556
תחקיר "ידיעות אחרונות" שחשף את הפרשה
בתוך כך מינה בית הדין לעבודה פסיכיאטר מומחה לבדוק את הקשר בין האירוע לבין מצבו הנפשי של המחסנאי. המומחה קבע: “אני מוצא שיש קשר נסיבתי בין האירוע לבין הליקוי הנפשי”.
3 צפייה בגלריה
רוקח רמב"ם
רוקח רמב"ם
"חיי נהרסו, הפכתי לשבר כלי". העובד שחשף את הפרשה
(צילום: נחום סגל)
בית הדין קיבל את עמדתו והכיר במחסנאי כנפגע עבודה. בקרוב תקבע ועדה רפואית את אחוזי הנכות שלו.
בשיחה עם “ידיעות אחרונות” אמר המחסנאי: “הצדק יצא לאור. מאז אותו אירוע חיי נהרסו, הפכתי לשבר כלי ואובחנתי כחולה פוסט טראומה. במקום לעודד אותי, המנהלים שלי התעמרו בי”.