הווריאנט החדש פרופ' יהודה אדלר
(צילום: אבי חי)
אחרי חודשים רבים שבהם הוא מפרשן בקביעות באולפן ynet את האירועים ואת התהליכים סביב מגפת הקורונה, פרופ' יהודה אדלר נדבק בנגיף בעצמו. הריאיון שהוא נתן הבוקר (א') נערך באמצעות זום ועסק גם במצבו האישי.
קראו עוד:
"יש לנו ממשלה שמכילה מתים", אומר פרופ' אדלר, "אתה יודע באיזה מקום אנחנו נמצאים בעולם מבחינת המאובחנים, נכון להיום? מקום 15 מתוך 200 מדינות".
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה המוניות בייג'ינג סין
בדיקות קורונה המוניות בייג'ינג סין
ממשיכים לעטות מסכות בבייג'ינג, סין. "מדובר עדיין במחלה, מדובר במאות חולים קשים", אומר פרופ' אדלר
(צילום: AP )
איך אתה מרגיש, קודם כל? "אני לא מאחל לאף אחד להידבק. היו לי חום גבוה מאוד, כאבי ראש וגרון נוראיים וכן שיעול וחולשה קיצוניים שנמשכים עד עכשיו. אני ביום הרביעי של המחלה. אחרי הריאיון הזה אני הולך לשכב".
האם ידוע בוודאות שנבדקת בזן BA.4? "אי-אפשר לדעת את זה בוודאות. יכול להיות שזה BA.2. חבל שהורידו את המסכות לפני הזמן".
פרופ' אדלר ביקר את ההחלטה לבטל את החובה לעטות מסכות במקומות סגורים עוד לפני שנדבק בעצמו: רק בשבוע שעבר, בדיון שנערך באולפן ynet אמר שההחלטה התקבלה כדי להעלות את הפופולריות של ראש הממשלה, נפתלי בנט. "מה יותר כיף מאשר להגיע למימונה בלי מסכות?" תהה. "אני חושב שהקדימו להוריד את המסכות. אני חושב שבעקבות הווריאנט החדש כדאי להמשיך לקיים את הבדיקות בנתב"ג. מאוד חשוב שימשיכו לקיים אותן. אנחנו רואים מה קורה בשנגחאי שבסין ובאזורים נוספים". צפו בדבריו:
גילוי הווריאנט החדש בנתב"ג: האם אנחנו צריכים לדאוג?
(צילום: נויל האריס)
בריאיון הבוקר נשאל פרופ' אדלר אם הוא יודע היכן נדבק, והשיב בשלילה. "אין לי מושג", אמר. "אני מבקר בכל כך הרבה מקומות ורואה כל כך הרבה חולים. ובניגוד לאחרים, אני עטיתי מסכה. לא ראיתי אף אחד אחר שעושה את זה - בצדק, מבחינת האנשים, כי ראש הממשלה ושר הבריאות ביטלו את החובה לעטות מסכות ערב המימונה כדי למצוא חן בעיני הציבור. זו הייתה החלטה פופוליסטית. יש גבול לכל תעלול. מדובר עדיין במחלה, מדובר במאות חולים קשים בבתי חולים. אנחנו במצב לא טוב.
"מיד אחרי שראיתי תוצאה חיובית בבדיקת האנטיגן הביתית, חברים אמרו לי, 'אל תלך להיבדק ב-PCR'. שאלתי, 'למה לא ללכת להיבדק?' אמרו לי, 'מה זה חשוב? אנשים לא הולכים להיבדק'. מובן שאני הלכתי, כי אני חייב לעבוד לפי הכללים. חבר'ה, תמשיכו לשמור"
"מיד אחרי שראיתי תוצאה חיובית בבדיקת האנטיגן הביתית, חברים אמרו לי, 'אל תלך להיבדק ב-PCR'. שאלתי, 'למה לא ללכת להיבדק?' אמרו לי, 'מה זה חשוב? אנשים לא הולכים להיבדק'. מובן שאני הלכתי, כי אני חייב לעבוד לפי הכללים. אני אומר, חבר'ה, תמשיכו לשמור. אני מציע, למרות החלטת הממשלה, ועל אף שזה לא פופולרי, להמשיך לעטות מסכות במקומות סגורים".