בשבועות האחרונים נרשמה עלייה במספר המאומתים לנגיף הקורונה בישראל. בשבוע שהחל ב-2 ביוני אובחנו 39 חיוביים לקורונה מדי יום, ובשבוע שעבר אובחנו 77 מאומתים מדי יום. עם זאת, במספר החולים שמצבם קשה יש יציבות – והמספר נע בין 10 ל-16. חשוב להדגיש שנתוני התחלואה רחוקים מאוד מהנתונים במהלך המגפה, וזני הנגיף הנוכחיים הרבה פחות מסוכנים.
מספר המאושפזים עם קורונה ירד מתחילת החודש ולפי שעה יש 70 מאושפזים בבתי החולים (לעומת 111 לפני עשרה ימים). לפי נתוני משרד הבריאות בישראל יש 706 "חולים פעילים" בקורונה.
1 צפייה בגלריה
רופאים בבית חולים באתונה מטפלים בחולה קורונה
רופאים בבית חולים באתונה מטפלים בחולה קורונה
רופאים בבית חולים באתונה מטפלים בחולה קורונה. ארכיון
(צילום: Alexandros Michailidis / Shutterstock.com)
14 מהמאושפזים מוגדרים במצב קשה, 13 מהם מונשמים. שלושה מאושפזים במצב בינוני ו-53 קל. לפי נתוני משרד הבריאות, שלושה חולי קורונה מאושפזים במצב קריטי. במהלך החודש נפטרה מהנגיף אישה בשנות ה-80 לחייה ובחודש שעבר נפטרו ארבעה חולים.
בית החולים רמב"ם מסר הבוקר: "בהמשך לנתוני עלייה במקרי הקורונה בישראל, גבר בשנות ה-70 ואשה בשנות ה-60 לחייהם מאושפזים ברמב"ם, שניהם במצב קשה, עם סיבוכי נגיף הקורונה. שני החולים מטופלים בטיפול נמרץ נשימתי במרכז הרפואי, כאשר הגבר, שמצבו מוגדר קשה יותר, מחובר למכשיר אקמו (ECMO), התומך בפעילות הלב והריאה".
ד"ר אסף מילר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי ברמב"ם, מסר כי "מדובר בנתון חריג יחסית לתקופה האחרונה, אם כי עדיין מוקדם להסיק מכך לגבי מגמות שונות".
בסקירה של מערך מודיעין בריאות במשרד הבריאות, נכתב כי "מתרבות האינדיקציות לעלייה מחודשת בתחלואה. בתוך כך, נמשכת מגמת העלייה במספר המאושפזים בקורונה, ובכלל זאת מספר המאושפזים הקשים והמונשמים, שמספרם עודנו נמוך, אך צפוי להמשיך לעלות בשבועות הבאים".
בעולם נמשכת מגמת העלייה בתחלואה, עדיין ברמות נמוכות ברוב המדינות, כאשר מדינות חדשות הצטרפו למעגל. ספרד דיווחה על עלייה של כ-30% באשפוזים כתוצאה מקורונה. ארה"ב מדווחת על עלייה של כ-13% במאושפזי טיפול נמרץ (עלייה קטנה יותר מהשבוע שלפניו). גרמניה מדווחת על עלייה של כ-70% במספר האשפוזים היומי בחודש האחרון. עליות קלות דווחו גם בצ'כיה ובהולנד. לעומתן, קנדה ודנמרק דיווחו על יציבות ברמת תחלואה נמוכה.
קראו עוד בנושא זה: